{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gaffel! DIRTJUMP
  • #1   25. jun 2006 Ja også det!

• #2   25. jun 2006 det har ikk kun noget at gøre med vandringen , men os det olie du bruger i den , den skulle ik så gerne gå i bund hvis du bruger en meget tung olie .. og du kan os sætte nye fjedere i ,,
    men vil nok andbefalde at du bruger en anden gaffel hvis du er glad for halv store drop ..

• #3   25. jun 2006 okay! tak

Altså min cykel er knap en uge gammel, så tror ikk der er noget galt med selve gafflen. Men hva vil i foreslå jeg køber, så!

• #4   26. jun 2006 Hvis din gaffel bunder hurtigt, kan der være to muligheder: Enten er din gaffel for blødt sat op, eller også er det din teknik der er noget i vejen med. En gaffel SKAL bunde en gang i mellem, men hvis man banker den igennem mange gange på hver køretur, så er det én af de to ovenstående muligheder (eller måske begge!?). Hvis det er, at den er for blødt sat op, så skal der hårdere fjedre i. Hvis du putter tungere olie i din gaffel (fx. 10w) så kører din gaffel bare langsommere i vandringen, den bliver ikke særligt meget hårdere. Så det vil ikke hjælpe særligt meget. Ellers må du bare arbejde med din drop-teknik.

Ang. vandring, så er 100mm fint til street og dirt. Jeg fortrækker selv 70-80mm., men lige nu kører jeg også selv med 100mm. Længere vandring vil ikke løse dine problemer, kun hvis gaflen er hårdere end din nuværende.

• #5   26. jun 2006 okay, tror ikk der er noget i vejen med min teknik.
    men i min manual til min forgafel står der at der er den der 10w olie i. Men jeg kører også freeride, så en enkelt kronet 130-170mm ville jo være optimalt. !

• #6   26. jun 2006 Alt over 120-130 mm vil være for meget til dit stel. Altså, dvs. du kan sagtens køre med det, men det vil ødelægge stellets geometri meget. Hvis din cykel kommer med en 100mm gaffel fra standart af, så vil det være bedst at holde det deromkring.

Ang olien, så troede jeg din gaffel kom med 7,5w fra ny af. Min fejl! smiley

Kommentér på:
gaffel! DIRTJUMP

Annonce