{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.071 visninger | Oprettet:

Anton H
Anton H
Tilmeldt:
2. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Godkendt lås på carbon racer? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens! har købt mig en lækker Carbon cykel som ikke ligger i den voldsomme dyre, men stadig dyre ende!
Når man har sådan en lækker cykel som man også gerne vil kunne bruge udover at cykle ture på, så skal man i min verden bruge godkendt lås! Jeg er ikke så meget for at sætte en hesteskolås på, men mere en fold-ud lås! har kigget på de forskellige og lyder det fornuftigt at bruge godkendt fold-ud lås mellem stel og bagdæk og så en kabellås mellem stel og en ting som man kan låse sin cykel fast til?

Kom gerne med links og hvad i nu har erfaringer med!
Mvh Anton.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendt lås på carbon racer?
  • #1   2. aug 2014 Abud Bordo 6000 uden tvivl - og så brug den godkendte mellem stel og "ting man sætter cyklen op af" og kabellås mellem baghjul, stel og evt forhjul hvis den er lang nok.

  • #2   2. aug 2014 Hej Anton
    Jeg vil bare advare dig, uanset hvor meget du låser den fast; hvis en tyv vil have din cykel så får han den desværre... Du kan højst forsinke ham et par sekunder...


  • Anton H
    Anton H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   2. aug 2014 det kigger jeg på bjørner!

    Jeg ved godt at tyven nogle gange vinder i sidste ende, men hvis jeg har 2 godkendte låse på, dækker forsikringen det!


  • #4   2. aug 2014 En godkendt er nok til at forsikringen dækker det smiley
    Men det en super lås, nu sætter jeg aldrig min carbon racer ude - men hvis jeg ville gøre det, blev det den lås jeg brugte - men hvorfor ikke finde en billig cykel til bare at køre til stationen/byen ?


  • Anton H
    Anton H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   2. aug 2014 har en giant MTB som bliver brugt, men det er bare det federe at køre racer og det må kunne lade sig gøre at køre cykel uden man hele tiden skal bekymre sig om den stadig er der....

  • #6   2. aug 2014 Gør som Bjørner siger; brug en gammel, slidt cykel til den daglige transport hvis du ikke har et sted at låse den inde når du kommer frem..
    Jeg troede for nogen år siden det samme som dig, det kostede 2 mountainbikes og en flot, dyr citybike og en dyr selvrisiko på forsikringen før jeg gav op og indså at en god cykel ikke kan stå på gaden i fred mange minutter...


  • #7   2. aug 2014 Jeg vil nu nok mene at Anton har ret. Det kan ikke passe at man skal køre på et gammelt lig fordi en tyv skal stjæle ens cykler. Det er ikke rart at cykle 15
    Kilometer x 2 hver dag på et gammelt lig. Står i helt samme situation som Anton. Men har det ikke også lidt at gøre med hvor man stiller sin cykel. Tænker at man kan stille den hvor der er mange mennesker og så smide en seriøs god lås på.

    Kan godt følge jer der har fået stjålet mange cykler, men det kan da for pokker ikke passe at tyven skal vinde. Forstå mig ret:)


  • #8   2. aug 2014 Tyve har det for godt i Danmark og der er ikke ressourcer nok til at bekæmpe den lille del, og slet ikke i prislejer som cykler.

    Så jo desværre har tyvene overhånd.
    Når jeg cykler længere end 10km bruger jeg enten raceren eller den hurtige citycykel - men der har jeg også mulighed for at sætte cyklen på arbejdet.

    Jo selvfølgelig er chancen for at cyklet bliver nakket mindre hvis den bliver stillet på en meget befærdet vej - men hvis de vil have den, skal de nok få den.

    Var udsat for, på mit gamle arbejde - At min kollega satte sin mtb (Ikke en speciel dyr en) foran arbejdet, med en alm basta click - så ser han så fra værksteds vinduet at en ung gut trækker den rundt om gadehjørnet og får ham selvfølgelig stoppet. Vi ser hvor han går hen - til en autocamper på en tank ca 300m væk - ringer politet og de kommer og finder en masse cykler bag i camperen.

    -- under en måned senere ser vi den samme unge gut gå rundt omkring området af vores arbejde - dog uden at se ham tage noget..


