{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.362 visninger | Oprettet:

martin l
martin l
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20

Er der forskel på hvor sjov en MTB er? Billig vs dyr. {{forumTopicSubject}}

Hej med dig.
Jeg har faktisk lige købt en Trek 3900 brugt som jeg har givet ca 2000 kr for hvilket faktisk er alt for dyrt, finder jeg ud af bagefter.

Nå men det jeg egentlig gerne vil have svar på er:
1.Kan det virkelig betale sig at sælge den nuværende cykel igen for så at købe en cykel som denne http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cykler/Scott-Aspect-910.aspx som faktisk er den cykel jeg blev rådgivet til at starte med at købe.
Jeg syntes den nuværende cykel er meget hyggeligt at kører igennem skoven med, men det er sq ret hårdt må jeg sige!

2. Er det egentlig meget normalt at man går op af mange af de bakker som er i skoven fordi man simpelthen ikke har kræfter til at cykle op af bakken? smiley

Jeg kører i Hannerupskoven / Fredericia.

Håber i kan svare på mine spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der forskel på hvor sjov en MTB er? Billig vs dyr.
  • #1   13. okt 2014 Kort sagt ja smiley

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#2   13. okt 2014 Haha Mange tak for svaret Michael G
    Men man kunne vel ikke overtale dig til at bruge blot et minutter til lige at uddybe dit svar med f.eks. hvad de ekstra penge gør godt for, hvorfor at det bliver nemmere, hvorfor at det bliver sjovere. osv.

Og er den Scott den bedste til prisen? for sys da den er meget cool. ville nok hellere eje den i 2015 udgaven men det er jo en anden snak smiley

• Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 40
    #3   13. okt 2014 Hvis ellers Trek'en virker som den skal ville jeg nok beholde den vinteren over og så udskifte den til foråret. Du er ikke sikker på at kunne få din investering hjem ved salg og så kan du lige så godt tæske løs på den i skoven indtil du har lært teknikken osv. Bliver du efterfølgende bidt af sporten kan du så købe en bedre cykel.

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#4   13. okt 2014 Rene k.
    Det er godt nok en fed ide!!
    Så har jeg jo også tid til at spare op! smiley
    Det gør jeg sq!

Men derfor vil jeg stadigvæk rigtigt rigtigt gerne have gode råd omkring hvordan man lærer at komme op og ned af bakker. Hvordan gør i? del gerne jeres erfaringer. tak

• #5   13. okt 2014 Ville gøre som Rene K siger

Og om det normalt at gå op af bakker - det meget individuelt, cyklen har selvfølgelig sin del i det - men det har du også - så træn træn træn og lær teknikken

Komme op af bakker sætter jeg den selvfølgelig ned i passende gear til stigningen og så sidder godt på cyklen og tramper til - vigtigt sadlen sidder rigtigt.

Ned af bakke (en nedkørsel jeg triller ned af / måske med lidt mere teknisk terræn) holder jeg mig langt tilbage over sadlen og holder pedalerne vandret med hinanden.

Og nedkørsler det bare skal fuld hammer på - gør jeg som på stigningerne, bare med opgearing istedet for.

Min måde at gøre det på.... men god vind der ude, håber for dig du bliver bidt af det, sgu en sjov sport!

- og til dyre cykel - det er altid sjovere - ligesom det er sjovere at køre Ferrari fremfor Fiat ....... bedre gear, bremser, forgaffel, stel og lettere (somregl)

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#6   13. okt 2014 Bjørner
    heh ja okay lyder som en god ide :D!

• Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 40
    #7   13. okt 2014 Jeg er ikke den erfarne mtb rytter. Personligt prøver jeg mig frem når jeg kører på en rute. Men det optimale vil være at finde nogen mere erfarne ryttere at køre med eller tilmelde sig en klub.

Du kan jo evt spørge her på siden om der er nogen som har tid og lyst til at køre med dig. Der skal nok være nogen som kører samme rute og vil hjælpe dig igang

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#8   13. okt 2014 Ja det ville da helt sikkert kunne være rigtigt fedt! smiley Men ellers må jeg jo bar spørge mig frem ude i skoven for der er ret mange som kører der smiley

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#9   13. okt 2014 Hehe bjørner vil sq lige prøve med din metode næste gang jeg er i skoven! smiley Fantastisk du gider dele din erfaring! smiley

• Ronnie J
    Ronnie J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #10   13. okt 2014 Der er en masse video på youtube med tips dem har jeg fået en del ud af

• jan J
    jan J Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #11   13. okt 2014 Må sige jeg trækker også op af nogle af dem så det er ikke kun dig smiley

• #12   13. okt 2014 Når du nu kører i hannerup i fredericia så ved jeg af erfaring at det lige pt er mudret og glat som satan og stigningerne er rigtig gode. Hvis benene og kondien samtidig ikke er på toppen så er det med cyklen ved siden af og til. Jeg kan komme op alle steder i hannerup, men med det vejr som det er for tiden, så er der også bakker jeg er nødt til at trække op af.
    Kan kun anbefale dig at trille til hindsgaul istedet for. Det er knapt så stejlt hele tiden og lidt bedre med hensyn til mudder. Meld dig evt ind i "baghjulet" i middelfart, de kører jævnligt og har også teknik træninger, og alle kan være med der.

