{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

jan n
jan n
Tilmeldt:
2. aug 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52

mtb dæk til vej del 2 {{forumTopicSubject}}

Fik købt nogle dæk hos heino igår. Nogle scwalbe touring tror jeg de hed. Men efter ekspedientens anbefaling købte jeg dem i bredde 1,7? (Ca normal mtb bredde). Ville i købe dem i smallere str?
Det er hovedsaligt til roskildevej i kbh de skal bruges 17km hver vej et par gange om ugen.
Argumentet for at købe de brede var at de var bedre til vinterbrug. Men er i tvivl om jeg gidder købe nye dæk igen til foråret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mtb dæk til vej del 2
  • #1   29. jan 2014 Normal MTB bredde er omkring 2,1 - 2,35, men et bydæk kan sagtens være 1,7. Jeg ville nok ikke købe det smallere, hvis du også regner med at skulle stå fast om vinteren. smiley

    Kører selv på et sæt bydæk med en bredde på 2, og de triller fint om sommeren med 3-3,5 bar i.


  • #2   29. jan 2014 Jeg ville ikke vælge smallere dæk, din gearing bliver meget lav hvis du køre med mindre end 1,7 og du mærker nok ikke den store forskel I rullemodstand ved at gå ned til et 1,5 eller hvad du nu havde I tankerne.
    Det er selvfølgelig muligt at sætte andre klinger på og så få tungere gear til vej, men det tror jeg ikke du har planer om.


  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #3   29. jan 2014 Tak for de hurtige svar. Så var han sgu ikke helt tosset derude hos heino smiley

  • #4   30. jan 2014 jakob s, gearingen bliver lav hvis du sætter et smalere dæk på? arh, det må du vist længere ud på landet med... det er vist profilen du tænker på smiley

  • #5   30. jan 2014 Frederik L, mig bekendt kan man ikke få et smalt dæk som har samme udv. dia som et bredt dæk. Når dækket bliver smallere bliver det også lavere.

    Se billed her med 2stk 26" hjul. Det ene med 2,1 dæk og det andet hjul med 2,3 dæk.
    Så Frederik og Simon, den er god nok. det er ikke en røverhistorie.


    profilbillede
  • #6   30. jan 2014 Ved godt de bliver lidt mindre, men jeg tror ikke der er den store forskel på hvilken gearing man skal bruge. Jeg ved det selvfølgelig ikke, men jeg kunne ikke forestille mig at gearingen bliver vildt meget lavere ved at skifte fra f.eks. 2,3 til 2,1.

  • #7   30. jan 2014 nej dig bekendt kan man ikke, men det betyder naturligvis ikke at det ikke findes, det kan du sagtens! bredte og profil har intet med hinanden at gøre. og dit eksempel giver ingen mening, tag du fx et conti 2,25 og et swal'be 2,25 og stil dem på samme måde ved siden af hinanden så vil du få samme resultat

    schwalbe 26 x 2,2 - 57/559 continental 26 x 2,2 - 55/599


  • #8   30. jan 2014 Hvis vi nu antager at der er en højdeforskel på 2 cm på det billede som jeg har vedhæftet. Så ville man med en pedal omgang køre 22,3cm længere I det høje gear (39/11 gearing) med det store dæk på. Det ville jeg da mene betyder noget hvis man har 17km hver vej.


  • #9   30. jan 2014 lige fx. schwalbe laver faktisk ret mange smalle dæk med høj profil. men jan du skla bare kigge efter de "gamle" mål som jeg skriver oven for, 57(profilen)/599(diameteren i mm, 599 er det vi meget misvisende kalder 26" da det jo kun er 23,5")

  • #10   30. jan 2014 jakob du er nød til at læse hvad simon skriver..... profil springet bliver væsenligt mindre når du kommer ned i landevejs dæk. der er måske tale om 2mm isteder for 2 cm

  • #11   30. jan 2014 Tak for info Frederik. Så lærte jeg noget nyt. Men tror du virkelig at der vil være 4 cm I højdeforskel hvis man satte de to dæk op ved siden af hinanden? Syntes det lyder lidt vildt. ???

    Men hvis Jan N går fra 2,2 mtb dæk og så ned til 1,7 touring dæk. så bliver hans cykel lavere I alle gear. Og det var bare det som jeg ville gøre ham opmærksom på I første omgang.


  • #12   30. jan 2014 nej det er rigtigt, der ville ikke være 4cm :), der har du helt ret, min pointe er også bare at profilen skal der tages højde for UDOVER bredte målet, og at fra mærke til mærke pruger de ikke den samme profil i samme mål, så du kan muligvis godt finde et 1,5 dæk med samme profil eller måske højere end det 1,7 han har på..

Kommentér på:
mtb dæk til vej del 2

Annonce