{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.226 visninger | Oprettet:

Snydt / bedraget er CG- BRUGER {{forumTopicSubject}}

Hej


Jeg vil gerne advarer imod denne bruger på CG, jeg er blevet snydt af ham. Jeg købte et hjulsæt til 3.300kr af ham. Vi har snakket telefon, om forsendelse osv osv han virkede som forsigtig eftersom han synes vi skulle have telefon kontakt om salget. Han ville ringe når pengene var gået ind. Men dette skete ikke har ringet flere gang de sidste par dage uden held. Han har siden skiftet navn til http://www.cykelgalleri.dk/bruger/19679-cykel_banditten

Cykel-Banditten fra Tobias... Synes bare i skulle vide, det så I ikke begår samme fejl, som undertegnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt / bedraget er CG- BRUGER
  • #2   3. feb 2014 Det er nu anmeldt!

  • #3   3. feb 2014 Det er mange penge for en flaskedreng... 54 timers arbejde

  • #4   3. feb 2014 Super - håber policen vil gøre noget. Det dog sjældent desværre smiley
    Men tak for heads-up som Carsten også siger - det skal til!

    Håber du får dine penge tilbage eller ikke mindst hjulsættet


  • #5   3. feb 2014 har du ikke nummer og adresse på ham? ved du hvor det skulle sendes fra i DK???

    Bliver satme så harm når folk laver det nummer. Det er den laveste form for kryp, der stjæler på den måde... smiley


  • #6   3. feb 2014 Jeg har navn,adresse, og tlf, og politet sagde det også passede med CPR-nummeret. Så det er bare om at se tiden an...

  • #7   3. feb 2014 Om ikke andet, må man da sige han har lidt humor... Jeg mener, det er da et meget rammende navn han så har valgt. smiley

  • #8   3. feb 2014 Netop, sad også at tænkte hvad fanden? smiley


  • #9   3. feb 2014 Udstemme herfra

  • #10   3. feb 2014 Hvor bor han,bor selv i Vejle så kan godt hente pengene ved ham

  • #11   3. feb 2014 Håber sq ikke det er til Simon du sender den til Tommy.
    Bedragere skal udstilles, udkneppes og sendes lige lukt på skadestuen!

    Og er det til banditten er den sq nok ligegyldig.. Han har vel fået det han kom efter :S


  • #12   3. feb 2014 Det var self til banditten.... Og nu er hans profil sørme væk, jeg holder stadig på at man ikke skulle kunne have en profil her uden at have en cykel oprettet, så kræver det da et minimum af arbejde at komme til at snyde nogen

  • #13   3. feb 2014 Godt smiley - der er jo nogen/dem som mener at udhængning er dybt forkasteligt. Og der er jeg sq lodret uenig smiley
    Meget enig, ikke noget jeg har tænkt videre over, men ja. Profil med cykel mm oprettet for adgang til marked er ikke en dårlig idé.


  • #14   3. feb 2014 han skal da bare aflægges et besøg.
    han er da også et spejlæg at prøve at snyde,når du har alle hans oplysninger samt cpr nr!


  • #15   3. feb 2014 hvad skulle det hjælpe at have en cykel oprettet man kan jo stadig være en svindler

  • #16   3. feb 2014 Nej, det virker ikke helt gennemtænkt tænker jeg. Men regner med at tage på politistationen og få dem til ringe - Mon ikke det får ham overveje at sende hjulene eller pengene retur

  • #17   3. feb 2014 Jeg tænker at det kunne hjælpe at man alligevel skal have lavet et oprettelse og fået den stemt ind før man kan bruge galleriet.. Så er det ikke bare at skrive sit navn og snyde nogen, slette profilen, oprette en ny og så om igen..

  • #18   3. feb 2014 @ Bitch
    Jeg er enig med dig, med forbehold for at der er hold i anklagen..


  • #19   3. feb 2014 A G... At man så først skal finde billeder, lave research på tekst, vente mm.. Og eftersom der sidder nogle folk herinde som kræver lidt mere end 'dæk, ja det er det sorte man ruller på' mm, så er det måske energi de ikke gider lægge. Plus anstændige billeder, og herinde er der sq alligevel nogen der er gode til at lure om de er taget fra andre sider, eller generelt for dårlige..
    Siger ikke det er en mega foranstaltning, men svare vel lidt til det samme som at låse sin cykel med en lås gennem dækket, kontra lås om stel og lygtepæl.. Så kan man ikke lige hive lortet på nakken, men skal bruge tid på klipning, og risici mm..


  • #20   3. feb 2014 Tommy, enig. Ikke en vild foranstaltning, men lidt er vel bedre end intet.. smiley

  • #21   3. feb 2014 tommy det vil du da stadig kunne gøre

    folk er villig til at gøre alt de kan få penge ud af om det så er at oprette 30 profiler med 20 cykler på hver og lukke dem efter hver handel så er det stadig op til tilliden mellem folk

    ligner min profil en svindler JA/NEJ det kan man aldrig vide før man bliver snydt


  • #22   3. feb 2014 A G... Du har ret, men man kan aldrig holde de seriøse fuskere ude.. Men de normale vil sq hellere gå på baboom og 'sælge' ipads mm... Nemmere, og meget mere interesse.

