{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.229 visninger | Oprettet:

Indstilling af gear {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er godt træt af mine gear på min mtb lige pt.
Det er Sram x5 10x3.
Når jeg har cyklen oppe på stativet og skifter gennem alle gear, skifter de hurtigt uden problemer.
Når jeg kører på den, er der flere gange hvor den ikke vil skifte et gear op, trykker jeg så en gang mere, går den så 2 gear op, men jeg kan sagtens skifte ned 1 ad gangen uden bøvl. Og andre gange når jeg skifter et gear op, snakker den bare og er længe om at skifte, pænt irriterende hvis det går op ad smiley Jeg har prøvet at justere bagskifteret efter diverse youtube videoer og prøvet at justere skifter-kablet.
Nogen der har et bud inden jeg sender den til cykelsmeden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af gear
  • #1   26. apr 2014 Du skal vel bare stramme det en smule?

  • #2   26. apr 2014 Har jo prøvet justere på kablet

  • #4   26. apr 2014 Har du skiftet kabler eller er det de gamle ?

    Inden du justerer dig halt ihjel så skal der lige tjekkes tilstand på drop, er det skævt så lommer det aldrig til at virke godt.



  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #5   26. apr 2014 Tjek også om der er slør i din bagskifter.
    Hvis den er ved at være slidt og leddeløs skifter den fint uden belastning, men når der kommer belastning på skal der typisk trækkes ekstra i kablet, for at den kan skifte til lavere gear.


  • #6   26. apr 2014 Jørn, Jeg lagde faktisk mærke til da jeg rensede bagskifteren idag (pulleyhjul og kæde var pillet af) At den virkede slør der hvor bagskifteren sidder fast på droppet, ved ikke om det evt kan være det?

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #7   26. apr 2014 Det er nok en ny bagskifter.
    Mtb i skov er dyrt i stumper desværre


  • #8   26. apr 2014 @TS: Super beskrivelse af justering af gear! BOTH THUMBS UP!

  • #9   27. apr 2014 Jeg har fundet en rigtig god løsning, når der skal justeres gear... Jeg kører til cykelmekkeren. smiley
    Jeg har prøvet mange mange gange selv at justere mine gear, og med masser af vejledning fra youtube, bøger osv osv. Jeg KAN bare ikke... Det er ligesom at bakke med en trailer. Det kan jeg heller ikke, så er holdt op med at prøve. smiley

    Har lige betalt 125kr for en justering og så spiller det max. smiley


  • #11   27. apr 2014 Hvornår har du sidst skiftet kæde og kassette? Havde samme problem idet jeg havde kørt min kæde og kassette helt i knæ.

Kommentér på:
Indstilling af gear

Annonce