{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.351 visninger | Oprettet:

Ny MTB 29" HT Carbon {{forumTopicSubject}}

Hej.
Var for første gang i går ud at rulle på en 29'er, og det var noget af en oplevelse! Selvom det bare var en billig udlejnings cykel med low-end udstyr på en snoet singeltrack, så var jeg solgt smiley

Har i noget tid overvejet en ny MTB, og vil gerne prøve en carbon ramme. Men hvor stor forskel føler man mht. komfort i forhold til alu, er den mere "blød" eller er den stiv men mere absorberende?

Har kigget lidt på en Cube Reaction GTC SL (skal dog 2x10 hvis det skal være den) (link fjernet)

Eller nummeret bedre Cube Reaction GTC SLT (link fjernet)

Nogen der har erfaring med Cube's Reaction rammer? er de noget værd, og hvordan er komforten? Læste et sted at rammen skulle være meget stiv!

Hvis der er nogen der har nogle andre forslag til en carbon MTB 29" med vægt omkring de 10-10,5kg med godt udstyr i prisklassen 15-20k, så smid gerne et link! smiley Vil dog helst købe ved en forhandler i den prisklasse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB 29" HT Carbon
  • #2   1. aug 2014 Hva med noget alá denne her? De har den dog kun i 21´, ved ikke hvilken størrelse du skal bruge?
    http://www.heino-cykler.dk/shop/specialized-stumpjumper-comp-carbon-29er-mountainbike-2013-roed_hvid-175/


  • #3   1. aug 2014 Viola - Sådan en specialized stumpjumper expert carbon HT står til omkring de 32k, tror ikke lige de vil slå 12k af prisen smiley men det er fandeme en fed cykel!!

    M J - Skal have en cykel omkring de 21-22", og det er da en ok pris. Har du noget idé om hvad sådan en vejer?


  • #4   1. aug 2014 Det ved jeg faktisk ikke nej; men det er vist denne her, måske kan du finde vægten på den et eller andet sted? smiley http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2013/sjht/stumpjumpercompcarbon29#features

  • #5   1. aug 2014 Ser ud til den vægten er omkring de 10,5kg i 19", så er da ikke helt ringe!

  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #6   1. aug 2014 Jeg kører på denne
    https://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3170
    super MTB


  • #7   1. aug 2014 Har også kigget på Canyon, synes de laver fede cykler til god pris. Men har hørt/læst så meget dårligt om deres levering og kundeservice. Folk der har ventet flere måneder på levering, og haft store problemer med kundeservice fx ved stel reklamation. Derfor vil jeg helst købe ved en forhandler, så man kan møde op og brokke sig smiley bare synd Canyon ikke har en forhander i DK!

  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #8   1. aug 2014 Daniel
    Jeg har ikke haft problemer med canyon overhovedet, det er min anden af dem, kender flere der kører canyon uden problemer, de har jo en agent i Randers,


  • #9   1. aug 2014 Har du haft nogle reklamationer eller haft fat i kundeservice? Synes bare ikke der er videre imponerende det man læser om dem https://www.trustpilot.dk/review/www.canyon.com

  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #10   1. aug 2014 Nej, jeg har ikke haft fat i dem, de cykler jeg har haft/har kører rigtig fint uden problemer

  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #11   1. aug 2014 Hvis det er cube vil jeg vælge den nederst du linker til
    Skrev til cykler.dk om de ville sælge til 16, det ville de godt, men valgte canyon


  • #12   1. aug 2014 Har haft 2 canyon, har stadig den ene..
    De er rigtig gode cykler til billige penge, men hvis man ikke kan ordne små-reparationer og justeringer selv er det lidt bøvlet.
    Hvis man bare sørger for at checke lagerstatus på den cykel man bestiller og kan håndtere ovenstående er der ingen problemer.
    Og da jeg i starten af min mtb-karriere, før jeg begyndte at skrue for alvor, havde problemer med lockout på min Reba gaffel var det bare at pille gaflen af, sende til deres agent i Randers og ~1½ uge efter modtog jeg gaflen med fikset lockout, og fik refunderet forsendelsesomkostninger, den tid tager det sgu hurtigt for en dansk forhandler alligevel...


  • #13   1. aug 2014 Jeg har lige bestilt en Trek superfly 9,6.. 15999,- vejl. Jeg fik dog god rabat på den og den er sgu helt igennem fed syns jeg.

  • #14   1. aug 2014 Tak for indput folkens!

    Var lige et smut i Århus i dag, så svingede ind omkring WeBike. De har 10-15% på deres ikke nedsatte cykler, og da de er Cube forhandler kunne de give mig en pris på en Cube Reaction GTC SLT jeg ikke kunne sige nej til! smiley

    Så nu skal jeg bare vente på den ankommer! smiley


  • #15   1. aug 2014 Drop det med, at købe en Canyon eller en anden MTB via nettet, med mindre du selv kan og har tid til at skrue på cyklen selv. Desuden skal du ikke købe en cykel via en netbutik, herunder Canyon hvis du ikke har en MTB i reserve. Nogle reklamationer kan sikkert gøres rimeligt hurtigt, men de kan lige så godt tage månedsvis. Det er trods alt lettere at aflevere, brokke sig og hente i en fysisk butik.

    Canyons cykler er slet ikke så billige mere, særligt ikke hvis man tager højde for, at man kan få rabat på cyklerne i butikkerne.

