{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Nicki H
Nicki H
Tilmeldt:
1. aug 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

hjælp til bremsekaliber!!! {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Jeg har lige pillet min bremsekaliber af min mtb blot fordi jeg var nysgerrig og liiige skulle se hvordan den var skruet sammen, jeg skruede så hele kaliberen af inklusiv slangen til væsken og klodserne og da jeg så satte det hele sammen igen virkede ingen af bremserne???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til bremsekaliber!!!
  • #1   6. aug 2014 Har du udluftet bremsen bagefter ?

  • Nicki H
    Nicki H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #2   6. aug 2014 Det er jeg sgu lidt i tvivl om hvordan man gør:-)

  • #3   6. aug 2014 Det skal gøres lidt lige som på en bil. Du skal have en kit/værktøj til at udlufte bremserne med. Men den koster næsten lige så meget som at få en cykelværksted til at gøre det for dig det tager ikke mere end en halv time for begge bremser.

  • Nicki H
    Nicki H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #4   6. aug 2014 Okay, det kan ikke gøres uden det her kit?
    Man må vel kunne gøre det selv:-)


  • #5   6. aug 2014 Nu ved jeg ikke hvad det er for en bremse du har på dig cykel men ved mange bremse greb kan man tage toppen af og ligge den rigtige væske i grebet også pumpe grebet imens du hælder den rigtige væske i.

  • #6   6. aug 2014 Yes - den skal bleedes/udluftes - første punkt er, at vide hvad det er for en bremse?

  • Nicki H
    Nicki H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #7   6. aug 2014 Magnus j: det er tektro draco bremsekaliber

  • #8   6. aug 2014 Der står på grebet om det er for dot væske eller minralsk væske det er vigtigt at det er den rigtige værke du bruger

  • Nicki H
    Nicki H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #9   6. aug 2014 Det er mineral olie der skal bruges, i videon indstiller han både grebet og beholderen, men jeg kan kun indstille grebet så går jeg ud fra at jeg bare skal stille grebet så beholderen står lodret?:-)

  • #11   8. aug 2014 Du behøver slet ikke noget bleed kit til så simpel en bremse.
    Det eneste du skal bruge ud over bremsevæsken selvfølgelig, er et stykke slange, som kan slutte tæt om ventilen og lede væsken væk.


  • Nicki H
    Nicki H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #12   8. aug 2014 Nu har jeg prøvet med det der bleed kit, og det virkede sgu ikke, jeg gjorde som man skulle men da jeg trykkede væsken igennem flød det bare over og bremsen virker stadig ikke...

  • #13   8. aug 2014 Du skruer låget af reservoiret, som du har stillet vandret.
    Derefter skære du toppen af en 1/2 liter flaske som du hænger fast på cyklen, med evt. noget ståltråd.
    sæt slangen fra dit bleed kit, ud over ventilen på kaliberen.
    Led slangen fra kaliberen ned i din overskårne flaske.
    Åben nu for ventilen på kaliberen, ved at dreje ca. 1/4-1/2 omgang mod uret.
    Væsken bør nu løbe lige så stille igennem slangen og ned i flasken.
    Samtidig sørger du hele tiden for, at reservoiret er fyldt op, så der ikke kommer luft i slangen.
    Når der ikke længere kommer luft igennem slangen, kan du lukke for ventilen på kaliberen og skrue låget på dit reservoir.
    Husk altid, at bremseklodserne, ikke må komme i kontakt med bremsevæske!



Kommentér på:
hjælp til bremsekaliber!!!

Annonce