{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  27,5" fully eller 29" hardtail ??
  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #1   16. feb 2015 Du er nød til at fortælle lidt om dit
    - Behov
    - Erfaring
    - Konkurrence eller motion
    - osv



  • #2   16. feb 2015 enig med apollon du skal skrive hvad du skal bruge den til og din højde osv smiley

  • #3   16. feb 2015 Den skal bruges til at køre singletracks osv

    Har kørt MTB et par år og er rimlig rutineret. Skal både bruges til træning og til løb selvfølgelig. Jeg er 192 høj

    Hvornår vil I sige fully og hvornår Hardtail??


  • #4   16. feb 2015 jeg vil sige 27,5 fully da jeg har hørt fra en del som har købt en 29" at det er noget bøvl at køre på i skoven alt for stor og klunset det kan godt være den er hurtig ligeud men ik når det bliver teknisk så jeg vil mene en 27,5 og hvis du finder en en i ordenlig kvalitet kan man få dem med det nye brain system som sidder på styret så kan du vælge om du vil låse forgaflen eller låse bag dæmpern eller låse begge på samme tid så eller så kan du også på de fleste låse bag dæmpern manuelt med hånden så den i princippet bliver til en hardtrail så det er min mening smiley smiley

  • #5   16. feb 2015 Hvorfor tænker du at valget står imellem disse to? Det er jo meget forskellige cykler.

    Har du tidligere kørt?

    Hvor kører du oftes, singletrack med en røv fuld rødder eller tons i skoven?

    Hvor mange penge vil du bruge på cyklen?




  • #6   16. feb 2015 Mark du har vist misforstået Brain princippet, det du beskriver er bare lockout med remote.
    Og en 29er kan sagtens være med på de såkaldte tekniske spor vi har her i DK


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #7   16. feb 2015 29" cykler er bare hypet og latterlige! De er lavet for at tjene endnu mere på forbrugerne! Aldrig i mit liv om jeg vil op på sådan en væltepeter, vil ikke engang give den credit og sige det er en mtb smiley

    Så starter jordskredet, bring it on baby!
    smiley


  • #8   16. feb 2015 HAHA Mikkel,

    Spot on...

    Gir den lige et skub med: Fullies er kun for gamle mænd med dårlig ryg. HT er klart hurtigst.


  • #9   16. feb 2015 Hey jeg er en sur gammel mand, med dårlig ryg og teknik smiley ..... jeg elsker min 29ér fully

    tjaa generalt set vil jeg sige at en fully tit er hurtigere end en HT, Tit fordi en fully er mere tilgivende for fejl.. det samme kan siges om hjulstr. jo større hjul jo mere hjælp, omvendt vil jo større hjul også betyder større dreje diameter og mere retnings moment, altså vil du være lynhurtig på de helt snævre spor med mange skarpe sving er et lille hjul som regl bedre (ligeså meget kommer det også an på cyklens geometri)

    27.5 fully eller 29ht... du er jo en høj gut så du vil ikke se for lille ud på en 29ér og langt det meste mtb spor i DK kan fint køres af begge dele

    hvis det er lange træningsture/løb og evt på spor mm mange rødder mm ville jeg vælge en fully, er du "diesel-typen" der nyder at holde en høj konstant fart ville jeg vælge en 29ér

    Gik selv fra 26ht til 29ht og nu til 29fully og har fået mere fart på sporet ved hvert skifte (mest ved 26->29 ht)- kunne dog sagtens se en 27,5 fully som min næste cykel

    men igen den rette geometri til den rette opgave betyder mere en hjulstr smiley


  • #11   16. feb 2015 Dave.... no need to call him a Slut!!
    I think you are a bit rude now smiley


  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 17
    #12   16. feb 2015 Til 27,5" eller 29" diskussionen:
    Part 1: https://www.youtube.com/watch?v=vhS1HfvBeYA&feature=youtu.be
    Part 2: https://www.youtube.com/watch?v=kxfrykeSNCE


  • #16   16. feb 2015 Bare køb en Cannondale, så får du det bedste... smiley Skal det være lyn hurtig xc, scalpel eller fs-i/f29
    Skal det gå hurtig op og hurtigt ned, Trigger.
    Skal det være muligt at køre op og gå lynhurtigt ned så det en Jekyll du skal have fat i...
    Hjulstørrelsen er ikke så vigtig, bare det en cannondale smiley hehe


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #17   16. feb 2015 Cato, jeg har aldrig sagt god for 27.5, for dem kan jeg heller ikke lide... Så det "jorde" argument fungerede slet slet ikke smiley

  • #19   17. feb 2015 Christian Terry fra flow teknik her et godt indlæg her om fully vs Hardtail
    https://www.facebook.com/flowteknik/posts/1084482944910880


  • #20   18. feb 2015 Hvis du har et lidt begrænset budget, så ville jeg sige en hardtail, da du får mest for pengene.

    Du er kun 18 år, så jeg går ikke ud fra at komfort betyder det store for dig som flere af os andre gamle mænd.

    En fully med lækre hjul, top affjedring og ramme er lækkert og køre på, men dyrt i indkøb og vedligeholdelse....

    En billig 27,5" fully, med tunge hjul, dårlig og tung ramme og blød affjedring er noget skidt. Så hellere en lettere, stivere og bedre udstyret hardtail....


Kommentér på:
27,5" fully eller 29" hardtail ??

Annonce