{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.528 visninger | Oprettet:

MTB ruten ved Fussingø, Randers. {{forumTopicSubject}}

Hej alle MTB-folk.

Da jeg lige har været ude og cykle MTB-ruten Fussingø ved Randers, blev jeg så skuffet at jeg ser mig selv nødsaget til at skrive om det her, og evt. spare andre mountainbikecyklene-individer for besværet, skuffelsen og ikke mindst køreturen dertil.
I starten var jeg spændt og kunne næsten ikke vente til at få pulsen og adrenalinet op, men snart efter blev spændningen desværre afløst af skuffelse.

Da vi, min bror og jeg, rullede afsted op af den første grusvej og drejede ind i skoven, tegnede det egentlig rigtigt godt. Ruten gik igennem skov og krat på singletrack-manér. Vi nåede hurtigt den første nedkørsel og vi var begge optimistiske. Først føltes det som en herlig appetitvækker til en glimrende hovedret, men desværre var denne bestående af rådent lam med sur/sød-sovs. Da vi havde kørt halvdelen af ruten, var det nemlig så småt ved at gå op for os at denne omtrent foregår på 70% grusvej (hvilket de fleste ikke forbinder med en MTB-rute), en smule asfalt og nogle uvedligeholdte singletracks, her hentyder jeg til traktorsporene, de dele af stierne der er "belagt" med afsavede grene, et enkelt væltet træ på rutens måske fedeste nedkørsel.
Ruten har selvfølgelig også sine gode spor, hvor man virkeligt bliver godt tilpas, men desværre har man af en eller anden grund valgt at føre ruten ud på den nærmeste grusvej hver eneste gang det begynder at blive en succes.
Gang på gang oplever man, at man kører på grusvej igennem de ellers perfekte områder til den fede rute - hvorfor man ikke har udnyttet disse flotte og gode områder, er mig (og min bror) en gåde.

Derfor har jeg også valgt at give ruten 2 stjerner ud af 6.(Dette hovedsageligt fordi det er en smule sjovt - "Haha")

Grunden til at den får 2 stjerne må siges at være den udemærkede opmærkning af ruten, i hvert fald i forhold til andre steder vi har cyklet, og fordi at den også har stier hvor enhver, øvet eller ikke øvet, ville trives!

Håber nogle vil finde indlægget brugbart og fortælle deres mening også, for her var min i hvert fald.

Over and out - Jacob B


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB ruten ved Fussingø, Randers.
  • #1   11. aug 2008 Absolut god idé at begynde og anmelde mtb-spor! Men hvorfor ikke selv tage intiativ til at gøre ruten bedre? Kontakt dog skovfoden og hør hvordan mulighederne er? Intet kommer af sig selv. smiley

  • #2   11. aug 2008 Fedt at du fortæller om din oplevelse. Det må godtmnok have været en fæl skuffelse at køre så meget på grus! Er enig i at det kunne være fedt med sektion omkring rute, og anmeldelser af disse.

  • #3   11. aug 2008 Hey... Det må godt nok være surt....!! Øv Øv...

    Men jeg er nødt til lige at fortælle min succes oplevelse fra igår i Bordrup (blåvand)...

    Vi havde bare den fedeste tur, med masser af teknik og stunts osv... absolut turen værd ;O) Selvom det startede med det vildeste styrt af herren ovenfor ( W.)... hamrede ind i et træ med 20 km/t+ (med hovedet først !! )

    Når vi typisk har kørt et nyr spor eller en ny rute, opretter vi altid "vores" mening om div. ture.. Kig evt. på linket nedenfor

    PS: skal lige nævnes at vi giver typisk giver høje karaktérer til tekniske ruter, og går ikke så højt op i om ruten er fysisk svær !

    http://mtb-als.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=51


Kommentér på:
MTB ruten ved Fussingø, Randers.

Annonce