{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Exalith
  • #1   14. feb 2015 Jeg er ikke selv fan af den belægning, men det sker der næppe noget ved, da belægningen ikke er særlig tyk, må det forventes den forsvinder når hjulet bliver slidt. Og nej, det bliver ikke kønt.

I en aden tråd spurgte du indtil stive hjul til din vægt. Overvej R-SYS en ekstra gang, det er et udpræget bjerghjul og du vil blive ærgerlig hvis det bliver skævt pga din vægt.

• #2   14. feb 2015 Tak Kasper
    Har netop læst at det hjulsæt sku være rigtig stærkt.

• #4   14. feb 2015 Hjul skal bruges, slides og smides væk, det der med at have et solskins hjulsæt er jo ligegyldigt.

Og regn slider sgu ikke så meget,

Desuden fåes et 1600 grams hjulsæt til 2200 fra campagnolo, og det er rigelig stærkt selvom det er 16 og 24 eger, det der med 32 eger er jo ikke engang til mtb mere smiley

• #6   15. feb 2015 Så så Dave B. Rolig nu. Alle kommentare er joelkommen.
    Har et sæt håndbyggede hjul med Mavic CXP 33 fælg og 32 huller,men de er jo lidt tunge. Har osse Fulcrum Zero. Begge er jo rigtig stærke hjulsæt. Men kunne godt bruge et som vejer lige omkring 1300-1350 gram. Så kommer min cykel nemlig ned på 6,6 kg.
    Egentlig er det jo bare noget gejl og lir.
    Bygger du hjul siden du skriver sådan til Attermann?
    Ebbe.

• #7   15. feb 2015 Ebbe du skal huske at du har en vægt som hjul også skal kunne holde til så selv om man gerne vil ha cyklen let så skal man tænke funktion samtidig så nogle gange er 30-100gr sparet en ret dårlig løsning.

Mavic R-SYS slr har eks en max belasting på 100kg men det er ikke kun rytter men den totale vægt inc cykel, beklædning og det udstyr man ellers har med sig.

Skal cyklen være til udstilling eller hænge på en væg så har styrke ikke nogen betydning men skal man bruge cyklen så skader det ikke at overveje tingene lidt grundigt, i min verden vil det være en skidt løsning med de hjul som Kasper også nævner og få bygget et sæt hjul med evt 28eger for og 32bag, eger giver styrke og kan sagtens laves let alligevel.

Jeg har stået med rigtig mange kunder som har fået dyrt købte erfaringer efter at blive dårligt rådgivet af "dygtige" folk som i bund og grund ikke ved andet end det de har læst i test, problem er bare at dem som tester ikke er alm mennesker men små trænede fyre/kvinder.

Er sikker på at Dave via sit arbejde/firma har oplevet det samme som jeg gjorde i en del år og det er ikke særlig spændende at skulle løse deres problem velvidende at de stadig står med problem efter en kort periode pga dårlig rådgivning fra start, desværre sker det også ofte her på siden at råd ikke er ret virkeligheds korrekte.

Hvad er dit budget til det nye sæt hjul ?

• #8   15. feb 2015 Tak Carsten.
    Du har fuldstændig ret i det du skriver. Har haft hjul som ikke kunne holde. Ja Mavic opgiver 100 kg på alle deres hjul,det er bare ikke alle forhandlere som skriver det har jeg set. Og mange testryttere vejer jo som Kyllingen,og så kan alt jo holde.
    Budget er 5000-6000 kr. Har du nogen forslag?
    Ebbe.

• #9   15. feb 2015 Hvis det er dette hjulsæt så har baghjul allerede fået nogle kedelige riller, bla det som sker ved kørsel i dårligt vejr og en lille flintsten kommer ind i bremseklods.

En ny fælg alene uden arbejde, + evt eger (75-90kr stk) koster omkring 1500kr og så kommer der arbejdsløn oven i og bagefter vil du stadig stå med et sæt hjul som ikke er egnet.

http://www.dba.dk/hjul-mavic-r-sys-slr-et-i/id-1013545954/billeder/3/

Nu du kigger brugt så er der muligheden for at få bygget men også kigge efter en model fra 2013 eller 2014 med en god rabat.

Hvilket gear system kører du med ?

