{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.257 visninger | Oprettet:

MTB dæk valg Roket Ron vs Nobby Nic {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har brug for jeres mening ang dæk,
Pt køre jeg på Roket Ron , men syndets ik de står så godt fast i skoven , også punkteret jeg på første tur på dem, syndets ik de virker gode til skoven ,
men overvejer så nobby Nic med større knopper ( bedre fat, og mindre punkteringer ) , hvad er jeres mening og erfaringer om dette ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MTB dæk valg Roket Ron vs Nobby Nic
  • #1   24. jan 2014 jeg køre på schwalbe racing ralph både på 26" og 29" og de fungere for mig både sommer og vinter og er ganske fornuftige på landevejen

har kørt med rocket ron på en af mine gamle 26" mtb og syntes ikke de var så godt i mudder og på grusveje stod de ikke særlig godt fast i sving den skøjteede rundt

• #2   24. jan 2014 Nobby er kun egnet som fordæk efter min mening og kun som "mudder/bløde forhold.
    Så evt et Hans Dampf for og rocket bag som vinter setup
    Rocket som fordæk racing som bagdæk sommer setup.
    De større knopper giver ikke færre punkteringer og i frostvejr med hård bund har nobby ikke ret godt greb

• #3   24. jan 2014 Rocket Ron er rigeligt.virker på alt, undtaget dyb ler. Men bare min mening ??

• #5   24. jan 2014 Har kørt med rocket Ron performance og kører nu evo, begge i 29. Jeg er aldrig punkteret ( på 1 år ) og jeg har kørt 3-5 gange om ugen + lidt løb. Jeg synes rocket Ron står fint fast i alle de typer underlag jeg har kørt på smiley men selvfølgelig min mening smiley

• #6   25. jan 2014 Rocket Ron om sommeren og nobby nic om vinteren smiley
    Det virker! Men husk lavt dæktryk som TS beskriver.

• #7   25. jan 2014 Jeg køre nu med rocket Ron performance men er evo udgaven bedre ?

• #8   25. jan 2014 Jeg køre pt på NN - og om sommeren køre jeg RR - Jeg er lidt tungere rytter så kan ikke køre med vildt lave dæktryk - så derfor tror jeg at NN om vinteren er godt , Men hvis du nu ikke kun ser på det mærke er der også Maxxis beaver som for vildt meget ros til vinter brug - den skulle stå noget bedre fast i mudder end Schwalbe

• #9   25. jan 2014 Jeg kan ikke mærke betydeligt forskel. Kun på vægten smiley

• #10   25. jan 2014 Forskellen på performance og evo dækkene er gummiblandingen... Performance har en hårdere gummiblanding og slides derfor ikke så hurtigt, men det er tungere og er ikke forberedt til tubeless... En blødere gummiblanding giver større slid på dækket, men bedre greb. Evo dækket er tubeless ready, så det kan sættes op til tubeless...
    Lige nu kører jeg rocket ron bag og nobby nic for, super setup når der er pladret, men ikke så hurtigt nu når der er frost... Jeg kører selvfølgelig tubeless...

• #11   25. jan 2014 Kunne være jeg skulle overveje tubeless, men ved ik lige hvordan det gøres ?
    Mine fælge står der intet på om de er ready, men da jeg to dækket af sidder der et bånd over egerne rundt på fælgen , betyder det jeg kan køre tubeless ?
    Hvis ja hvordan gøres det så og hvad skal jeg bruge ? smiley

• #12   25. jan 2014 Eller måske bare købe lettere evt latex slanger smiley

• #13   26. jan 2014 Hey Ronni. Tubeless er lækkert!
    Dine fælge er ikke til tubeless, men kan nemt konverteres. (Det er det de fleste gør)
    Du kan købe et sæt for omkring 240kr og opefter. Populære og gode mærker til tubeless er Joe's og Stans NoTubes. Jeg kører pt. med Joe's kit, men har efterfølgende købt Stans væske. Joes sæt er det billigste og virker super godt.
    Søg på youtube for nærmere info!

Jeg skifter aldrig tilbage til slanger i hvert fald. Tubeless med evo dæk fra schwalbe virker super godt og er den letteste løsning umiddelbart. Jeg er ikke punkteret siden jeg skiftede (dvs det er jeg, men tubeless væsken reddede mig hver gang)

Kommentér på:
MTB dæk valg Roket Ron vs Nobby Nic

Annonce