{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.052 visninger | Oprettet:

Stages power meter {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med Stages Power meter?

Jeg overvejer at købe en Hollowgram SI arm med Stages Power meter og skifte den mellem racer og MTB.

Det lyder som en let løsning til at få wattmåler på en cykel og evt skifte den til en anden. Nogen der har erfaringer med den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stages power meter
  • #1   6. mar 2014 Ifølge durianrider så er det super, og når Team SKY vælger stages frem for SRM så må de tro på produktet!!

http://www.youtube.com/watch?v=4QR-VC1DAVI

• #2   6. mar 2014 Hvad med garmin Vector? Har du overvejet dem? Dem overvejer jeg. De kan jo også tages med til den næste cykel, om det så er mtb, hollowgram, sram, shimano eller campagnolo..

• #3   6. mar 2014 Søren, vej pedaler til mtb? Det lyder som en dårlig ide.

• #4   6. mar 2014 Pis der stenede jeg sku! Ha min fejl smiley

• #5   13. mar 2014 Nu har jeg valgt at bestille wattmpler / powermeter fra Stages. Synes selv at ideen med at kunne skifte venstre arm fra racer til MTB, er god. At Stages powermeter kan logge data direkte til smart phone via Bluetooth SMART er ret smart smiley

Nåh.. Men regner med at der følger en lille followup når jeg får den hjem her på tråden.

• #6   24. mar 2014 Er meget interesseret i at høre hvordan den er? Overvejer selv at købe en!
    Det lyder som en super god løsning, hvis man ikke vil give +10k for en watt måler.

Ser frem til en 14 siders rapport smiley

Mvh Peter

• #7   24. mar 2014 Peter,

Den er bestilt hos Powermeter24, men endnu ikke sendt smiley

Hvis du ønsker en 14 siders rapport, så tjek fyren her, http://www.dcrainmaker.com/2013/06/stages-review-update.html

Han har testet den, en masse andre og andet cykel gear ret grundigt.

For mig er fidusen at jeg "bare" kan skifte pedalarm mellem min racer og MTB, da begge bruger Cannondale Hollowgram. Der findes intet andet Powermeter hvor det er så let. Jeg træner en del på racer, men kører løb på MTB. Hvis jeg ikke havde den mulighed, ville ca. 6kkr være for dyrt for mig.

• ole s
    ole s Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #8   24. mar 2014 Kasper har din racer og mtb samme q-faktor. Siden du kan bruge armen på begge ting?

Ole

• #9   24. mar 2014 Hej Ole

Ja, de bruger begge Cannondale hollowgram, hvor der ikke er forskel på pedalarmene.

• #10   25. mar 2014 der er lidt om emnet her: http://forums.mtbr.com/cannondale/stages-mtb-cannondale-si-powermeter-sisl-crank-891741.html

Der er vist lidt forskel...eller ikke, afhænger vist af om man spørger Cannondale eller Stage....Men det skulle fungere.

• #11   10. aug 2014 Kasper K:
    Har du fået dit Stages powermeter?
    Fungere det som ønsket?

• #12   10. aug 2014 Steffen,

Jeg har fået den.
    Leveringstiden var ca 10 uger.
    Nu er det min første wattmåler, så jeg intet at sammenholde den med. Den er super nem at montere og kalibrering tager 10sek - gøres kun når den flyttes fra cykel til en anden cykel. Som skrevet, købte jeg den for at kunne bruge den på flere forskellige cykler, bla mtb. Efter den er parret med min garmin enhed, spiller det bare.

Jeg har endnu ikke skiftet batteriet, det holder ok strøm. Den nyste firmware har forbedret det endnu mere. Firmware Update er også ret nemt.
    Den største udfordring ligger i at analysere og bruge alle de data fornuftigt og køre mere selektivt i de ønskede wattzoner. I takt med jeg bliver klog på den del, bliver jeg mere glad for købet. Man skal investere meget tid i data analyse og forståelse, eller er det spild af penge.
    Det er en øjenåbner, forstået på den måde, at man bliver lidt skuffet eller forundret over wattværdierne i starten. Troede jeg trådte flere watt, men ak. Det gode er at jeg nu meget bedre kan se fremgang ??