  • #23   3. feb 2014 man er nød til selv at være på vagt handel under 4 øjne vis det er muligt selv om det koster en tur i bilen frem og tilbage heller det end at blive snydt

    og skal man sælge så sender man først varen når pengene står på kontoen


  • #24   3. feb 2014 Ja alle kan snyde hvis man virkelig vil, men alt andet lige er det mere besværligt på den måde..

  • #25   3. feb 2014 A G.. Du har haft den siden '09, så umiddelbart, Nej. Og du har cykler oprettet 'jævnligt' i den tid du har haft den - så hvorfor skulle du bruge tid på oprettelser hvis du bare vil snyde..
    Havde været noget andet hvis du var oprettet for en måned siden, og havde et helt cykelskur tilsalg smiley
    Skulle jeg så også være fusker?! Naah, har sq lagt for meget energi i lortet.. Ville jeg fuske havde jeg startet med en frisk profil.


  • #26   3. feb 2014 du siger noget jeg burde nok snart få skudt nogle billeder af min nye mtb og få den oprettet


    men tilbage man skulle fra babooms side lave ratings på brugerne så man kan se positive og negative handler og vis man kan kode det sammen med et IP-nummer eller andet så de kan spore en så tror jeg det ville kunne gøre en forskeld


  • #27   3. feb 2014 Haha smiley

    Ja heller ikke et dårligt tiltag.
    Er sikker på der er flere med gode tiltag. Hvorfor tager man ikke fat i 'ledelsen' og forelægger de forskellige ideer for dem?
    Man må vel gå ud fra at de også har en interesse i at gøre det bedst for deres brugere?! - selvom det nærmest er modbevist på baboom. Men nu er dette forum også væsentlig mere seriøst.


  • #28   3. feb 2014 mente ikke baboom der skulle stå bazoom

  • #29   3. feb 2014 Jeg har lige linket til en HA, så er det da sendt videre

  • #30   3. feb 2014 Hehe, fik ikke engang læst det som baboom, men forstod det som bazoom.. Alles klar smiley

  • #31   4. feb 2014 Brug evt paypal og aft hvordan det skal sendes. Ikke altid at posten finder frem

  • #32   4. feb 2014 Kan kun sige det er trist at der er brugere eller mennesker som kan finde på sådan noget, håber der kommer en god afslutning på denne sag, krydser fingerne for dig Simon smiley

    Syntes så også det er lidt pinligt at en bruger i tråden her glemmer at vedkomme selv har en selektiv måde at overholde aftaler i en handel selv om der er blevet kontaktet om det mere end en gang, det kostede feks mig et par hundrede kroner så måske det ville være en ide at der blev lavet en "sticky" tråd om netop dårlige handler-oplevelser.


  • #33   4. feb 2014 Simon har du hørt noget?


  • #34   4. feb 2014 Nej, har skrevet til ham, han er politi anmeldt, dog uden noget svar - Synes det er latterligt, at han ikke tager sig sammen, det er da ærgerligt at have hængende over sig?

  • #35   4. feb 2014 Ja super ærgeligt.. Håber sgu det ender lykkeligt og du får dine hjul.. I har ikke brugt svip (eller hvad det nu hedder) som fragt vel? Det har min kone lige prøvet og der gik 14 dage inden der dukkede noget op.. Noget besværligt noget med koder og noget

  • #36   4. feb 2014 Nej, det er slet ikke sendt endnu.. Og det var almindelig bankoverførsel


  • #38   4. feb 2014 hvor gamle er han ved du det???...

  • #39   4. feb 2014 23

  • #40   4. feb 2014 Han hedder Tobias Just Møller, er 23år, og bor i Randers

  • #41   4. feb 2014 Tænkte bare hvis han boede hjemme ved sine forældre kunne det tit klares ved at ringe til dem og fortælle at deres bitte dreng har lavet lort i den....

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #42   4. feb 2014 Havde taget ud til ham

  • #43   4. feb 2014 Du har formentligt brugt netbank, så burde banken kunne hjælpe dig, hvis du forklare sagen og dokumentere med en flot politianmeldelse, burde de være i stand til at kontakte hans bank og få ført beløbet tilbage.

  • #46   4. feb 2014 er der et af disse nr,der er hans Tlf,nr

    (link fjernet)

    http://waatp.dk/people/møller/tobias/1943008

    Tobias Just Møller · Pr. Christians Gade 8 1.th, 8900 Randers C. Tlf. 22 66 76 26 · se kort · Gem vCard · Ruteplan · Flere informationer. 1-1 ud af 1. 1 ...


  • #47   4. feb 2014 Jeg synes det virker for let at finde frem til ham.. Det virker super dårligt gennem tænkt, derfor forstår jeg ikke det ikke skrammer ham det er en poltisag. NU hvor han ved jeg har så mange infomationer om ham... men tak Bjørn a, havde ikke set den anden du " Tobias Just Møller · Pr. Christians Gade 8 1.th, 8900 Randers C"

    Det på krak er det nummer, som vi har snakket over


  • #48   5. feb 2014 ^^ Du har nok ret i at en politi anmeldelse ikke er nok.

