{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.211 visninger | Oprettet:

1x10 gearudveksling???? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Går kraftigt at overvejer 1x10 frem for mit 3x10 men er meget i tvivl om jeg kommer til at mangle nogle gear!!??
Køre lige nu med 42-32-24 og bruger stor set kun 32éren i skoven men da der er sjældne tilfælde hvor jeg bliver nød til at komme ned på den lille ville jeg høre lidt om udvekslingen???
Hvis jeg laver et set up men 11-42 på kassetten hvor stor klinge skal jeg så have på for at have lidt mindre end mit nuværende 11-36 og 32 foran???
Vil helst heller ikke have den for lille da jeg syntes at 32 tands klinge er lige lille nok på vej og derfor gerne vil have så stor gearing der som muligt!!!

Så noget andet hvilke krank sæt vil i anbefale til BB30???
Har intet i mod at køre med chain-guide!!!
Har selv overvejet noget shimano zee men kan man få det som BB30 og er shimano Saint bedre og hvad er forskellen???
hvikle klinger kan man bruge på disse???
Eller skal man vælge noget XX1 / X01???

Kom med jeres gode råd alt kan bruges!!!!

Tak på forhånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1x10 gearudveksling????
  • #1   26. mar 2014 Det kommer helt an på hvor gode ben du har, og så er det jo forskel på om du køre 26" eller 29"

    Selv køre jeg med en 30T og 11-36 kassette lige nu og er egentlig rigeligt fint til de spor jeg køre. men et sted mellem 32-34 og så en 11-40 eller 11-42 kassette så er du godt dækket ind.
    Shimano kan ikke bruges på BB30. uden en adapter.

    XX1, X01 eller X1 er jo nok "bedre" men det er så sandelig også en noget dyrer opgradering specielt hvis ens bagnav ikke fåes med XD body så skal der også et nyt bagnav til.


  • #2   26. mar 2014 Udvekslingen kan jeg være behjælpelig med, men ikke kranken.

    Din nuværende udveksling hedder
    32 / 36 = 0,889 (Hver gang du træder en omgang, så kører dit hjul 88,9 % af en omgang)

    Ved kommende setup (med 42t bagved) kan du køre helt op til 36 tands foran, og stadig have en smule lettere gear, som du efterspørger.
    36(klinge foran) / 42 = 0,857
    34(klinge foran) / 42 = 0,809

    Dog vil jeg nok anbefale 34 foran.


  • #4   1. apr 2014 Hmm lyder jo fedt jeg godt kan få et lidt lavere gear og stadig gå lidt op i tandhjulet størrelse foran da jeg var bange for der ikke ville være stor nok gearing på transport stykkerne!!!

    Ang. Krank hvad vil i forslå der ??

    X01-XX1
    Eller noget helt andet har jo ikke noget i mod at køre med chainguide!!!??


Kommentér på:
1x10 gearudveksling????

Annonce