{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Cykelcomputer {{forumTopicSubject}}

Hej cg.
Jeg skal have fundet mig en cykelcomputer til mtb med puls.
Men syntes sku der er 200 forskellige slags!!
Er der nogle i kan anbefale??

Har også kigget på Garmin gps computer men navi men hvad er forskellen på 800 og 810?? Kan læse mig frem til at hvis den skal bruges til mtb skal det være med top geografisk kort er der andre end garmin der levere det eller tilsvarende?? Og kan man overhovedet køre efter kort på mtb altså virker det??

Det var en ordentlig smøre men hvad kan i anbefale til mtb! Behøver ikke være med gps/navi hvad mener i og hvorfor!!?


Kommentarer på:  Cykelcomputer
  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #1   4. jan 2014 Jeg har valgt en Garmin edge 510 med kadance og puls til min racer
    Har i forvejen en edge 200 til MTB som er rigtig god
    vil ikke undvære GPS delen
    Der er også Bryton

    men læs evt. her

    http://sites.garmin.com/edge/


  • thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 82
    #2   4. jan 2014 Ja der er mange.
    Jeg har en Bryton 50 bruger den til MTB og race.
    Når man har en rute man skal følge virker det super, man behøves ikke topokort
    Tror også det bliver meget svært at følge med på skærmen hvis man ikke følger en
    Rute der er lagt ind.
    Jeg har heller ikke mødt nogen der køre " frit" efter topokort det er ikke let.
    Jeg kan kun anbefale en bryton 50 er rimelig billig og meget let at bruge.


  • Jørn H
    Jørn H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 61
    #3   4. jan 2014 jeg bruger selv Garmin 800, både til racer og MTB og det fungerer fint. På raceren sidder kadancemåleren men på "bjerggeden" bruger jeg kun selve computeren og derved hastigheden via gps´en og selvfølgelig pulsbælte til begge cykler. Jeg har oprettet flere cykelprofiler på Garminen og skifter så bare rundt alt efter hvad der køres på. Jeg har 3 profiler på den, Landevej, MTB og Spinning (til rullerne om vinteren).
    Så kan man også holde styr på hvor mange km man kører total på hver profil osv...


  • #4   4. jan 2014 Jeg har lige fået en TomTom multisport med kadance og puls - super lækkert ur, med quickgps, så den gemmer satelitternes placering i 3 dage, så den fanger gps med det samme, super lækkert ur.

  • #5   5. jan 2014 Hmm ok. Altså ved 510 og bryton ligger man en rute ind hjemme fra. Hvad er lige fordelen med top geografisk kort hvis det ikke er til at følge?? Hvad kan 800 serien ellers i forhold til 500 serien?? Er sku lidt lost.


  • #6   5. jan 2014 Det hedder topografisk kort, et topografisk kort har højdekurver...

  • #7   5. jan 2014 Hmm ok er det enste extra man får ved det.? Altså man godt følge fx. En mtb rute på 510 som man har hentet på nettet.?? Så det jo ikke nødvendig med en 800 !!

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 496
    #8   5. jan 2014 Navigationsdelen på 500/510 er ret primitiv. Den viser ikke noget kort kun en pil når du skal dreje, kan bruges på landevej. Men duer ikke på mtb.
    Her skal du op på 800 eller evt touring plus


  • Jørn H
    Jørn H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 61
    #9   5. jan 2014 på 800 kan du også navigere til adresse...

  • Jørn H
    Jørn H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 61
    #10   5. jan 2014 Garmin 500 vs 800

    http://www.feltet.dk/forum/read.php?4,381979,381979


Kommentér på:
Cykelcomputer

Annonce