{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.048 visninger | Oprettet:

vurdering af cykel efter påkørsel {{forumTopicSubject}}

Ja var sku ude for et uheld på cykle i går, en bilist der ikke overholdte sin vigepligt.. mig og cyklen tabte den kamp, dog var det cyklen som tog skade og ikke mig.

Hva jeg kan se af skader på cyklen, så er venstre pedal og pedal arm skadet, mit forfælg er helt færdig og så har styrbåndet taget skadet.
problemet er at for mig er cyklen guld værd, den kører bare kanon, og passer mig perfekt, men for en taksator så er den jo bjælde værd..

Hva gør man i så´en en situation..? forlanger at få cyklen lavet igen og så håber at stel og forgaffel ikke har taget skade, eller hvordan skal jeg forholde mig.. har lige regnet lidt frem til det, at dele til cyklen løber op i 1500,- dertil ny hjelm, samt mit tøj som gik til ved styrtet.

Har set cykler som min være sat tilsalg for 3000,- men også helt ned til 500,- pt er der ingen tilsalg af dem, så det er ikke nemt at forhandle med en taksator..

nogle der har været ude for et uheld før, og som har lidt fif til hva man skal fremhæve ved cyklen, for bare at få lidt for den bunke jern.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vurdering af cykel efter påkørsel
  • #1   2. jun 2014 Umiddelbart vil jeg mene, at du skal et smut ned til den lokale cykelhandler og få dem til at lave et overslag på reparation af cyklen, som så skal videregives til den skyldiges forsikring.

• #2   2. jun 2014 Men når det nu er en ældre cykel, som fra ny kostede under 5000,- så er der jo ikke meget at reparere for, ikke hvis det er som når man kommer ud for et uheld med sin bil.

• #3   2. jun 2014 Det kan aldrig være dit problem. Din cykel skal laves, ellers skal du have en tilsvarende.

• #4   2. jun 2014 Nej, men det er jo modpartens forsikring som skal dække, og de vil jo straks stille sig på bagben og sige at det er en gammel cykel og bla bla bla.. Hvis de bare er halvt så slemme indenfor cykel verdenen, som når det er biler der blir takseret, så ender jeg med at få en 20'er til en kop kaffe mens jeg venter på bussen.

• #5   2. jun 2014 Det er derfor du skal gå til cykelhandleren og få ham til at vurdere hvad det koster at lave med alle dele og timeløn. Så har du noget på papir fra en fagmand du kan bruge når taksatoren skal afgøre det. smiley

• #6   2. jun 2014 Men vil de så ikke bare sige at cyklen max har en vis værdi, og så får jeg eventuel bare det beløb..?
    Nu kender jeg kun til det indenfor bil verdenen, og der kigger man og ser hva andre magen til koster, og så kigger man på standen på den pågældende bil, og blir enig, oftest blir man enig..
    Må vente og se hva de siger.. Har kontaktet modpartens forsikring, men sålænge han ikke har meldt det, så kan jeg ikke gøre noget.. Jo køre den til mekaniker og så få ham til at gi en overslag over omkostningerne, men hvis modparten så nægter så hænger jeg også selv på den regning.. Hehe.. Så det blir et værre venten..

• #7   2. jun 2014 Du har kontaktet politiet ikke? De var vel ude på stedet.

• #8   2. jun 2014 Nej vi havde ikke politiet ind over, jeg kørte med en kammerat, og der var hajtænder for bilisten.. Men nægter at tro på at de ikke vil erkende sig skyldig..

• #9   4. jun 2014 Rasmus: Politiet skal normalt først tilkaldes hvis der er personskade.

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #10   4. jun 2014 Hvis han stadig ikke har meldt det til sit forsikringsselskab så fortæl ham pænt at hvis han ikke har gjort det senest fredag eller på skrift (sms) tilbyder at betale tøj og reperation af cykel så melder du det til politiet.

Udover en bøde risikerer han han også en frakendelse af kørekortet !! Med din kammerat som vidne er det temmeligt sikkert at vinde den sag. Dernæst så få som minimum taget billeder af de skrammer du måtte have fået under cykeltøjet.

Hvis det kun koster ham ~2000kr for cykel og tøj er det sikkert billigere for ham at betale direkte end at rode sin forsikring ind i det med tabt ancienitet til følge (hvis han kan leve med skrammerne på bilen)

Alle kan begå fejl men 2k til materiel skade for at overtræde sin vigepligt og køre en cyklist ned er billigt sluppet - også for Søren der nemt kunne være kommet slemt til skade.

PS din egen indbo forsikring dækker måske også cykeludstyret (tøj/hjelm etc) men da de kan hive pengene hjem fra modparten så kan det også være de kan hjælpe dig i sagen mod ham. Trafikuheldsskaden på cyklen er dog sjældent dækket af en alm indboforsikring

• #11   4. jun 2014 Han får indtil på mandag før jeg vil fortælle ham pænt at nu er det nu.. Min indbo går ind og dækker mit tøj og hjelm, endnu ikke hvor meget de vil gi, men alt er fra i december, så det er jo temmelig nyt udstyr det gik ud over.. Har været ved lægen og få dokumenteret mine skader, også hvis der eventuel sku komme mén senere hen..

Ja i reservedele ka jeg selv lave cyklen for 2000,- men det jo ikke sikkert at forsikringen mener sen overhovedet er det værd, vil dog stille mig MEGET på bagbenene hvis de vil under 1500,- for hvis man kigger priser på brugte cykler, så får man jo intet til under 2000,-

Det er en firma bil, så tror nu nok at den skal laves, kofangeren fik slået et stykke af, og forskærm og kølerhjelm fik store buler og dybe ridser.. Når 100kg rammer ovenpå hjelmen, så gir det altså lidt mærker på bilen også, så jeg er sikker på at den skal forbi et værksted.. Der har som tidligere skrevet, ikke været involveret noget politi pga vi på ulykkesstedet snakkede fint om det, og der var ingenting, de erkendte og fik ALLE oplysninger på dem begge..

Der hvor det hele er strandet nu, er at modparten, ham i bilen, har meldt det til den som står for forsikringer i firma'et, men han har så ikke videregivet det til forsikringen...
    Men må se om ikke der er sket noget på mandag, eller tirsdag, det er jo helligdag..

Men igen, tror nu ikke det er fordi de vil rende fra deres ansvar, det skal bare igennem så mange mellemled pga det er en firmabil.

• Morten Folke N
    Morten Folke N Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #12   5. jun 2014 Forsikringsselskaberne vil jo gerne som udgangspunkt slippe så billigt som muligt.
    De vil derfor gerne sammenligne din situation med at cyklen er stjålet, såfremt det er mest favorabelt for dem. I denne situation nedskriver de jo cyklen i hht alder. Og her er det jo også rimeligt når det er dit eget selskab der skal betale.
    Man kan bare ikke sammenligne dette med at blive påkørt, da man jo ved en stjålet cykel ikke har den modpart der har forårsaget skaden.
    Man må fastholde at man vil have at modpartens selskab skal bringe cyklen tilbage til den oprindelige tilstand, eller betale for en ny.
    Det er dog vanskeligt - har prøvet det selv da jeg blev kørt voldsomt ned sidste år, men endte med at få en OK dækning.
    Kæmp for det og brug nogle af de gode råd der er givet.
    Held og lykke!

• #13   5. jun 2014 Jamen er skam også forberedt på at det nok skal bli en kamp for at få bragt cyklen til kørsel igen.. Men det skal den bare..
    Venter bare på at ku køre den på værksted.

Kommentér på:
vurdering af cykel efter påkørsel

Annonce