{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Jacob I
Jacob I
Tilmeldt:
23. jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Dav. Jeg står og skal have fat i en cykel. Der er så mange fine på markedet, jeg slet ikke kan overskue det.
Den skal bruges til at komme frem og tilbage til diverse destinationer (maks. 10 kilometers afstand). Da jeg er ret doven anlagt, søger jeg en med maksimal fremdrift ved minimal ydelse (dog uden motor) smiley Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe en mountainbike eller racercykel, og hvilket mærke jeg får mest for pengene.
Jeg forestiller mig den maks. skal koste 8000,-
Håber der er hjælp at hente smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg vælge?
  • #1   23. jun 2015 Klart en fixie så blir turen også sjovere;)

  • #2   23. jun 2015 Valdemar: Tror ikke den går ind under maksimal fremdrift med minimal ydelse, med mindre Jacob bor et sted uden lyskryds og bakker.. Giver dig ret i at det er skide sjovt at køre fixie, men hvis man skal have en cykel, som er let at komme frem på, så er det ikke den type jeg vil anbefale.

    Jacob: Har du tænkt dig at køre MTB? Eller har du tænkt dig at starte på landevejskørsel? Hvis du kan svare nej til begge disse spørgsmål, så vil jeg nærmere anbefale dig at købe en rigtig fin bycykel med 9-18 gear og skivebremser til de penge.

    Evt. en Trek Zektor Three til 7.299,- vejl. udsalgspris, som i hvert fald burde få dig nemt fra A til B. Hvis du tager ned til en Trek forhandler, burde du kunne forhandle dig til at få et sæt skærme, en lås og et sæt lygter med for nærmest ingen penge. http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/city/city_sport/zektor/zektor_three_dk/


  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   23. jun 2015 Cyklen er hverken til landevejskørsel eller til MTB. Den skal kun bruges som transportmiddel. Jeg sidder og kigger på Avenue cykler lige i skrivende stund.
    Den du linker til ser fin ud Simon. Hvad er grunden til, jeg skal vælge præcis sådan en cykel?
    Jeg kunne sagtens spørge hos cykelhandleren - hvilket jeg også har tænkt mig en af de kommende dage - men jeg er bange for, han bare vil sælge det han kan tjene mest på.
    Jeg bor i en lille by uden den helt store trafik (og ingen lyskryds for den sags skyld). Som sagt, skal jeg bare nemmest fra A til B.
    Tak for de hurtige svar smiley


  • #4   23. jun 2015 Drop for guds skyld Avenue! Tung cykel, hvor du betaler alt for meget for et fint designet stel, med billige dele...

    Har selv haft to cykler fra Trek, og de har på ingen måde skuffet. En Zektor er tæt på at være en racercykel med normalt styr, så du får en cykel, som er behagelig på længere ture, nem at træde op i fart og sjov at køre på. Jeg har desuden selv solgt flere Zektor cykler, da jeg var ansat hos en Trek forhandler i sabbatåret og jeg har aldrig oplevet folk, som var utilfredse med deres køb.

    Desuden er skivebremser = bedre kontrol over bremserne og meget mere bremsekraft. Dog kan de godt larme lidt når det regner.. Kører desuden selv med 105 gruppe på min gamle racercykel, og det fungere rigtig godt. Langt fra det dyreste, men pålideligt og velfungerende.


  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   23. jun 2015 Det lyder rigtig fornuftigt, og ikke mindst som hvad jeg søger, det du skriver. Du skal have tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg vælge?

Annonce