1.152 visninger
|
Oprettet:
Hæve gennemsnitsfart {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg ville høre om nogen gode råd, til hvordan man får hævet sin gennemsnitsfart. Jeg synes jeg sidder fast nu på 29-31 km/t.
Er der en god måde at få det trænet op, så jeg kan køre hurtigere?
Jeg har hørt noget om at man med fordel kan køre noget interval træning?
Noget af det der bremser mig lidt, er at jeg får ondt i knæhaserne og skuldrene. Men jeg har også næsten lige købt ny cykel, og kører for første gang med klik pedaler, så jeg tænker at jeg bare lige skal vænne mig til at køre med det.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Så nye hjul ville nok være stedet at starte så vidt jeg ved.. Medmindre du allerede kører 808 eller den den dur?!
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 140
Nej du, kør nogle kortere ture end du plejer, med mere damp på... Og ja, så kør noget interval. Hver gang du ser en bakke, så skal den bare have ALT hvad den kan trække... Det eneste der får en i bedre form, er når man kommer ud hvor det gør rigtig ondt...
maj 2013
Følgere: 18 Cykler: 3 Emner: 20 Svar: 205
#2 Ja, du har nok ret i at den bare skal have mere gas hvor det gør ondt.
Men jeg synes at ondt i knæhaserne er svært at ignorere, men jeg skal nok bare lade være med at være så pivet.
Hvad er en god snit fart?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Tog en tur i går på 40.5km hvor jeg havde et snit på 29.xx, men det er gennem by, kurve, agtpåvågenhed/forbehold og tilpasning til trafikken, og så self en go strækning fra Kbh til Roskilde via Roskildevej. Skal også siges jeg jo kører med fast nav og min topfart med den gearing jeg bruger ligger på max 45km/t (så spinder det så voldsomt røven hopper hehe), men kunne bare ha fortsat en del kilometer i nu. Hvis jeg hævede tandhjulet (47) til det 53 jeg har liggende ville jeg jo bare hæve tingene endnu mere... Men som sagt, det er Track/fast nav, så kan ikke helt sammenlignes med Racer
maj 2013
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 212
Startede selv med intervaller for et par år siden hvor jeg syntes 33-35 i snit var voldsomt. Nu køre jeg snilt 38-40, har min rekort på 43 i snit over 80 km, det var dog kun nok til en 44'ende plads.
Men husk at et højt gennemsnit til træning er total ligegyldigt, fokuser på intervallerne og så kør stærkt til løb ved at køre i grupper og hjælp hinanden.
aug 2007
Så er du klar til foråret.
maj 2013
God pointe med årstiden.
aug 2007
Træning er også psykologisk, ser man ned på tallene og ser pulsen nærmer sig Max kan man godt tænke arg fuck.
Har man ikke tallene køre man bare og lytter til kroppen.
En periode kørte jeg uden computer, da tallene gav mange bekymringer.
Prøv grænser af til træning så du kender din krop, man kan faktisk mærke meget uden elektronik.
Det er mine erfaringer.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 5 Emner: 38 Svar: 222
Du nævner du får ondt i knæhaserne. Der er jo noget der som der ikke skal være der.. Det nytter ikke noget at træde endnu mere igennem, det risikerer du bare at ødelægge dine knæer af. Få det problem med dit knæ løst, før du begynder på noget hardcore interval træning.
Det er meningen dine muskler skal græde højlydt. Ikke dine led
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 33
maj 2013
Måske nogen har et par fif til hvad jeg skal stille på, inden jeg kaster mig ud i at bruge en masse penge på et fit?
maj 2013
Men ja største problem ved at presse mig selv, er det med knæhaserne. Højre er værre end venstre..
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
meget godt indlæg
maj 2013
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
Du nævner ondt i skuldre og knæ. Jeg havde selv dette og fik lavet et professionelt bikefit til 2400 kr. Det fjernede begge dele. Et bikefit gør også, at du får et mere effektivt og kraftfuldt tråd, der sammen med, at man kan sidde i længere tid på cyklen uden at få ondt, vil øge din gns fart.
Da jeg fik lavet bikefit, der blev min saddel sat 3 cm op. Nye cyklister kører typisk med for lav saddel. Du kan prøve og læse lidt om skridtlængden og hvordan man måler den, da det er ens skridtlængde der afgør højden af sadlen.
Et bikefit indstiller også placering af klamper på sko, frempindlængde mv.
En øgning i gns fart kommer primært fra bedre træning og form.
Når du får en øget gns fart, så bliver aerodynamikken vigtigere og vigtigere. Det giver meget og sidde lavere på cyklen. Det kræver træning, så træn også, at køre med hænderne nede i bøjlen. Bikefit gør at denne position bliver lettere at sidde i i lang tid.
Med tiden kan et højprofil hjulsæt også øge din gns fart, men har først betydning når du kan ligge og køre over 35 kmt over lange stræk.
aug 2012
maj 2013
feb 2008
Meget mærkeligt, men den fjerner det ! til sidst i linket. Prøv at sæt et ! til sidst så virker linket.
aug 2012
jul 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 20
maj 2013
feb 2008
Hæve gennemsnitsfart