{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Hope Hoops Pro 2 Evo Hjulsæt {{forumTopicSubject}}

Ohøj fellow cykelnørder!

Efter megen grundig overvejelse og sniksnak med folk herinde fra er jeg kommet frem til at jeg skal have skiftet/opgraderet mine hjul.
Jeg vil gerne køre tubeless og har der fundet disse.
Front: http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/hope-hoops-pro-2-evo-stans-crest-front/rp-prod85569
Bag: http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/hope-hoops-pro-2-evo-stans-crest-rear/rp-prod114425

De ser ikke helt skidt ud gør de? Budgettet strækker ikke til ret meget mere lige pt i hvert fald.
Kan dog ikke helt hitte ud af om det vil være en mærkbar opgradering kontra de Syncros XC39 der sidder på min cykel lige pt. De er åbenbart ikke til at støve op nogle steder så hvor de ligger prismæssigt osv aner jeg ikke.
Regner med at bruge mine eksisterende dæk til de nye fælg.

Pfh Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hope Hoops Pro 2 Evo Hjulsæt
  • #2   5. sep 2014 Er de bare creme de la creme? Prisen er jo ganske attraktiv smiley

  • #4   5. sep 2014 Jeg stod af ved crest.. smiley haha.. Du har ikke et link, og er de nævneværdige bedre end mine eksisterende hjul?

  • #6   6. sep 2014 Martin

    Navene som der er brugt på hjulene Rasmus linker til i #1 er noget af det bedste du kan købe, det er de nav testere og producenter bruger som norm når der skal sammenlignes og den samlede pris på hjulsæt er ganske fair, jeg vil dog anbefale at bruge nogle lidt bedre eger Revolution egerne er både stærkere og lettere altså win win for kun 30€ ekstra.

    Det gode ved DT navene er at du kan få stumper til dem over alt, de kan servicers uden værktøj.

    Der er også denne mulighed (ACROS laver dele i rigtig god kvalitet og mindst lige så god som Hope og med flere ting bedre end Hope men det er så også dele som normalt er langt mere kostbart en Hope.

    (link fjernet)

    Vil du ha styrke som er til at betale så er disse hjul værd at tænke over http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/race-face-turbine-mtb-wheelset/rp-prod113841 og er du hurtig så kan jeg skaffe dem til 2500kr (lige nu) plus evt porto fra Vejle eller Vejen, jeg er dog ikke i Dk før tirsdag eller onsdag da jeg er i Norge til VM i Mtb.



  • #7   6. sep 2014 Takker for input, de Acros hjul er ret så tiltalende, men skal man selv "flette" dem? For det fatter jeg da ikke at gøre!

  • #8   6. sep 2014 Husk nu lige at det link rasmus kommer med kommer der, prisen for fælg, eger, og nipler oven i. hvis man ikke lige vil have actionsports standard udgaver. Til Trans Savoie mødte jeg 2 som havde købt/bygget fra Actions sport og de var alt andet end tilfredse med bygge kvaliteten, begge havde fået "skæve"hjul, og med egere der ikke var spændt ordentligt op.
    Ang R2 bike så skal du ikke selv bygge hjulet.


  • #9   6. sep 2014 Okay så tror jeg det bliver de hjul fra r2-bike hvis altså de kommer samlet og jeg ikke selv skal bøvle med at true dem. Men hvad vælger jeg lige, der er jo et hav af muligheder man skal vælge som feks hubs og eger osv.
    Hvad ville passe bedst til min cykel?


  • #10   6. sep 2014 Var jeg dig ville jeg vælge følgende:

    Hjulstørrelse: 29"

    Nav: .74

    Navfarve: Sort

    Nippler: Sort

    Eger: CX-Ray

    Aksel fornav: 15mm

    Bagnav aksel: kan ikke huske hvilken størrelse der passer til stel men det kan man hurtigt se hvis du tager baghjul af og tager et billede.

