{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

Spare vægt - Hvor? MTB {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går lidt og tænker, at jeg gerne vil smide noget vægt på min canyon. Er der nogen, som kan komme med forslag til, hvilke ting der vil være mest fordelagtigt at ændre på?

Skal siges at jeg pt ikke har flere tusinde at smide efter et nyt hjulsæt - det må komme senere.

Har overvejet tubeless, ved dog ikke om det smider så meget vægt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spare vægt - Hvor? MTB
  • #2   17. jan 2014 Du kan også pumpe dækkene op med helium giver meget lidt smiley
    - saddel, saddelpind, frempind og styr
    alle skruer skrues ud og vejes og dertil finder man samme slags i en lettere udgave det er små ting men hvis du virkelig vil gå i detaljer med at få den længere ned i vægt smiley


  • #3   17. jan 2014 Styr, sadelpind, frempind, sadel, kranksæt, trigger og forskifter til 2x

  • #4   17. jan 2014 Sadel: der findes meget lette sadler
    Sadelpind og styr/frempind: New Ultimate laver noget i ALU der er MEGET let.
    Forgaffel: der kan du spare noget...... men ofte ret dyrt sted at spare.
    Dæk: Jeg sparede 240 gram alene på dækvalget.
    Pedaler: Eggbeaters, Look S-Track, osv.

    Når jeg læser din annonce står der godt nok at du vil "smide noget vægt på min Canyon"
    Mon ikke det er omvendt? smiley (det danske sprog er da osse mærkeligt :-))


  • #6   17. jan 2014 Du kan fjerne vægt på hjulene hvis du kører med tubeless ready dæk og så med snask i smiley
    Ca 50gr. pr hjul burde du kunne spare...


  • #7   17. jan 2014 Der er kun et sted du får noget for pengene hvis der skal spares vægt og det har en betydning....

    Den roterende masse giver langt mere end udskiftning af alverdens ligegyldige dele og koster langt mindre i sidste ende.

    Start med at opgradere dine dæk til lettere udgaver, kom enten latex slanger i eller lav hjulene slangeløse, gem så de overskydende penge og brug dem senere når der er guld til en desideret opgradering af hjul.

    Det giver ingen forbedring af køreegenskaber at skifte skruer, sadel, styr og frempind til noget der er lettere, eneste der rigtig bliver lettere er din pengepung.


  • #10   17. jan 2014 smid 5 kg

  • #11   17. jan 2014 Om din cykel vejer 12.9kg eller 12.4kg efter du har købt dig fattig i frempind, styr, saddelpind og andre ligegyldige ting, mærker du IKKE!

    Køb et sæt par 26" michelin latex slanger/tubeless setup, og spar op til nogle fede hjul!

    Beone777, new ultimate alu styr kommer kun i håbløst smalle udgaver, det bør ingen køre med.


  • #12   17. jan 2014 Tak for de fyldestgørende svar - Vil prøve med et par 26'' latex, da jeg har læst mig frem til at det bør være muligt.. og så spare op til nogle lækre hjul..
    Derudover vil jeg overveje et sæt eggbeater, er dog stadig ikke helt inde i tanken omkring at skulle køre med klik..


  • #16   17. jan 2014 Simon BP - kører i skovene omkring aalborg - rold, hammer-bakker osv. Derudover også på ruterne i Thy, når jeg er hjemme ved de gamle smiley
    Det må vel prøves smiley


  • #19   17. jan 2014 At man kan køre mere aggressivt med klikpedaler, er vist en sandhed med modifikationer, prøv og tag i en bikepark smiley

    Enig mht Time og look, hvorfor bøvle med rebuild kits+ udgifter til disse, når du kan få fit & forget pedaler? Personligt syntes jeg nu at Time/look pedaler er nemmere at klikke i, jeg vil hellere have 2 store sidder end 4 små at klikke i!


Kommentér på:
Spare vægt - Hvor? MTB

Annonce