768 visninger
|
Oprettet:
Frempind til Fixie (create) cykel {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg har en Fixie cykel (create) som jeg skal have samlet.
jeg mangler en frempind til min forgaffel for at få den samlet. Men jeg ved ikke særlig meget om cykler, og aner derfor ikke hvilken jeg skal have fat i?
Jeg har siddet og kigget meget på eBay hvor man kan finde nogle fede modeller for billige penge, men tør ikke bestille før jeg ved hvilken jeg skal have.
Håber nogle kan hjælpe
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Så skal du bruge mål fra forgaffel og styr. Forgaflen er typisk enten 1" eller 1 1/8" og styret kan variere meget. De mål skulle gerne stå opgivet i de annoncer du har set på nettet. Så er det bare at vælge den der passer og som du kan lide.
nov 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Men hvordan med delene inden i forgaflen som f.eks. kuglejer osv? Følger det med eller skal det også købes?
Passer din på en create cykel Martin?
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
Er det en ny forgaffel ?
En ny frempind ?
Nye styrfittings ?
Hvis du ikke ved præcis hvad du gør, bør du af sikkerhedsgrunde lade en prof. Skifte dele i styretøjet på cyklen.
Du slår dig alvorligt, hvis de dele falder fra hinanden under kørsel
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Når du skal købe styrfittings, er du igen nødt til at finde nogle mål, for at vide hvad du skal gå efter. Du skal måle pasningerne i kronrøret og du skal måle diameteren på forgaflens stilk.
Da det lyder som om du er meget i tvivl om hvad der er hvad og hvordan man gør, kan du gøre brug af nogle af de mange guides der ligger på f.eks youtube. Du kan også bruge bøger som f.eks Gyldendals Store Cykelbog.
Ellers må du bide i det sure æble og lade din lokale cykelmekker klare det for dig.
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 40 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 139
Her er en video som hjalp mig med at forstå hvad det med styrfittings handler om, den er gammel, men man får en forståelse for hvad man skal bruge af værktøj og basics.. der er flere videoer på siden.
http://vimeo.com/19985013
Frempind til Fixie (create) cykel