    Friløsbus: Shimano/Sram 8/9/10

    Grund til at jeg ville vælge farven sort er at det hjulsæt/nav er så godt at det sikkert holder længere end selve cyklen og så er det træls at bruge en masse penge på farvet gejl som man bliver træt af i længden og sikkert heller ikke vil passe til den efterkommende cykel.


  • #11   6. sep 2014 Mange tak for det Carsten. Du er sikker på at hjulene passer til min gaffel så? Har bildt mig selv ind at jeg skal have qr 9mm.

  • #12   7. sep 2014 Det kan du se hvis du tager hjul af men husker jeg ret så laves Formula CL51 nav kun med/til 15mm aksel.

  • #13   24. sep 2014 Jeg opper lige den her igen, kan det passe at aksler er lige store? Selve den quickrelease pind der går igennem hubs er i hvert fald i diameter, længden er en anden naturligvis. Ud fra billeder på nettet ligner det grangiveligt 9mm QR.
    Er det unormalt? Uanset hvad, skal jeg have fundet nogle hjul der passer til, ville ellers rigtig godt have haft de race face turbine hjul.


  • #14   24. sep 2014 Okay det var lidt dårligt formuleret, prøver igen..

    Kan det passe at mine aksler, for og bag, er lige store? Tog den QR "pind" ud som går igennem mine nav, og tykkelsen er i hvert fald den samme.
    Eller er det måske slet ikke der jeg skal kigge for at finde størrelsen på min aksel? Er rimelig grøn...


  • #15   25. sep 2014 Hvis de er lige tykke og selve qr du kan tage helt ud er på ca 5mm så er det 9mm/10mm aksler du har, har lige kigget på dine billeder og dit baghjul er helt sikkert med alm qr.

    Når det er sagt og de gode tilbud ikke gælder længere så vil du gøre dig selv en stor tjeneste at købe hjul hvor du kan ændre aksel senere så de passer til det moderne, 15mm på forhjul og 12mm på baghjul og det kan de Race Face Turbine hjul og følger med i pris.

    En skam du ikke var hurtigere for det Acros hjulsæt var et seriøst godt tilbud.


  • #16   25. sep 2014 Ja det er sgu lidt ærgeligt, you snooze you lose er det ikke sådan man siger.
    Men de race face turbine har fået rigtig gode anmeldelser, og de vil passe over på min cykel uden nogen form for adapters?


  • #17   25. sep 2014 Der følger to sæt adaptere med så den kan tage alm QR samt til 15mm front og 12mm bag så vælger du det hjulsæt så er du godt stillet hvis du skulle skifte cykel eller forgaffel på et tidspunkt.

    Hehe ja vil man ha de gode tilbud så skal man springe på med det samme når de er der smiley


  • #18   25. sep 2014 Okay det lyder godt smiley ville egentligt have genbrugt mine dæk jeg har nu, men synes de mangler grip, det er maxxis crossmark 2.1" bredde. Har i stedet kigget på schwalbe hans dampf evo 2.35" bredde.
    Du skulle tilfældigvis ikke også have en indvending omkring det? Og om du tror dækket bliver for bredt kontra det jeg har nu.


  • #19   25. sep 2014 Jeg ville nok vælge nogle Schwalbe Nobby Nic i og så en let udgave men det er ud fra at Nobby Nick som foldedæk er et godt allround dæk til danske forhold med en god gummiblanding og det at vægt på hjul kan straffe en i køre oplevelse.

    Personlig ville jeg holde mig til enten 2,1 eller 2,2 som max når det er til en 29" men Maxxis plejer også at være lidt smalle i det.



  • #20   25. sep 2014 Hans Dampf er et langt bedre allround dæk end nobby Nic, nobby er lige groft nok og Hans Dampf har rigeligt med greb og mindre rullemodstand end nobby nic.

Kommentér på:
Hope Hoops Pro 2 Evo Hjulsæt

Annonce