Steder at kører MTB i midtjylland? {{forumTopicSubject}}
Hej, inden et par dage modtager jeg mig en splinter ny GT Avalanche 2.0 disk Hydraolic, så derfor vil jeg også være klar til at kommme ud for at køre på den.
Er der derfor nogle der kunne foreslå nogle ruter, hvor man kommer godt rundt i terrænet, og især befinder sig meget inde i skoven. Jeg bor i Ikast ogog Herning og derfor må evt. "gode steder" gerne ligge inden for en ca. 20 km. radius. Jeg er dog også meget interesseret i at komme ud og kører ved Silkeborg, ude ved himmelbjerget og sådan, der er vel mange ruter/stier derude, men måske var der nogle der kunne specificere det lidt så det var til at finde
Ved godt at dette indlæg ikke ligger op til så meget diskussion, men jeg synes den passede bedst ind her...
Morten
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Cykler: 17 Emner: 69 Svar: 706
Nordskoven: Mange bakker og singletracks. Men området er præget af mange gående og folk er ikke så glade for MTBs derovre. Du skal dog bare lidt væk fra gå-områderne og så er der masser af sjov at finde.
Vestskoven. God og med mange stejle hårde bakker. Den kan bruges mange gange og stadigvæk være leverandør af nye tracks.
Øst/Sønderskov: Stor pænt kompliceret. Langt imellem de sjove steder, men tilgængæld er det også meget sjove. Hvis man ikke kender skovene her, er det en god ide at have en med der kender lidt. Ellers kan det som fed bakkeløs rute foreslåes at starte ud fra Almindsø, køre under tunellen og så ud langs vandene. Her er masser af fede singletacks som kan køres med højt tempo (når der ikke er mudret).
Bare spørg hvis der er noget du vil vide specielt om Silkeborgskovene.
I Ikast er der jo plantagen nede ved Golfbanerne og grusgraven. (kan sgu ikke lige huske hvad plantagen hedder (måske Skelhøje eller sådan noget)) Men her er der mange ruter, da idrætshøjskolen blandt andet afholder et løb derude.
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Cykler: 17 Emner: 69 Svar: 706
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 27
mar 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Og ja det hedder Skelhøje i Ikast, der skal jeg også ud lige så snart jeg får min bike!
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Cykler: 1 Emner: 118 Svar: 1.613
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 9 Emner: 23 Svar: 32
Men ellers kunne jeg også godt savne lidt trails omkring silkborg
Steder at kører MTB i midtjylland?