• #14   13. okt 2014 Det er meget normalt at trække op, og også ned nogen steder... Da jeg startede troede jeg også, at det måtte være UMULIGT at komme op/ned nogle steder her i Aabenraa, nu er de steder ingen problem ;-). Jeg væltede også nærmest på hver tur, men når man får nogle km i kroppen lærer man hvordan man holder sig på cyklen. Jeg synes også, at du bare skal starte på den Trek du har nu, så kan du finde ud af, om mtb er noget for dig. Hvis det er, så vil du med garanti meget gerne have en federe cykel... Og så kan du tage den derfra smiley

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#15   13. okt 2014 Tusinde tak for alle jeres inputs! smiley

Jeg vil self kører vinteren over på den cykel jeg har nu, og så vil jeg prøve at lærer de forskellige bakker at kende så jeg kan håndtere dem! og ikke mindst få en bedre kondi.
    Men kunne godt være jeg skulle trille til middelfart istedet :D!
    Og så til næste år vil jeg se hvilken cykel der er bedst for mig når vi når der til !

Tak for det!

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#17   13. okt 2014 Hey TS.
    Mange tak for din deling af din video! Den vil jeg da tjekke ud!
    Syntes det er fedt at du tilbyder mig lidt hjælp til at komme igang hvis vi støder på hinanden ude i skoven og dette vil jeg klart tage imod hvis man skulle være så heldig :D!

Jeg vil næste gang jeg skal ud og køre, prøve at sænke luften i dækkende som du skriver!

Mange tak for din hjælp!

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#19   13. okt 2014 hèhè nåår okay smiley men virker stadig som nogle virkelige gode videoer! Mange tak! smiley

jeg har ikke kørt ret meget i hannerup skoven endnu, men de steder jeg har kørt har der hele tiden været meget stejle bakker. Er der nogen steder i skoven som i mindre bakket end andre?

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#21   13. okt 2014 tror mit største problem er op ad :D!

• #22   13. okt 2014 Vil sige som de andre teknik , teknik , teknik. Jeg har ikke problemer med dem i Hannerup så sig til så tager jeg gerne med rundt på sporet og viser nogle fif.

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#23   14. okt 2014 Mange tak for tilbyder Kim T! Kan sagtens være det blir aktuelt! Men som du skriver så tror jeg på at jeg skal ud og træne teknik ! smiley

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#25   14. okt 2014 Ja har faktisk set en del videoer allerede og du har ret i at de er meget lærerige!
    Jeg var i skoven i morges for at cykle en god morgentur, og sys det var virkeligt virkeligt hårdt så tror sq at jeg blir nød til at finde en anden skov som ikke er så bakket som hannerup :-/!! Findes det i Fredericia?

• Oliver P
    Oliver P Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #26   14. okt 2014 Hannerup skoven er super hård at køre i, men når du har kørt i et stykke tid, er det du begynder at holde øje med din tid pr. Omgang. Ellers så tag til Middelfart og kør, men er dog meget mudret lige nu. Kører selv i hannerup, så kender det. Men har også snakket med mange, der siger at banen er meget hård.

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#27   14. okt 2014 Hmm. Tror også at det er super at køre i hannerup hvis ens kondition er iorden. Men det er min ikke så finder sq lige et andet sted at køre indtil da :D!

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#29   14. okt 2014 Hehe ja okay smiley jeg er nok bare mest til at køre på ruterne igennem skoven som ikke dræber en pga bakker smiley og Middelfart ligger for langt væk iforhold til hvor langt jeg sys det er værd at cykle efter :-/!

• #30   14. okt 2014 Ahh martin, jeg er cyklet fra taulov flere gange for at køre i middelfart, de 12 km er jo bare opvarmning...

• martin l
    martin l Tilmeldt:
    aug 2009

#31   15. okt 2014 12 km er sq da ret langt på en cykel som man
    Ikke lige frem er forelsket i :D! Og med rigtigt dårlig kondi smiley

• Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    mar 2014

Svar: 4
    #32   15. okt 2014 Jeg har gået på Euc lillebaelt de sidste 2 år og det har været skidesjovt netop fordi vi ligger lige imellem hannerup og hindsgavl, hannerup er hård ja, men kan godt trække op af alle bakkerne, men når vejret er som nu er det næsten umuligt at køre dernede. Hindsgavl er også sjov, bare lige over broen og så ellers ned, der er bare som sagt ikke noget afmærket, men der kan man finde både lettere bakker og rigtig svære bakker. så det er bare igang

• #33   12. nov 2014 Der er også ww.MTBTips.com hvor der er en masse video´er smiley

Kommentér på:
Er der forskel på hvor sjov en MTB er? Billig vs dyr.

Annonce