{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Freeride cykel {{forumTopicSubject}}

Hej derude jeg overvejer at købe en freeride cykel og har kigget på banshee Rune og banshee wildcard er der nogen der kan fortælle noget om forskellen da de begge er beskrevet som do it all bikse på nettet og så har jeg spekuleret på om det har nogen betydning om bagdæmperen sidder vandret eller lodret eller om det bare er rent design forskelle har også kigget på transition bottlerocket men den er jo lidt dyrere glæde mig til og høre jeres meninger på forhånd tak mvh daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Freeride cykel
  • #1   26. mar 2014 Wild Card'en er Outdated.
    Selve den måde svingarmen er sat op på har for meget "pedal bob" - altså små bevægelser i bagdæmperen hver gang du træder.
    Så er den også Tung,
    Den har også mindre dropouts (135x9), hvilket ikke tillader nogen stærk gennemgående aksel. en konsekvens af det er at du kan mærke hjulene skride rundt i dropouts'ene rundt i skarpe sving osv. Der er ikke nogen stor stivhed over det.

Rune'en har fikset alt overstående.

Bottle rocket har egentlig nogle af de samme problemer.
    De lidt "ældre" maskiner er en del mere massive og derfor også tungere.

Det afhænger af led og vinkler i rammen når vi snakker vandret vs. lodret. Vinklen har ikke noget at sige.

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 61
    #2   26. mar 2014 Har haft en Rune v2.... Sindsyg cykel og geometrien holder i mange år. Kan tage 26" og 27.5" hjul. Kan køre med 135mm, 142mm og 150mm bagnav og har 3 geometri indstillinger... Har klatret med den i 50-60 minutters opkørsler på grus/4X4 vej... Samt kørt downhill i Northstar og downieville som tager en time at komme ned... Perfekte cykel til ballade.. Havde cane creek bagdæmper på og vil sige den måske lige bliver lidt for meget til xc kørsel i dk. Men til freeride ville jeg klart vælge Runen. Har også kørt wildcard og syns også den er outdated som frederik skrier

• #3   26. mar 2014 Mange tak for de gode svar har os kigget på det Rune stel der er til salg herinde men er kun 176 høj så er lidt i tvivl om den bliver for stor til mig

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

#4   27. mar 2014 Jeg taler ikke om den rune model og årgang som er til salg herinde. Den jeg beskriver er deres nye fra 2013. Du skal kigge efter Banshee Rune V2

Sådan en her jeg snakker om.
    Og du skal nok kigge efter den model i medium og smide en 50mm-60mm frempind på. Jeg er 173cm og kørte medium med 35mm frempind, da det er en lidt lang cykel

profilbillede
  • #5   27. mar 2014 Sprødhed.dk !

• #6   27. mar 2014 Det er osse en lækker cykel men skulle nok ha sagt jeg kigger efter brugt og mit budget er kun på 8000 men tak alligevel

• #7   27. mar 2014 Der får du sgu ikke meget for pengene smiley

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

#8   27. mar 2014 Ville vælge wildcard frem for den gamle Rune hvis det var mig og det kun var til freeride

• #9   28. mar 2014 Køb brugt og ikke freeride hellere Allmountain det er langt sjovere at du har en cykel som kan det hele smiley

• #10   28. mar 2014 All Mountain/Enduro er det shit smiley

Kommentér på:
Freeride cykel

Annonce