{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

Fælge til Scalpel MTB {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger på lidt bedre fælge til min nye cannondale scalpel, og har kig på følgende to muligheder, se links for specs.

1. DT Swiss 240s & NoTubes ZTR Arch EX 29", koster 630 euro
2. Mavic Crossmax SLR 29", koster 830 euro

http://www.ebay.com/itm/DT-Swiss-240s-NoTubes-ZTR-Arch-EX-29-Laufradsatz-Cannondale-Lefty-wheelset-/261520112145?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item3ce3d03a11

https://www.bike-components.de/de/Mavic/Crossmax-SLR-Disc-6-Loch-29-Lefty-Laufradsatz-p32194/

Jeg kan ikke gennemskue om jeg skal ofre de 200 euro extra på mavic fælgene...
Hvad er fordele/ulemper?
Findes der andre/bedre alternativer?

Jeg kan ikke finde så stort udvalg når det skal være til lefty forgaffel. Og de skal kunne holde til 100 kg.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej smiley
Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælge til Scalpel MTB
  • #1   30. sep 2014 De 100 kg er det plus udstyr? Mener at vægtgrænsen på de hjulsæt er max 90kg

  • #3   30. sep 2014 Det er 90 kg plus lidt udstyr, så hvis crossmax er 85-90 kg, så duer det nok ikke. Tak for link, kigger jeg på smiley

    Flere input er velkomne.


  • #4   1. okt 2014 Hvem siger slr'ene kun kan bære 85 kg??


  • #6   1. okt 2014 Det var satans... Jeg køre 29 slr'er og tror sgu jeg kommer en smule over de 85 på den...De virker hverken bløde eller noget?

  • #7   1. okt 2014 Værd opmærksom på at SLR fælgen er relativ smal, mener det er 18mm. Det betyder at et bredt dæk vil fungere dårligt på fælgen, hvilket er noget møg for en tungere fyr og for rullemodstanden.



  • #8   1. okt 2014 Tag et kig på Ryde Trace fælge. Feks Enduro modellen for of Trail modellen bag
    De vejer 450 for Trail og 500 gr for enduro i en 29" og er henholdsvis 25 og 29mm brede indv. Og har en begrænsning på 100 kg


  • #9   1. okt 2014 R2-Bike tilbyder også et custom hjulsæt baseret på en bredere carbon fælg. Var måske værd at undersøge dette. Her får du et der passer til dig og dine behov.

  • #10   1. okt 2014 OK, nr 2. Mavic crossmax er ikke egnet.

    #2: Når jeg laver præcis samme konstellation som ebay kommer jeg på samme pris, kunne tyde på at det er samme firma der står bag (?)

    #8: Lader til at de kun er til 85 kg for XC.

    #7+9: Så man bør gå efter et fælg der har ~21 mm indvendig bredde? Lader lidt til at de alle er det. Tak for info om R2-Bike, har checket siden ud, se herunder.

    På R2-Bike har jeg fundet to alternativer til nr 1 fra første indlæg:
    3. (link fjernet) 630 euro
    4. (link fjernet) 800 euro

    Jeg kan simpelthen ikke gennemskue om nr. 3 er bedre end nr. 1, eller om jeg får noget ud af at give 170 euro mere for nr 4. Hvad skal jeg fokusere på? Har ikke meget forstand på hjulsæt...


  • #11   1. okt 2014 Ja men dem nævnte jeg heller ikke smiley

Kommentér på:
Fælge til Scalpel MTB

Annonce