• #10   15. feb 2015 Ja det er det hjul. Har været i kontakt med sælger,han siger han altid har brugt korrekt bremseklods. Men jeg syntes nemlig osse at fælg ser slidt ud,ridset.
    Har osse kig på Mavic Ksyrium SLS. Dem kan man jo få nye for ca 5800.
    Kører Shimano Dura Ace 9000 11 speed.
    Kan du bygge noget?

• #11   15. feb 2015 Jeg laver desværre ikke noget for private længere, arbejder med stel udvikling for en fabrik samt er en del af deres staff for deres mtb team.

Jeg er desværre indlagt på OUH men håber jeg kan tage hjem senere idag så hvis du har tid til at vente til en gang i aften så kan jeg ha et par bud med link til butik samt et par gode steder at få bygget dem hvis det skal være håndbyg og så kan du sammenligne med andre bud som helt sikkert vil komme i tråden i løbet af dagen.

• #12   15. feb 2015 Ok Carsten. God bedring. Kan sagtens vente. Kan man lave håndbyggedeså lette?

• #13   15. feb 2015 Ebbe H.....du nævner, at du gerne vil ned på 6,6 kg....hvorfor ?.....et par få 100 gram på cyklens totale vægt har intet og sige ud over du kan prale hermed om søndagen overfor cykelvennerne....derimod kan der hentes meget mere på aero-dynamik.....lette hjulsæt er vigtige, men ligeså vigtigt er stive hjulsæt og jo tungere du selv er jo vigtigere bliver det med stivheden (du får bedre kraftoverførsel og styreegenskaber med tilstrækkeligt stive hjulsæt).

Med hensyn til holdbarheden så lyt til cykel-mekanikerne.

Når nogen i min cykelklub møder op på 6 kg lette racercykler med lavprofilhjul, så griner jeg lidt indeni, da jeg ved min aero-racer på 7,5 kg med tunge, men stive hjulsæt med 50mm profil er væsentligt hurtigere på de flade danske veje.....faktisk så udstiller det personens uvidenhed, når man går så meget op i cyklens total vægt.

• #14   15. feb 2015 Jack du har fuldstændig ret. Men nu er jeg ikke den der kører og praler med min cykels vægt. Det er ligeså meget det der med at lige jagte de sidste gram. Men korrekt at det bare er pral,og totalt ligegyldigt.
    Ebbe.

• #15   17. feb 2015 Ebbe

Inden for det budget på 5-6000kr kan det godt være lidt problematisk at bygge et let sæt 1300gr hjul der samtidig kan holde, inden for det budget ville jeg nok selv vælge at smide lidt ekstra vægt på hjul.

Jeg er hjemme igen så kommer med et par bud senere p nogle hjul der kunne være egnet i mine øjne.

• #16   17. feb 2015 Ok tak Carsten.
    Hvad siger budget så til den vægt?

• #17   17. feb 2015 Pris på nav er mere eller mindre ens men der kan hentes gram der ved at hæve budget, fælge er der hvor det er dyrt, skal fælge være stærke og lette så skal man typisk over i noget materiale som er mere eksotisk end alu legeringer og så bliver det dyrt.

Med lidt held og tålmodighed så kan man løbe ind i et godt tilbud på et sæt carbon hjul eller løse fælge der kan klare vægt hvis bygget på den rigtige måde, du skal nok forvente at det bliver fra omkring 8000kr og op men man kan være heldig og spare lidt ekstra.

Er du til lavprofil eller højprofil fælge ?
    Er du til farvede fælge, hvilke farver består din cykel af ?

Du får lige en pm.

• #18   17. feb 2015 Lav profil helst. Cykel er en Storck Facenerio. Hvis du kender den.

• #19   17. feb 2015 Er de den udgave som er sort hvid og hvor nettet i carbon er ret tydeligt ?

• #20   17. feb 2015 Nej. Kun Carbon.

• #21   17. feb 2015 Okay så er jeg med... Den ville da ellers se fin ud med en 40mm profil fælg på men på den anden side er den jo også stiv som bare i helvede.

• #22   17. feb 2015 Ja det er den faktisk. Fantastisk ramme syntes jeg.

• #23   21. feb 2015 http://www.feltet.dk/nyheder/test_bjerghjul_fra_dt_swiss_mavic_token_zipp_og_xentis/

Faldt lige over denne test
    De token lyder spændende?

Kommentér på:
Exalith

Annonce