{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Rune T
Rune T
Tilmeldt:
8. apr 2009
Følger: 1 Emner: 55 Svar: 37

Priser på Bike-discount.de {{forumTopicSubject}}

Hej CG

jeg har været fast kunde hos bike-disocunt.de de sidste mange år.

det har været en ganske udenmærket oplevelse, men her på det seneste har jeg lagt mærke til at deres priser har været lidt skæve.

jeg fandt ud af, efter lidt research, at den danske pris er 5 % højere end den tyske.

så vidt jeg kan se, står der ikke nogle forklaring på dette på deres hjemmeside.

mit spørgsmål er måske i helt forkert forum, men jeg prøver alligevel.


er det ikke ulovligt i forhold til EU lovgivnig at pris sætte sine vare alt efter nationalitet ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på Bike-discount.de
  • #3   11. feb 2014 Om de overholder reglerne eller ej kommer ikke mig ved jeg kigger kun på slut prisen på varen når den er leveret på adressen

  • #4   11. feb 2014 BD har tidligere kørt med den lave moms til danskere, men jeg mener at hvis man fra sin forretning i et EU land, eksporterer for over 200.000 kr (cirka) til et andet EU land, så skal kunderne i det pågældende land betale "sit eget lands moms". Det er gjort for at udligne konkurrencen mellem grænserne og måske endda få dig til at overveje at handle inden for landet grænser.

    Med andre ord BD er blevet "for store".
    Hos nogle af de mindre firmaer kan du sagtens være heldig at slippe med tysk moms... hvilket så måske ikke er den helt store forskel når kommer til stykket.


  • #6   11. feb 2014 DaveB

    Det er jo ikke det jeg mener men jeg omformulere det lige

    For mig er det slutprisen på varen der betyder noget og ikke jura og etik det må BD selv om


  • #8   11. feb 2014 Forstår du ikke hvad det er jeg mener

    Eller bliver du bare ved med at koge suppe på noget som BD jo har styr på

    Men skriver da gerne igen om BD betaler 5% mere eller mindre i moms gør ikke mig noget vis det stadig er billigst at handle hos dem



  • Rune T
    Rune T Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 37
    #10   11. feb 2014 takker for de mange svar, det var meget opklarende


    Vh. Rune


  • #11   11. feb 2014 Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvad er det værd at spare 5% på et sæt dæk, hvis vi sender pengene ud af landet..?

Kommentér på:
Priser på Bike-discount.de

Annonce