{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.901 visninger | Oprettet:

Martinm
Martinm
Tilmeldt:
1. maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Køb af kina Kopiramme {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Denne deler ok vandene - men hvis vi ser bort fra det moralske og forkerte i at købe en kina kopiramme - hvordan forholder det sig så ifht. loven?

Har kig på rammer som disse - http://www.aliexpress.com/item/Top-selling-specialized-road-carbon-frame-china-carbon-frame-chinese-carbon-frame-for-sale-Ven-ge/32330931978.html

Jeg er klar over det er lovligt ifht. told og skat at hjemtage en kopi ramme til sig selv (Det foreskriver told og skat selv på deres hjemmeside).

Dog er jeg lidt nervøs for at der alligevel fra producentens side vil blive gjort krav på destruering eller erstatning (Som set i den såkaldte Rolex-sag).

Kan se nogle herinde har erfaringer med køb af rammer som denne - jeg modtager rigtig gerne noget feedback. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af kina Kopiramme
  • #1   8. jun 2015 Har ingen erfaring med kopi rammer. Men det er ulovligt at sælge videre selv om du gør opmærksom på det.

  • Martinm
    Martinm Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   8. jun 2015 Det er ikke meningen den skal sælges videre. Det handler om et byg-selv projekt :)..

  • #3   8. jun 2015 Det er bare noget man skal have i tankerne smiley Før eller siden kan det jo tænkes man skal have en anden cykel smiley

  • #4   8. jun 2015 Nej men husk, bliver du træt af den om et år eller mere er det stadig ulovligt at sælge den videre. OSSE selvom du oplyser det som Michael siger.

  • #5   8. jun 2015 son udgangspunkt er der ikke noget ulovligt i det, mener jeg. Moralsk kan man jo så sige at det er det der er dræbende for branchen smiley men hvis du kan leve med det så er der vist ikke noget i vejen, så længe du ikke sælger den videre, om det er for profit eller ej.

  • #6   8. jun 2015 hvorfor må man ikke sælge den videre ???? hvis man betaler told osv er der vel ik noget forkert i det ???? skal lige siges at jeg ikke ved noget om det mvh morten

  • #7   8. jun 2015 fordi det er en kopi.. hvis nu du har en vare du sælger lovligt til 1000 kr som virksomhed , så er der nogle der laver en kopi til 300 kr.. som ikke har samme kvalitet men ligner, så bliver du snydt, det er dit mærke. så for at undgå at nogle køber 100 rammer hjem og sælger som var det dine, er det ulovligt. køber du dem til dig selv, så et det eget forbrug og du distribuere dem ikke.

    Du kan jo Købe rammen til f.eks. 500 kr, bygge en cykel op og sige til folk det er den ægte vare og sælge den for, lad os sige som et eksempel, 4000.

    en kopi er jo ikke af samme kvalitet af originalen, det er ofte derfor den er billigere.

    håber det gav mening smiley


  • #9   8. jun 2015 Hvorfor dog købe en kopi af noget når der er så mange andre federe kinaramme som kan blive en fed cykel smiley

  • #10   8. jun 2015 Måske du skal fokusere et andet sted en selve lovgivningen?

    Tænk lidt over:
    Produktionsforhold
    Kvalitetskontrol
    Styrketest
    Garanti på rammen i EU ?
    Reklamationsmuligheder



  • #11   8. jun 2015 præcis Fj. det er jo ikke billigt fordi de originale producenter har en urimelig høj profit.. Der er mange ting ind over

    redigeret: ja det kunne godt misforstås, det jeg mente var at, priserne på orginale rammer er ikke urimelig høje, der er så mange ting der spiller ind.


