{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Focus MTB? {{forumTopicSubject}}

Kigger på ny mountainbike og faldt over den her:

http://www.ribecykellager.dk/index.php/herre/29ere/2014-focus-raven-29er-6-0.html

Jeg er dog lidt i tvivl, om nogle af de små komponenter på cyklen er gode nok? (krank og bremser). Ved i evt. noget?

Vil det være et godt køb eller skal jeg holde mig til Scott Scale 930 2013, som jeg først havde i tankerne?

Mvh Jes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus MTB?
  • #1   25. jul 2014 Til prisen får du en fin cykel, en god ramme, fine hjul, god forgaffel osv, eneste som måske er lidt hmm er bremserne men de løser opgaven okay og resten af cyklen gør at det med tiden godt kan betale sig at opgradere dem når de ikke kan længere...kort sagt så er "hjertet" i cyklen god smiley

    Skulle jeg selv vælge mellem den Fokus vs Scott 930 så tror jeg at valg ville blive Fokus Raven og så gemme pengene der er i difference til en senere opgradering af bremser (bremser på Scott er meget lig dem på Fokus i ydelse).


  • #2   25. jul 2014 Tak skal du have for det hurtige svar!

    Jeg tænker nogenlunde i samme baner, da pengene betyder en del for mig. Og jeg tror bestemt heller ikke jeg får en dårlig cykel.

    Nu må jeg se. Skal lige teste den engang smiley


  • #3   25. jul 2014 God ide at prøve og tillykke med den hehe smiley

    Ja det er en rigtig god ramme.... smiley


  • #5   25. jul 2014 Hapsede lige dette link fra en anden tråd... måske det var noget? NB at det er en 26´ er; men så kan det være at carbon-ramme og de gode dele kan opveje dette smiley http://www.designcykler.dk/shop/rock-machine-team-1357p.html

  • #6   25. jul 2014 I skal have tak for svarene TS og MJ smiley

    Min plan har dog altid været en 29er i carbon.

    Men ja, komponenterne på de to cykler i linkede er helt klart gode, men jeg vil også gerne have en lettere mountainbike.

    Mvh Jes


  • #8   25. jul 2014 Nu bliver jeg da lidt mere skeptisk.

    Godt du skriver det, for den skulle gerne kunne holde til mere en 10 måneders semihård træning samt løb smiley


  • #9   25. jul 2014 Krankbokse der sidder på cykler i det prisniveau er nærmest identiske, nogle kan ødelægge en boks på 14dage andre på 5år men igen så er boksen det billigste på hele cyklen.

    Måden man vasker en cykel kan også ødelægge ting lynhurtigt og det gælder selv det mest lækre der findes, man kan også være uheldig at ramme uheldigt med pedal arm som kan skade et leje, det er en risiko ved at køre på mtb og vil man ikke løbe den risiko skal man nok vælge landevej i stedet.


  • #10   25. jul 2014 Har kørt 4100km på min Focus de sidste 14 mdr.
    Har haft 2 problemer.
    1. støj fra bremser i vådt føre , og det kan man vel dårligt kalde et problem
    2. defekt Fox gaffel , der var vist nogle børne sygdome, på min model
    Fikset ub under garanti, problemet opstå inden for den første månede

    Jeg kan sagtens anbefale Focus


  • #12   26. jul 2014 Sammenlignede lige den Black Forest 5R med Raven´s udstyr... det er to helt forskellige cykller hvor den Raven du har kigget på har en del bedre udstyr på så holdbarhed ved rigtig vedligehold og uden uheld er større.

    Du får rigtig meget for dine penge med det tilbud, det er stadig en cykel med normal pris på +18.000kr og Black Forest R5 er en cykel til ca 6.500kr og så er det faktisk rigtig flot at boksen har holdt 10mdr ved skovbrug.


Kommentér på:
Focus MTB?

Annonce