    De Cubes du linker til er fine cykler. Deres største problem er, at der er tunge hjulsæt på. Spar sammen til et Carbon hjulsæt, da det vil transformere disse MTBs til race-klar cykler og brug så det tunge hjulsæt til træning og om vinteren.....


  • #16   1. aug 2014 .....og køb for Guds skyld ikke 3*10....2*10 er en god løsning i starten af ens MTB "karriere".

    Hvad med denne her.

    Lækker Carbon ramme. Lækker forgaffel og geargruppe og et rimeligt godt hjulsæt på 1680 gram. http://www.heino-cykler.dk/shop/specialized-stumpjumper-expert-carbon-29er-mountainbike-2013-19/

    Kan se du bor i Jylland (og ikke i København), men cyklen i det viste link er et godt eksempel på, at der er gode tilbud derude på sidste års model.


  • #17   1. aug 2014 De links der er til specialized stumpjumper i "comp" modellen har desværre tunge hjulsæt på, på cirka 2 kg. Den jeg linker til har et betydeligt bedre hjulsæt på, betydeligt bedre forgaffel med Brain, så den selv åbner og lukker og så er geargruppen bedre....det er et godt tilbud, hvis man kan få et tilsvarende i Jylland.

    Der er dog andre gode mærker end Specialized, såsom Trek, Cube, cannondale, giant mv. Vær dog især opmærksom på hjulsættet. I 20 tusinde kroners klassen så er det ofte her der spares. Hjulsættet er det næstvigtigste efter en god ramme (incl forgaffel).


  • #18   1. aug 2014 Valgte en cube reaction gtc slt, da jeg synes at man få mere for pengene end specialized. Har også planer om et andet hjulsæt og så bruge det nuværende til vinter/landevej. Fik Cuben til 3000 under pris, så de kommer i bunken til hjulsæt smiley

  • #19   1. aug 2014 Læste ikke du allerede havde købt. Den Cube er top udstyret (lige på nær hjulsættet) og ser rigtig godt ud.

    En Carbon saddelpind vil jeg anbefale til hardtail. Det er utroligt så meget mere komfort det giver....


  • #21   1. aug 2014 Altid dejligt når man har lidt at opgradere med smiley

  • #22   2. aug 2014 Har bestemt mig for at prøve en carbon, da jeg har hørt meget godt om dem. Efter at have prøvet en 29er på mit lokale spor, som der er rimlig teknisk synes jeg at det fed oplevelse i forhold til en 26.

  • #24   2. aug 2014 Mange tak smiley

  • #25   2. aug 2014 DaveB's indlæg skal du ikke tænke for meget over. Hans meninger er kun meget få enige i. Altså det med at man ikke skal købe Carbon rammer.....

  • #26   2. aug 2014 Jeg syntes efterhånden at jeg har prøvet lidt forskelligt. Stål, Alu og carbon. Carbonara er den eneste jeg kunne drømme om som hardtail da det er den ramme jeg kan køre længst på og stadig nyde turen. En fully ville være en anden sag, der tror jeg at jeg ville vælge Alu da prisforskellen ikke kan ( i mine øjne) retfærdiggøres op til en carbon. Stål ser jeg slet ikke som en option til andet end 3 hjulede cykler, men det er min personlige mening som ikke behøver være den eneste sandhed da jeg kun har prøvet et par stykker.

  • #27   2. aug 2014 Carbonara.... Lorte ordbog

  • #28   2. aug 2014 Håber også der er lidt komfort at hente i en carbon, da jeg godt kan mærke lidt i ryggen nogle dage smiley

  • #29   3. aug 2014 Så lavt dæktryk som muligt og en Carbon saddelpind vil hjælpe meget....Carbon ramme hjælper også noget....

  • #30   3. aug 2014 Er også planen med tube-less og carbon udstyr smiley

  • #33   3. aug 2014 31: Bedre effekt på ondt i ryggen end en Carbon saddelpind ???

  • #34   3. aug 2014 Nu skal core træning heller ikke undervurderer i forhold til ondt i ryggen.. Hvis du er slap i mave og lænd så kan du montere en fjeder imellem stel og sadel og stadig få ondt..

  • #35   3. aug 2014 Styrketræner skam også. Har dog problem med ryggen hurtigt kan bliv træt når jeg køre på det lokale spor (Grenaa), der er jo ikke så mange steder ryggen for lov til at hvile smiley Når jeg køre andre steder er det ikke så tit jeg mærker ryggen!

  • #36   3. aug 2014 Coretræning, god køreteknik, Carbon ramme, saddelpind mv hjælper, men en hardtail vil altid være hård ved ryggen når man kører singletrack. Selv de de mest trænede i mtb klubben klager over småproblemer med ryggen.

    Jeg har selv kørt masser af hardtail, men kunne ikke komme af med ømhed i ryggen. Derfor så kører jeg nu kun på fully og her skal man stadig have lavt dæktryk, gode muskler og køreteknik samt indstille affjedringen rigtig for ikke at få ondt i ryggen.....

    Nu får jeg ikke ondt i ryggen mere....


  • #38   3. aug 2014 Vil helst køre HT, er ikke så meget for fully.

  • #40   3. aug 2014 Er skam også obs på ryggen. Nogen dage er det værre end andre, kommer også an på hvad jeg har lavet i løbet af dagen. Men med træning og så det jeg kan gøre ved cyklen for at hæve komforten lidt, så tror jeg da der kommer fremskridt. Nu kommer jeg jo også til at køre 29 i stedet for 26, den er knap så hård over det ujævne smiley

Kommentér på:
Ny MTB 29" HT Carbon

Annonce