  • #13   9. jun 2015 var det som svar til mig? fordi så var det præcis det jeg mente, jeg mente at de sætter jo ikke en høj pris for sjov.. at der er mange ting ind over...læs den lige to gange og slap lige af, er sgu enig med dig.. du tog bare et lille citat ud af det jeg sagde.. hvis du har læst mine andre indlæg her ville du se at jeg også er enig med dig. Jeg kan godt se at det jeg skrev er til at misforstå..

  • #15   9. jun 2015 Det gør ikke noget smiley kan sgu godt forstå du bliver sur, at købe kopi ting, specielt inde for cykel branchen er en ren dræber og er kun med til at gøre prisen højere smiley

    eller pisse fedt skrevet smiley


  • #16   3. jul 2015 Bestemmelserne om hvad der er lovligt og ulovligt svarer ikke helt til hinanden for de forskellige immaterielle rettigheder.

    For varemærker, design, patenter og brugsmodeller er det ulovligt erhvervsmæssigt at udnytte rettigheden uden rettighedshavers samtykke. Erhvervsmæssig udnyttelse omfatter bl.a. produktion, salg, import, eksport, opbevaring og markedsføring.

    For værker beskyttet af ophavsretten er det ulovligt erhvervsmæssigt at fremstille eksemplarer af værket, og det er også ulovligt at gøre eksemplarer tilgængelige for almenheden.

    For alle rettighederne gælder, at køb til privat brug som udgangspunkt ikke er ulovligt. Det er derfor ikke ulovligt for en privatperson at købe et piratkopieret stel og anvende den til private formål.

    Men - man skal altid være opmærksom på, at toldmyndighederne har hjemmel til at gribe ind over for piratkopierede varer sendt fra et land udenfor EU, uanset varens værdi. Det er herefter op til rettighedshaver at dokumentere, at indførslen af varen var i strid med danske immaterialretlige regler.

    Du kan risikere, at rettighedshaveren vælger at anlægge retssag imod dig med påstand om destruktion af din købte kopivare, selvom rettighedshaveren er enig i, at du har købt varen til privat brug.


  • #17   3. jul 2015 Det er egentlig en interessant en, den med at kopier gør den ægte vare dyrere.

    Jeg kunne egentlig forestille mig, at det på nogle områder måske holdt prisen nede, fordi der findes billigere alternativer end det man udbyder, og man derfor ikke længere har "monopol" og kan prissætte som man vil. Men jeg ved det ikke. Har jo lige læst den lange undersøgelse af kinarammerne i en anden tråd, så måske skal man i virkeligheden være både nærig og uvidende for at købe dem?

    Bare en strøtanke.



  • #18   3. jul 2015 alle industrier vil gerne gøre det umuligt at kopiere deres ting, det er langt nemmer og billigere end at bekæmpe kopierne. en af måderne man kan gøre det på er ved at fremstille sine vare på en speciel måde. tager vi f.eks. spi/cd markedet, der blev man nødt til at lave cd-keys og putte yderligere software på cd'erne for at forhindre kopiering, det gjorde at prisen steg helt vildt, da det jo ikke er gratis at lave disse foranstaltning. jeg siger ikke det er sådan med cykler, her er folk dog stadig kloge nok (nogle er) til at vælge orginale vare.

    en anden grund til at jeg ikke køber kopivare, er at jeg ikke aner hvad pengene går til og hvem der modtager dem, ja ja der står det er nogle i udlandet, men hvem er varen produceret for og hvor ender pengene?

    http://mobile.nytimes.com/2007/02/12/business/worldbusiness/12iht-fake.4569452.html?referrer=&_r=0

    "Every major terrorist group in the world is into counterfeiting one way or another. It is a fairly straightforward way to raise funds." said Spencer Burgess.

    http://www.fraudaid.com/scamspeak/conprods.htm

    og her er en specifikt om cykler:

    http://road.cc/content/news/113310-buy-fake-risk-death-support-slavery-%E2%80%93-says-bike-industry

    valget er jeres, jeg gør det ikke smiley



Kommentér på:
Køb af kina Kopiramme

Annonce