{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Nyt nav VS nye hjul..? {{forumTopicSubject}}

Er lidt i vildrede, har et par ældre højprofils hjul liggende, hvor lejerne i bagnavet er gået, har så siddet og kigget lidt priser på nyt navn.. Ca 400,- for et nyt shimano 105 nav..

Men kan det betale sig at ofre penge på nyt nav, når man kan få et sæt billige hjul til omkring 1200-1500,-

Får man noget ud af at få en noget bedre nav på det gamle fælg, fremfor nyt fælg men med billigere model navn.?

Opspænding og justering af det gamle fælg og arbejdet med dette skal ikke indregnes, har en kammerat som er udlært og som får lov til at spænde hjulet op, hvis det er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt nav VS nye hjul..?
  • #2   28. jul 2014 Jamen nu kiggede jeg bare lige hurtig efter et sæt billige fælge, for man får et SÆT, altså for og bagfælg for små 1500,- ka ikke lige huske hva de præcis hed, for der var flere forskellige i det prisleje.

Mine gamle fælge ka jeg ikke huske hva hedder. Men ville så sætte et shimano 105 nav på.. Fælgen er meget lidt brugt og uden skader, så den ville sagtens ku køre masser a kilometer.. Lejet er bare død pga det har stået i et kælderrum i LANG tid uden at bli brugt.

• #3   28. jul 2014 Hvor færdige er lejerne i bagnavet - det er vel ikke bare nye lejer der skal til?

Men tilbage til spørgsmålet - oven i de 400 for navet skal du højest sansynligt også have nye eger + nipler - nok omkring små 100,-
    Og så tiden din kammi ligger i skal han vel også have noget for.

Men hvad siger din kammi - hvis han er udlært har han vel også en holdning til det?

• #4   29. jul 2014 Lejerne er færdige så der er slør i, og man kan ikke bare skifte lejerne..
    Grunden til at jeg overvejer at skifte navet er pga fælgene er højprofil, og de billige komplette sæt fælge er er lavprofil..

Min kammerat siger ikke så meget, ingen af delene er jo dura ACE eller Carbon, så han mener at alt andet er kun til vinterkørsel.. Intern joke..

Han har ikke noget imod at skifte det nav.

• #5   30. jul 2014 Jamen hvis du så gerne vil have højprofils - så køb da bare det bagnav smiley

• #6   30. jul 2014 Jamen sys bare det ser pænere ud, har aldrig rigtig kørt med det.

Kommentér på:
Nyt nav VS nye hjul..?

Annonce