{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Prisniveau brugte cykler? {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig der er nærig eller er brugte cykler relativt dyre?
Når jeg kigger DBA og CG igennem, synes jeg man støder på ældre cykler, især racere, som er næsten overdrevne dyre. Cykler der er 15-20 år gamle og uden specielle dele eller i ekseptionelt god stand kan stå til 2-3000kr? Det virker næsten som om nogle tror at en racercykel SKAL være dyr...

Er jeg bare nærig eller er der noget om snakken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisniveau brugte cykler?
  • #2   27. feb 2014 Der kan være flere grunde til at priserne er som de er men vis du syntes at 2-3000kr er dyrt for brugt så må du jo se hvad du kan få af nyt til den pris

    Oftest for man en bedre cykel til prisen ved at købe brugt

    Nogle er glade for deres gammle cykel og vil ikke sælge til enhver pris

    Nogle modeller holder prisen godt selv om de bliver gamle (lige som biler)

    Alle prøver at få så meget som muligt for deres ting (logisk nok)

    Og med alle de skambud der ofte kommer så er man nød til at starte højt

    Men vis prisen ikke passer dig og han ikke er til at handle med så må du finde en anden cykel


  • #5   27. feb 2014 Jeg er selvfølgelig ikke urimelig. Kan godt forstå at alle cykler ældre end 4 år ikke skal sælges til 500kr. Hvis noget er specielt, så koster det også... Men jeg har set cykler tilsvarende den Peugeot jeg købte tilbage i '97 for 4000kr stå til salg idag for små 3000kr. Det hænger jo ikke rigtig sammen... Et stålstel med en godt brugt RSX-gruppe, styrbånd der hænger i laser, hjul der ikke har kørt lige i årevis, ridset og skramlet, tarvelige plastikskærme og en rusten kæde.
    Det virker som om nogle holder fast i nyværdien, som Jan siger...


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   27. feb 2014 Det afhænger helt af cyklens stand. Hvis alle sliddele er nye eller næsten nye, og cyklen ellers ikke er rusten eller hærget, er en pris på 2000 - 3000 kr vel ikke urimeligt. Også selv om cyklen er gammel.
    En tilsvarende ny koster ca 5000-7000 kr
    Omvendt er 500 kr måske for meget for en 3 år gammel cykel, der ikke har set service i de seneste 3 år.
    BYD hvad du synes der er rimeligt, og se om sælger accepterer buddet.


  • #8   27. feb 2014 Robert hvad skal han dog med den han søger en racer


    Og en forum tråd skal ikke bruges til annoncer fer skal du i marked


  • #9   27. feb 2014 *robert k's indlæg(annonce) er slettet*

    En gammel nostalgisk Peugoet racer holder fx prisen fordi folk bruger dem som singlespeed og caféracere. Omvendt så kan jeg finde en brugt Specialized SX her på CG der er super billig.
    -Men mon ikke sælgeren er til at snakke med om prisen.


  • #10   27. feb 2014 Nu var det bare et eksempel med Peugeot'en. Synes det er generelt for alle mærker... Grunden til jeg selv kigger, er netop for at finde noget man kan bygge en singlespeed på. Og jeg ville egentlig ikke have noget imod at betale 2-3000 for en cykel til det formål. Men så skal stellet være flot og velholdt, samt de dele der bliver i overskud skal kunne sælges. Gider ikke betale så meget for et stel der skal slibes ned og males om, hjul der skal rettes op og stumper der er lige til skrotspanden. Man ser sågar ramponerede X-zite cykler stå til 500kr under nypris. Det er jo vanvittigt...

Kommentér på:
Prisniveau brugte cykler?

Annonce