    __________________________

    Så altid find ud af muligheder for at sætte cyklen inden for
    __________________________


  • #9   2. aug 2014 Ja det er rystende at der ikke sker mere med sådan en gut. Får de cyklerne fordi de kan dirke låsen op eller kan de klippe låsen over. Ved du/i det? For hvis de klipper den over kan jeg i mit tilfælde have en monster tyk lås liggende på mit arb og så låse den med den. Mere så man ikke skal cykle rundt med en 3 kilo tung lås. Men hvis de på en eller anden måde kan dirke låsen op så kan den jo være nok så stor uden det hjælper:(

  • #10   2. aug 2014 Min kollega havde som sagt kun en basta click på, så det var bare cyklen på forhjulet og trække den.

    Og man har lavet forsøg forskellige steder (ved ikke hvor de er lavet, tror det var i UK) men hvor nogle klippede låse på cykler (selvfølgelig nogle de selv havde stillet)
    Skræmmende få forbigående sagde noget - ellers var det bare klip og så afsted. De tynde wirelåse skal der intet til at få klippet.

    Ved låse går jeg aldrig ned på - aldrig fra Thansen eller andre varehuse - holder mig godt til toppen af Abus, både til mc og cykel.

    Men dirke op, ved jeg ikke om de kan - måske med billige kædelåse fra thansen eller de billigste wirelåse fra cykelbutikker - men det skal jeg ikke kunne sige.
    Alt kan vel dirkes med det rette værktøj og skills - men nogle skal man bruge noget længere tid på end andre


  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #11   3. aug 2014 Jeg har købt sådan en fætter: http://www.rosebikes.dk/article/abus-bordo-granit-x-plus-6500-folding-lock/aid:547218
    Den er tung, ja - men nem at have siddende på cyklen..og jeg synes den virker fornuftig.. (er dog ikke sikker på, at forsikringen dækker - men hellere en cykel, der er der - end en "væk-cykel", der er dækket) Har også forsikringsgodkendt med bøjle og wire - men det er ikke så nemt at have med..


  • #12   3. aug 2014 Nå ja, de har jo lavet den nye - godt du lige skrev det GardenGirl smiley

    Det den du bør købe smiley

    Din indbo dækker - og låsen er forsikrings godkendt, så bare have stel nr + nøglenummer og forhandler stempel på det smiley


  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #13   3. aug 2014 @Bjørner - jeg har købt ved Rosebikes - så der er ikke cykelnummer på... smiley

  • #14   3. aug 2014 cykelnummer?

    Stelnr står på cyklen - nøglenummer står på nøglen :)?


  • #15   3. aug 2014 Ja det du Bjørner mener er at har man denne forsikrings godkendte lås skal man have dennes kode, stel nr til cyklen og garanti stempel på at man rent faktisk har købt denne cykel. Derefter dækker forsikring hvis den bliver stjålet.

  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #16   3. aug 2014 ok - jeg tænkte lige, at der skulle stå på låskvitteringen, hvilken cykel den var købt til..

  • #17   3. aug 2014 Man skal bruge nøgle nummer og stel nummer - gå til cykelhandleren og købe et låsebevis, og få det stemplet - måske skal du tage lås og cykel med, men nogle gør det uden du behøver have noget med. - Bare du har nøgle nr og stel nr.

    Evt gør det hvor man har købt cyklen, hvis den er købt ny, ville jeg gøre smiley


  • #18   3. aug 2014 Tak for Info Bjørner:) Det vil jeg gøre når jeg skal hente min nye cykel på tirsdag:-)

  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #21   3. aug 2014 Ok - @Bjørner.. det var nok det jeg havde i tankerne... men jeg har netop købt en "slæbbar" lås - så jeg kan låse af, den cykel, som jeg er kørende på "i dag".. enten mtb eller racer.. (eller mandens, så den får kørt lidt kilometer).. så at "låse" en lås.. det er jo "no go"..
    Det var egentlig derfor jeg købte en "pilnallernevæksålængejereributikken-lås" jeg får jo ikke værdien (som de er værd for mig) af forsikringen alligevel ---


Kommentér på:
Godkendt lås på carbon racer?

Annonce