2.555 visninger
|
Oprettet:
cykel med i toget {{forumTopicSubject}}
Hvis man skal have cykel med i toget hvor skal den så stå, nogen der har erfaringer med det
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 3 Emner: 5 Svar: 33
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 674
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
I fjerntog er det kun i om sommeren (kan ikke huske den præcise datoer) at man skal have en pladsbillet til cyklen og man får den ikke, den skal købes ved siden af selve cykelbilleten.
Resten af året kan du nøjes med en cykelbillet. Men hvis du skal køre med en af de afgange med mange passagere så ville jeg helt sikkert også bestille en pladsbillet til cyklen.
Desværre så er det ikke sikkert at man selv får en plads i samme vogn som cyklen, hvilket ikke er så fedt md en dyr cykel
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 5 Emner: 72 Svar: 393
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
http://www.dsb.dk/om-billetter-og-kort/indland/billetter/cykler/priser-billetter-og-kort/
Togpersonalet har altid det sidste ord
Pladsen til cykler i hvert enkelt tog er begrænset. Det er altid togpersonalet, der afgør, om der er plads i toget til din cykel, ud fra hensynet til de øvrige rejsende og sikkerheden i toget. Du kan derfor ikke altid være sikker på at få din cykel med i toget.
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 29
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
Bemærk ironi kan forekomme
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 230
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
IC-Tog, kræver som sagt pladsbillet i en sommerperiode, men for en sikkerhedsskyld så køb den alligevel, de 30kr er godt givet ud.
Og det er selvfølgelig så smart at man ikke kan købe en plads i automaterne.. Jeg plejer at tage min cykel med i 7-Eleven/billetsalg, kun for at være irriterende, og så fordi at sidst jeg lod den stå, der kom en idiot af en anden verden og begyndte at skrue min cykel fra hinanden, han fik pænt afvide at han ikke skulle komme i nærheden af min store kærlighed igen.
Rasmus Krag M
Du nøjes bare med at købe billet og plads til din cykel, og så kører du selv på rejsekortet, medmindre du bare skal med S-Toget, så skal din cykel ikke have nogen billet/plads
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 50
Hvis du rejser med lokalbanen Hjørring --> Hirtshals, så kan du tage cykel med gratis, hvis altså du har rejsekort eller periodekort. Jeg bruger det nogle gange hvis jeg skal til fx Tornby og køre MTB ruten derude.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 230
cykel med i toget