{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.040 visninger | Oprettet:

Lasse L
Lasse L
Tilmeldt:
2. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Købt ny (brugt) cykel, men intet stelnummer :( {{forumTopicSubject}}

Da jeg lige har haft fødselsdag. Ville min kæreste gerne købe en ny cykel til mig. Hun vælger så at købe en brugt på dba. Da hun ikke har råd til en helt ny. Personen hun køber den af underskriver den med navn og beløb og hans adresse. Og cykel model. (Hun tror så det hele er iorden, og takker for handlen)

Da jeg så fik cyklen/gaven igår tjekkede jeg for stelnummer og det er slebet væk smiley min kæreste er jo dybt ulykkelig da hun jo nok har købt en stjålet cykel.

Men hvordan skal jeg forholde mig nu, nogle som har prøvet lignende?
Jeg har prøvet at kontakte sælger, han er selvfølgelig ikke til at komme i kontakt med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt ny (brugt) cykel, men intet stelnummer :(
  • #1   4. mar 2014 Uheldig situation

    Hvis du har adresse og evt nr på personen, så kan du vel finde ud af om han findes, evt møde op på adressen?

    Hvis du bliver stoppet på den, så vil politiet højst sandsynlig konfiskere den.

    Der har været tidligere forum omkring dette, måske det hjælper dig lidt videre:
    http://www.cykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/12803-stelnummer_slebet_vaek



  • Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   4. mar 2014 Har prøvet at kontakte ham via telefon. Han svare slet ikke

  • Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   4. mar 2014 Men tænker egentlig os lidt om jeg eller min kæreste kan blive anklaget for noget på nogen måde?
    Hæleri, forfalskning eller lign?


  • #4   5. mar 2014 Hvis i kontakter politiet og forklarer sagen og fremviser det stykke papir som han lavede, så tror jeg nu nok at de vil hjælpe jer smiley

  • #5   5. mar 2014 Har lige været udsat for noget lignende;

    Havde alle papirer i orden, privat salgskvittering, telefon nummer, nogle sms'er og adresse, men stel nummere var meldt stjålet - så måtte aflevere cyklen til politiet.

    Der fik jeg fortalt, grundet de gode beviser, så havde jeg en god sag, ellers kunne jeg selv være anklaget for hæleri eller tyveri. Men mistede cyklen.

    Men det lyder nu også som om i har beviser. Har i prøvet at slå nummeret op på krak? Og tjekke om nummer, navn og adresse hører sammen?


  • #6   5. mar 2014 offentliggør da hans adresse og nummer her, så vil der garanteret være en som vil hjælpe med at opsøge manden

  • #7   5. mar 2014 Der er ofte en stelnumer inde i rammen, enten i kranken eller i kronrøret. Prøv at tage forgaflen ud og tjek om der er et stelnummer der og så tjek det med politiet.

  • #8   5. mar 2014 Teoretisk kan ordensmagten komme efter jer for hæleri, men i praksis er den største risiko nok muligheden for konfiskation. Det er så let at være bagklog - stelnummer burde selvfølgelig have været tjekket først.
    Hvis du vil have rene linjer, går du til politiet med cykel og slutseddel, med den risiko, at de snupper cyklen.
    Er det en dyr cykel, eller en alm. billig hverdagscykel? Det spiller ind i forhold til om man har handlet i god tro...


Kommentér på:
Købt ny (brugt) cykel, men intet stelnummer :(

Annonce