{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Køb af cykel {{forumTopicSubject}}

Goddag. Jeg står og overvejer at bytte min bil ud med en kvalitets cykel (kombineret med tog osv)

Men da jeg ikke har cyklet siden jeg gik i skole, ihvertfald ikke ret meget, ved jeg ikke hvad jeg skal være på udkig efter. Jeg har 10.000 på hånden, og tænker at det burde være rigeligt til en god helårscykel.
Jeg har i en kort periode haft en, synes jeg selv, god racercykel, men tænker selv at jeg skal have en moutain bike, da jeg jo skal køre på den hele året, og tænker også at affjedringen er bedre på sådanne en. Men der er selvfølgeligt bare et skøn.

Jeg vil også gerne vide hvad der er vigtigt af udstyr, og om der er noget der jeg skal være opmærksom på. Udstyret er ikke med I de 10.000. Da det skal på et andet budget.

Håber i kan komme med nogle god råd til mig. Mvh Jan Kaagaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af cykel
  • #1   23. jul 2015 Skal måske sige at jeg allerede fra barnsben af har haft en forkærlighed for racercykler.

  • #2   23. jul 2015 Til pendling kan jeg med 99% sikkerhed sige at jeg synes en MTB er en dårlig ide.

    Lidt mere info om:
    1. Hvor langt skal du køre?
    2. Skal du have skiftetøj, bærbar, andet med?
    3. Hvilke forhold skal du køre under? (kuperet, asfalt, grusveje)?
    4. Hvilke forhold skal cyklen parkeres under? (ude på åben gade, i aflåst cykelskur, ind i lejligheden)

    Jeg ville foreslå en flatbar racer med 1x10 gearing og 28-30mm dæk - mange vil anbefale skivebremser, og jeg er enig hvis du ikke skal køre meget bykørsel, efter min mening hyler og skriger skivebremserne for meget til bykørsel, og man skræmmer livet halvt af alle sine medcyklister i vintermånederne....



  • #3   23. jul 2015 Jeg skal til dagligt køre mellem 10 - 15 km dagligt, men vil gerne, når formen er der, kunne cykle 30-40 km på job og det samme hjem igen.
    Udover dette vil det være alm cykelture til købmanden osv.

    Nogle dage vil jeg skulle have bærbar og diverse med, ud over dette vil det kun være madpakke osv. Da jeg forventer at bruge det skab der står til rådighed på jobbet.

    Det vil være mest asfalt, men da jeg er entrepanør vil der også komme både grusveje osv.

    Cyklen vil i dagtimerne skulle stå udenfor, hvor vi arbejder, måske under halvtag på pladsen. Hjemme vil den komme til at stå aflåst i skuret.


  • #4   23. jul 2015 En crosscykel lyder som det oplagte valg i mine øjne smiley

  • #5   23. jul 2015 har smidt dig en pm

  • #6   24. jul 2015 Crosscykel er bestemt også et godt bud - men jeg ville være bekymret for, om den ville kunne stå i fred mens han er på arbejde...

  • #7   24. jul 2015 Jeg er ikke bange for at få den stjålet, da der næsten altid er nogle kollegaer omkring hvor vi arbejder.

    Da jeg er nybegynder vil jeg gerne vide vad fordelene ved en cross cykel er.? Og hvad kræver en cykel for at være en cross cykel?


  • #8   24. jul 2015 Fair nok - jeg har efterhånden fået stjålet en del cykler og er gentagne gange blevet imponeret over hvor kolde i røven cykeltyve er...
    Ser de en cykel de vil ha' skal de nok få den.

    En crosscykel ligner umiddelbart en landevejscykel, men har lidt bredere og grovere dæk og en lidt anderledes geometri.


  • #9   24. jul 2015 Det er selvfølgelig sandt at tyvene er meget kolde og det er jo heller ikke svært at stjæle ting hvis man gerne vil have dem. Men jeg vil gerne købe cykel ud fra hvad der passer bedst til mig og ikke ud fra hvad vil blive stjålet.

    Og man kan jo sige man har jo forsikringer af en årsag.
    Apropos det, er der noget forsikringsmæssigt jeg skal være opmærksom på? Nogle selvskaber jeg bestemt skal undgå eller?


  • #10   24. jul 2015 Allright - jeg har endt med at måtte indrette mig efter tyvenes premisser; de "sjove" cykler ind i lejligheden efter der er blevet stjålet fra både kælderrum og skur og en billig skrammel-cykel i tilfælde af, at den skal efterlades andet end låst inde i et privat rum.

    Mht. forsikring så er mit bedste råd at styre langt uden om forsikringsselskaber som benytter sig af ScalePoint, det er en "smart" ordning, hvor du kan handle med deres samarbejdspartnere (som ikke ligefrem har et imponerende udvalg eller prisniveau) for det fulde dækningsbeløb, eller få udbetalt erstatningen kontant mod at de nupper 15% af beløbet.


  • #11   24. jul 2015 Okay. Jamen jeg skal da se på om cyklen skal ind, alt efter hvad jeg finder. smiley

    Okay. Jeg takker mange gange for jeres hjælp og vil kigge lidt ind i markedet for cross cykler.

    Hvad med "udstyr" er der noget ud over en god cykelhjelm der er vigtigt eller meget rart at have?


  • #12   24. jul 2015 At være nødt til at tage cyklen med ind er, bare så du er advaret, rimelig belastende når man vinter-pendler på den!

    Til pendling de 10-15km/dag du nævner er der ikke meget andet end hjelm der er nødvendigt efter min mening.
    Hvis du kommer til at tage de lange ture du nævner kan det evt. være værd at overveje at have en ekstra slange og en pumpe med, og muligvis også overveje klik-pedaler og et par fornuftige cykelbukser for at skåne r*ven lidt.


  • #13   24. jul 2015 Okay, mange tak for hjælpen smiley

  • Bjarke  N
    Bjarke N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   16. aug 2015 Sæt et par landevejsdæk på en MTB, i stedet for de knoppede dæk, så er MTB en fin mulighed.

Kommentér på:
Køb af cykel

Annonce