{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.059 visninger | Oprettet:

Cykling på mallorca, compact vs normal kranksæt {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal med klubben til mallorca til marts for at køre i nogle bjerge. Jeg har fået af vide at en type som mig (60 kg) ville kunne nøjes med et normalt kranksæt (53/39) og med min nuværende kassette (11-25). Jeg er dog lidt usikker, selvom jeg er en slank fyr og at det ikke er de største stigninger vi skal køre på dernede, så er jeg alligevel lidt nervøs for om jeg skal lade gearingen blive som den er, eller skifte den ud med et compact kranksæt, eller en ny kassette. kan i anbefale noget? smiley på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykling på mallorca, compact vs normal kranksæt
  • #1   10. jan 2014 måske en 12-27 gearing, men 25 burde kunne få dig over det meste

• #2   10. jan 2014 men taler vi med compact eller normalt kranksæt ? smiley

• #4   10. jan 2014 jeg tænker til normal, ellers kunne du beholde kassetten og sætte et compact kranksæt på

jeg regner med at køre la mamotte næste år, og der vil jeg køre med 53/39 og 12-27

• #7   10. jan 2014 det drejer sig om en uges tid, og jeg er ret sikker på at det ikke er sidste gang allerede nu, men i første omgang skal det bare være sådan at jeg kan komme over de fleste bakker til en rimelig pris smiley kan min nuværende kæde da ikke bruges ? eller er en 27 tands for stort til kæden ?

• #9   10. jan 2014 ^^^
    Kæden kan også risikere at blive for kort når der skiftes til en kassette med ekstra tænder.

• #10   10. jan 2014 nåå, arg kæden en Record, så den burde kunne klare nogle måneder mere, den er omkring 2-3 måneder gammel ca.

• #12   10. jan 2014 fra 25 til 27 kan der da ikke være den store forskel èller tager jeg fejl ?

• #14   10. jan 2014 men hvis jeg tager en 12-28 som jeg har kigget på, så ville den altså være okay sammen med et alm 53/39 kranksæt ? smiley så skal jeg selvfølgelig lige kigge på kæden hvis ikke den passer

• #15   10. jan 2014 Jeg ved ikke hvordan diametrene er for de forskellige tandhjul (25 til 27).
    En kæde jeg havde kortet af efter foreskrifeterne med 2 ekstra link kunne ikke klare en opgradering fra 32 til 36 tands kassette smiley .

• #16   10. jan 2014 jeg har lidt ekstra link i skuffen hviiiis den er hel gal, men håber den vil kunne klare det smiley

• #18   10. jan 2014 Hvor lang tid har du cyklet/hvordan er din form? Hvis du har en en nogenlunde form/kan træde, så skulle du sagtens kunne nøjes med din nuværende gearing.

Atterman, du kommer ikke igennem Marmotten med den gearing.

• #19   10. jan 2014 jeg er i okay god form, har cyklet et par år og kører licens smiley

• #20   11. jan 2014 Ork, ingen problem så smiley

• #21   11. jan 2014 superb, det jeg glad for at høre smiley

• #22   11. jan 2014 min erfaring er at man kan ikke have for lette gear i bjergene, måske er det fordi jeg vejer 100kg smiley smiley

• #23   11. jan 2014 Nu skriver du ikke hvilket gear du har på din cykel, og dermed er det lidt svært at sige noget om hvilken kassette in bagskifter kan klare?
    Jeg køre normalt med 53/39 og 11/25 men når sommeren er over og cyklen mest bliver brugt på træneren, så skifter jeg til en bagskifter med længere arm og en 12/32 kassette, det svare til at køre med den normale compact gearin på 34/50-12/28. Det virker rigtig godt og er noget billigere end at skulle ud og købe en ny krank/kassette og evt ny bagskifter!
    At kør Mamotte på en landevejs gearing er efter min mening helt godnat, jeg ville aldrig komme igennem!

• RVV
    RVV Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #24   15. jan 2014 Ikke nødvendigt med compact gearing på Mallorca!
    25 burde være nok - 27 så er du helt sikkert.
    Marmotte er en HELT anden historie (vedr. en kommentar).
    39 - 27 er ikke nødvendigvis en god ide..... Jeg har kørt en del gange med 39-38 og vil nu køre compact...- lige en sidebemærkning :-).
    Ps. Det er altid godt på Mallorca!!

• Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #25   15. jan 2014 Du kan sagtens nøjes med din nuværende gearing. Jeg har kørt dernede en del år og stigningerne er ikke voldsomme.Måske bortset fra nogle få steder på turen op fra "Port de sa Calobra" (fed tur i øvrigt!)

• #26   16. jan 2014 Måske skifte din inderste klinge til en 36 tands

• #27   16. jan 2014 Jeg ville smække en compact krank på smiley Køb en billig på dba eller hør nogle af de større cykelbutikker om de har nogle liggende, ofte når der bliver taget cykler hjem sidder der jo compact på som standard og det er ofte folk får dem til at skifte det ud med en 53/39 med det samme så de tit ligger inde med den slags. Du kan jo være heldig .-)

Go tur er meget misundelig, jeg var afsted sidste år. Feeedt område og kører i!

• #28   16. jan 2014 Tror jeg holder mig til mit nuværende 53/39 kranksæt og køber en kassette med lidt flere tænder, bare for at være på den sikre side smiley

• Tommy N
    Tommy N Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 1
    #29   20. jan 2014 Hej Michel
    Køb et OK kranksæt (shimano 105 ell. lign.) der kan genbruges. Skifter du kassetten skal du være opmærksom på at bagskifteren kan være der for det store tandhjul, den skal sandsynligvis have lang arm. Husk, det handler om at få en god oplevelse - og det bliver det ikke hvis du har for stor gearing. Jeg har aldrig været på Mallorca men jag har kørt La Marmotte og 3 ballons plus andre ture i Italien og Frankrig og jeg siger bare at du skal være "bjørne"-stærk, hvis du kører på landevejs-sæt

Kommentér på:
Cykling på mallorca, compact vs normal kranksæt

Annonce