    Find et alu bat og tag ud og snak med drengen smiley


  • #49   5. feb 2014 Rene P. God ide, selvtægt er altid vejen frem i et demokratisk samfund som danmark....

  • #50   5. feb 2014 Tag ud til hans adresse og giv ham et par flade til han vælger at give dig pengene OG hjulsættet igen! smiley

  • #53   5. feb 2014 frossen porre det dur

  • #54   6. feb 2014 Lalle, men desværre er det nogen gange vejen frem...

    Nogen forstår sig kun på at de ikke skal gøre visse ting, netop ved at 'brænde' nallerne. Primitivt ja, men for nogen den eneste lærevej.


  • #55   6. feb 2014 At fornedre sig til selv at bryde loven er fandme aldrig vejen frem. Så er man jo ikke selv et hak bedre. Hvis alle bare forsøgte at lade være med at synke ned på laveste fælles niveau så var det hele et meget bedre sted at være for os alle. En eskalering fra svindel til trusler til vold og i yderst instans mord virker aldrig som en smarteste ide.

  • #56   6. feb 2014 Lalle +1 : vel talt - tak for det

  • #57   6. feb 2014 der er da ikke nogle "normale"mennesker der vil trække på skulderne og sige,nå ja det er bare ærgeligt at jeg mistede 3300kr!
    tager da afstand fra bank med alubat og frosne porre,men ville stadig møde op hos gutten og råbe en smule højt.


  • #58   6. feb 2014 Marc a. Bestemt tager man da ikke bare afstand og trækker på skuldrene, men der er instanser i dk til at håndtere sådan nogle situationer og dem er man jo også nødt til at følge. At møde op hos personen er bestemt også en mulighed, men man kan hurtigt eskalere en situation langt ud over det man havde regnet med når man står ansigt til ansigt i sådanne situationer.

  • #59   6. feb 2014 ja,det er klart at de fleste med garanti sikkert ville lave noget dumt,hvis man stod over for en der havde taget røven på en.
    jeg kan heldigvis styre mig og måske snakke lidt højt uden at ty til vold.
    desværre tror jeg ikke at politiet gør en rygende fis andet end måske at ringe gutten op og skælde ud,
    jeg havde ivertfald besøgt ham,hvis det var mig


  • #60   7. feb 2014 Lalle, du må ikke misforstå mig, er Meget enig, men siger bare at for nogle mennesker lærer de Intet, og står nærmest og griner sin røv i laser, hvorefter de går ind til computeren og påbegynder et nyt hustle.
    Støtter ikke selvtægt, men for nogle er det desværre vejen frem.
    Og desuden kan det at man bare tropper op være en rigelig skræmmefaktor. Og virker det, jamen så halleluja.


  • #61   7. feb 2014 Helt enig med lalle.

    Men hvis han bor derhjemme Og du selv er lidt mere moden. Så kan du godt tage hjem til ham og stikke fingeren i jorden. Holdet der en motorcykel i indkørslen og er der 2 glubske og frembrusende hunde, så skal du nok overveje, dine træk.

    Omvendt, holder der en Ford mondeo og er hækken klippet og alt er pænt. Så mener jeg godt du kan ringe på og fortælle din historie og oplevelse og helst til hans forældre. Hvor gammel er han?

    Under alle omstændigheder så har du Nok lært en del af det her og de kloge ord "dyr tjente lærepenge" er hvis på sin plads.

    Du må aldrig tyde til vold eller ligende... Selvom det er sygt røv det du har været udsat for.


  • #62   25. feb 2014 Status på sagen

    Ringede til politiet efter 10 dage, da det var deres ekspeditionstid på sager som disse. Jeg fik snakket med en politimand, der havde snakket med pågældende. Han skulle have indbetalt pengene inden fredag d.21 feb. som de havde aftalt.

    Men eftersom dette ikke skete, hentede politiet ham og han blev taget ind på stationen, hvor han fik en kammeratlig samtale, med mig og politiet. Her lovede han at indbetale penge fredag, da det var der han ville få løn, og ikke havde haft pengene inden..

    Så nu krydses der fingre for de er der mandag / tirsdag smiley


  • #63   25. feb 2014 fedt lyder sku positivt.. håber det bedste...

  • #64   3. mar 2014 Jeg har nu modtaget pengene og er blevet lidt gladere denne mandag smiley - Mange tak for rådene og sympatien smiley

  • #65   3. mar 2014 SÅDAN!

    så fik han forhåbentlig en lærestreg!


  • Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #67   26. mar 2018 Hej. En lille info om ham Tobias, som i omtaler her inde, han bedrager stadig folk rundt i ladet for penge. Vi er fire lige nu, som han har bedraget og skal til at politi anmelde ham. Så øv.

Kommentér på:
Snydt / bedraget er CG- BRUGER

Annonce