Nu måler den kun watt på venstre ben. Umiddelbart savner jeg ikke data fra højre ben, forstået på den måde, at jeg mest er interesseret i watt data til at finde mine styrke/svagheder og der er rigeligt at arbejde på med venstre alene. Desuden dyrker jeg ikke dyrker tri eller enkeltstart, hvor jeg tror balancen mellem højre og venstre kan være interessant.

Du skriver bare hvis du vil vide mere

• #13   10. aug 2014 Det var primært det med om det var nemt at få til at virke og brugbart.

Cykler mest transport + spas uden nogen form for konkurrence.
    Alligevel kunne være ret interessant at vide hvor meget man trådte. Specielt de gange hvor cyklen føles træg.

Om jeg synes jeg kører stærkt afhænger mest af vind + andre cykelister. Det ville give noget mere mening med et objektivt måleinstrument. Har prøvet en "cykeltest" en enkelt gang ved til en hjerteundersøgelse og fik oplyst effekt-niveauerne efterfølgende.

Dog synes det er ret mange penge for (noget der burde være) et rimeligt simpelt måleinstrument... mon ikke det snart bliver mainstream?

• Rene P
    Rene P Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #14   5. dec 2014 Hvordan går det med din stages? har læst om mange som har problemer med batterierne efter de har skiftet første gang, har du haft problemer med det?

• #15   5. dec 2014 Slet ikke.

Der er kommet en opdatering. Ved ikke om det har hjulpet, men har kørt mange timer uden at skifte batteri og der er stadig masser af strøm på. Jeg vil sige at det er det mindste problem.

• Rene P
    Rene P Tilmeldt:
    dec 2014

#16   5. dec 2014 Det mindste problem? overvejer meget at købe men... vil gerne høre lidt om dine erfaringer, har du haft andre problemer med den eller "spiller" det bare?

• #17   6. dec 2014 Der er ikke andre problemer i den forstand, den fungerer super.

Garmin vector s er nede i samme pris, så med mindre du skal bruge din wattmåler på Mtb eller er meget andet, ville det være et alternativ.

• #18   6. dec 2014 Der findes også Rotor Power LT som er i samme prisklassen. Pt til 6600kr hos bike24.de

• #19   6. dec 2014 Jeg synes lige jeg vil gøre opmærksom på der findes gør-det-selv en løsningen
    http://hackaday.com/2013/01/17/build-and-install-your-own-high-end-cycling-power-meter/
    hvis man har mod på strain-gauges og microprocessorere.
    ...det har desuden udløst et færdigt produkt
    http://keithhack.blogspot.ca/2014/09/4iiiis-powermeter-promo-code-story-time.html
    endda én der skulle have god præcision og en pris på $400
    http://www.dcrainmaker.com/2014/09/4iiiis-introduces-precision.html

• #20   6. dec 2014 Der er kommet nogle super fede løsninger. De gør det selv virker desværre ikke på Rotor kranksæt pga dets udformning.

• Rene P
    Rene P Tilmeldt:
    dec 2014

#21   8. dec 2014 Jeg vil egentlig gerne bruge den både på min sommer og vintercykel, så overvejer at købe den som komplet krakset og så bare skifte den venstre pedalarm mellem dem sommer og vinter. Og så vil jeg gerne fortsætte med at bruge speedplay pedaler, så garmin ser jeg ikke som en mulighed

• #22   8. dec 2014 Det er nemt at skifte, der skal laves en ret simpel zero kalibrering efter skiftet, det er alt.

Min stages kommer ikke med signal udfald, det synes jeg garmin gør.
    Stages sender Bluetooth Smart, hvilket betyder du sender data direkte til iphone app, hurtigere end ANT+.

Personligt, tror jeg at ideen med at wattmåler kan flyttes er bedst. Hvor mange har ikke mere end en cykel, hvis de køber wattmåler?
    Desuden er det ret interessant at få watt data fra løb og ikke kun fra træning. Min træning blev ændret en del efter jeg analyserede mine løbs resultater fra wattmåler.

Kommentér på:
Stages power meter

Annonce