{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.922 visninger | Oprettet:

Cube VS. Cannondale {{forumTopicSubject}}

Hej CG! Jeg skal ud og købe en ny MTB, og det skal være en Hardtail. Jeg har kigget længe og fundet de 2 "finalister", så nu vil jeg vide hvad i synes! Den første er en Cannondale F29 5 2015'er. Og den anden er en Cube Reaction GTC Race 29 2015'er. Hvilken en ville i vælge? Og hvorfor? Det skal lige siges at hvis jeg køber Cannondalen, får jeg sat XT på bagskifter da jeg går efter 1 klinge bagpå. (gælder også Cuben.)

Link til Cannondalen: http://shop.bikefever.dk/mountainbike/29-hardtail-mtb/cannondale-f29-5-2015.html

Link til Cuben: http://rask-cykler.dk/Rask-cykler/Cykler/Cube-Reaction-GTC-Race-29-(2015).aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cube VS. Cannondale
  • #1   2. dec 2014 Er faktisk ikke så vild med Cube, og Cannondale laver fede fede cykler , Men lige her , ville jeg faktisk nok gå efter cuben, lidt fræk med sort og grøn, og XT hele vejen rundt går man ikke helt i vejen med , efter min mening

  • #2   2. dec 2014 Det er faktisk præcis det jeg tænker Christian! Det grønne på det mat sorte synes jeg er vildt frækt! Hvad med Cubes carbon rammer? Hvad er kvaliteten og omtalen af dem? **For resten skal jeg prøvekøre begge cykler næste weekend!**

  • #3   2. dec 2014 Det er fuldstændig ligemeget om skifteren hedder XT eller noget andet.

    De væsentlige forskelle er:

    Rammen, geometri og materiale
    Forgaffel, vægt og funktion

    Dernæst

    Hjulsæt, vægt og stabilitet

    Du får en fin cykel i begge, men Cannondalen havde nok været lidt mere interessant hvis rammen havde være carbon. Flash rammen er ret fed.


  • #4   2. dec 2014 Tak Kasper:) Så må jeg jo bare ud og prøve dem! Tænkte på, med det du siger, om man skulle gå efter at købe ramme, gaffel, dæk og med det gå i gang med at bygge sin egen?:)

  • #5   2. dec 2014 det kan ikke betale sig i det prislag


  • #7   2. dec 2014 Jo tak, den kigger jeg da lige på! Hvad er forskellen på Rebaen og SIDen? Har hørt meget godt om Rebaen.

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #8   3. dec 2014 Hej Anders, spændende du skal til at købe ny kværn.
    Forskellen på SID og Reba'en er primært de interne dele. SID'ens dele er lettere og mere "race" orienterede, og topmodellerne har eks. Kulfiber styrerør, Reba'en er en mere allround model, laver det samme, lidt tungere, men er sikkert det bedste køb i dette tilfælde pga prisen vs ydeevne.
    Jeg kører med en 2014 120 mm Reba på min hardtail, jeg er svært fornøjet ihvertfald, men igen, det er jo hvad man er til.
    Jeg ved ikke hvordan dit engelske er, men her er der lidt
    diskussion om emnet.
    http://singletrackworld.com/forum/topic/rockshox-sid-vs-reba-forks-whats-the-difference
    Mvh


Kommentér på:
Cube VS. Cannondale

Annonce