{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.080 visninger | Oprettet:

Cykel computer. {{forumTopicSubject}}

God aften Cg

Pt bruger jeg endomondo som cykel computer hvor min mobil sidder på armen ikke optimalt smiley
Så er på udkig efter en cykel computer men hvad skal det være for en, har set der er mange cykelfohandler som har garmin 810 på tilbud er den noget være?
Cykel computer med GPS er det noget man kommer til og brug eller er det bare lir?
Jeg køre på racercykel ☺


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel computer.
  • #1   29. jul 2015 810 er lir! men det er også noget af det bedste du kan få hvis ikke du vil have en mindre ipad i form af en edge 1000 sidende på styret. Edge 810 kan nærmest alt. Hvis du ikke ønsker at prøve nye ruter og bare kører der hvor du kender, så behøver du jo ikke GPS, men personligt kan jeg godt lide at downloade ruter andre har kørt og så prøve dem af også smiley

  • #2   29. jul 2015 Og der er GPS i garmin 810?
    Har os tænkt på et smartwatch der så er tilknyttet endomondo


  • #3   29. jul 2015 Ja det er der smiley Det var jo deres topmodel før edge 1000 kom. Så du får alt hvad du behøver i en edge 1000.

    Et smartwatch er jo ikke en cykelcomputer smiley


  • #4   29. jul 2015 Smartwatch = cykelcomputer
    Garmin vivoactive smiley


  • #5   29. jul 2015 Smartwatch = et UR

    Cykelcomputer = Noget der er lavet TIL CYKLING!

    EDIT: Vivoactive kan ikke en brøkdel af hvad Edge 810 kan.


  • #6   29. jul 2015 Koster også kun en brøkdel smiley
    der laves i øvrigt et bikemount til den.


  • #7   30. jul 2015 Nu har jeg først lige købt min cykel, men har planer om at bruge endomondo sammen med en mobilholder der bliver monteret på cyklen


  • #8   30. jul 2015 Carsten H ved ikke hvor du køber dine sager, men der er under 1000kr i forskel på de 2, men så skal man jo kigge på om man vil have en cykelcomputer, som emnet handler om, eller om man skal have et fancy ur, med en lille bitte skærm som kan se smart ud når man er på club!
    Har du selv et Vivoactive? Det har jeg kan jeg så sige og vil sgu være ked af at køre med den på cyklen for den kan ikke meget mere end måle din puls og hvor langt du har kørt hvor stærkt.
    Edge 810 kan måle alt ifht cykling!

    En cykelcomputer er vejen frem.

    Desuden er det useriøst at foreslå et UR til en mand der søger en cykel computer!


  • #9   30. jul 2015 Rolig nu Martin smiley
    Det er jo trådstarter der selv kigger på smartwatch, og der nævner jeg vivoactive som et alternativ, da det har en decideret cykelcomputerfunktion, og basalt set kan det han efterspørger.


  • #11   30. jul 2015 Tak for input ☺ det bliver en cykel computer træls og komme hjem fra arbejde og så først skal til og lade mobil op 😬

  • #12   30. jul 2015 Godt valg Kevin. Du vil også blive træt af det i længden.

    Har du bestemt dig for en, ellers kom med dit budget, så kan vi måske hjælpe smiley


  • #13   30. jul 2015 Tror umiddelbart det bliver en garmin EDGE 810 har et budget på 2500,-

  • #14   30. jul 2015 Det er jo fint så. Den kan du også få med kort og puls til den pris. Så har du alt du skal bruge smiley

  • #15   1. aug 2015 Puha eller måske jeg bare er nærrig smiley
    Garmin edge 850 til 3400,-
    Garmin 1000 til 3700,-


  • #16   1. aug 2015 Garmin Edge 850? Det findes vidst ikke.

    Se evt her:

    http://www.fribikeshop.dk/cykeludstyr/til-dig/cykelcomputer/garmin-edge-810-cykelcomputer-2015


  • #17   1. aug 2015 Det var nu os 810 jeg mente 😄;)

  • #18   1. aug 2015 har du brug for kort??

  • #19   2. aug 2015 Ja det tænker jeg, så kan jeg kører efter ruter smiley

  • #21   3. aug 2015 Hvor Jørgen?

  • #24   5. aug 2015 Garmin har lige lanceret en ny model - Garmin 520
    Den koster omkring kr. 2.000,- og har Strava Live segmenter integreret.

    Den kan meget af det samme som 810'eren (du må selv lige sammenligne specs).
    https://buy.garmin.com/en-US/US/into-sports/cycling/edge-520/prod166370.html


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #25   5. aug 2015 Jeg bruger meget at have et spor (track) på gps/cykelcomputer som jeg så kan følge. Både på landevej men også rart på et ukendt mtb spor.

    Jeg ville klart vælge et hvor spor og baggrundskort er muligt - og navigation er nice 2 have selvom jeg ikke bruger det så tit (brugte det dog i ferien hvor jeg havde downloadede et mtb spor og så blot brugte navigationen til at finde derud.

    Jeg bruger en gammel garmin gpsmap60 til at finde vej og et garmin 910xt til at logge turen (position, puls, cadence/hastighed)


  • Kim  S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   5. aug 2015 Til dit forbrug vil jeg anbefale at du bruger en Garmin Edge 510 - den benytte jeg selv - som er en GPS-cykelcomputer, der både måler dine ruter (som du tracker), fart, km, højde etc. Du kan derudover måle puls og kadance smiley Hvis du derimod vil køre efter en rute - der vises på skærmen - så skal du gå efter 810'eren eller derover ... desuden er det ganske nemt, at synkronisere Garmin med endomondo smiley

  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #27   5. aug 2015 Mhs garmin og endomondo så uploader jeg bare de fit filer jeg vil have online manuelt (jeg har mange ting logget mere end dobbelt. f.eks puls på vivofit og 910xt, og spor på 910xt og gpsmap og samle selv puls og svømmemetrics fra 910xt og vivofit - ja jeg er nørdet med tal ...


  • #28   5. aug 2015 Så fik jeg købt mig en garmin cykel computer smiley

    profilbillede
  • #29   5. aug 2015 Den tror jeg du bliver glad for.
    Har selv forgængeren Garmin 800, der primært mangler online/live funktionalitet fra 810.

    +Visningen af navigation fungerer rigtigt godt (at bruge en simpel lyd frem for stemme fungere godt)
    +Den holder strøm længe (men på fler-dags tur (camp) bør man komme forbi oplader)
    +Fine muligheder for import/export at ruter (du kan eksempelvis stadig uploade til Endomondo)

    Jeg har dog oplevet den ikke altid laver den mest direkte rute.
    Forsøgte Ballerup -> Hundested og den ville omkring Helsingør, men det kan skyldes kortet.
    Det kan være en fordel at exportere fra google maps før man triller afsted.


Kommentér på:
Cykel computer.

Annonce