{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano xtr bremser MTB
  • #1   25. dec 2015 Shimano duer. Selv deres billige deore bremse er rigtig god. Jeg har prøvet Deore, SLX, XT, og XTR.

    Du kan sagtens nøjes med XT, men det er op til dig.

    Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor Magura har leveret bremser til så mange forskellige mærker på 2014-15 modeller.

    Jeg har både MTS og MT7, MT7 er jeg glad for, men den er bare svær at skaffe metalklodser til, og originale organiske klodser koster 250 kr for et sæt.

    MTS kan jeg simpelthen ikke få til at bremse.


  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #3   25. dec 2015 1000 tak for svarene begge 2!!! Meget brugbart og fedt at høre om jeres egne erfaringer!!!
    Bremser xt 8000 lige så godt som xtr 980?? Er det kun prisen og vægten til forskel??
    Har også kigget på sram x0 bremser, hvilket en kammerat kører med på hans s-works.. Hvad hedder de nye xtr trail bremser??

    Skal bare ha noget der virker, men selvfølgelig kun et plus hvis det ikke koster en bondegård!!!


  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #5   25. dec 2015 Endnu engang tak... Xt 8000 kunne godt blive mine nye bremser!!!👍 Ved du hvad de nye xtr hedder 9000/9020???
    Kan se at prisen er 50% på xt!!!


  • #6   26. dec 2015 Jeg står i samme situation... Magura bremserne på min Epic comp er bare for ringe... Jeg vægter feeling og let dosering langt over hurtigt bid... Så det må blive shim xt der skal på... Eller måske sram xo??

  • #8   26. dec 2015 Jeg har lige købt XT 785.
    Det er gode bremser.

    Dog vil jeg mene at det ikke er en fordel når bremserne tager hårdt fat tidligt når der bremses. Formula har samme tilbøjelighed.


  • #11   26. dec 2015 Hope bremser? Har du et link?

  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #13   26. dec 2015 Var på sporet idag i Grusgraven i Varde!! Endnu en dag hvor magura bremserne ikke bestod sin prøve!!!

    TS: Hvis det ikke kun skal handle om kr øre.. Ville xtr 9020 så være det foretrukken valg??

    Dave: Håber at Briterne er bedre til at lave HOPE bremser end de er til at lave biler!!!


  • #15   26. dec 2015 Fedt svar Dave... Hverken arrogant eller noget. Thumbs up herfra (ironi kan være anvendt)

  • #17   26. dec 2015 Hope er virkelig fede, men også ca samme pris som xtr. Og klodser er heller ikke lige så tiigængelige.

  • #19   28. dec 2015 Zee er vist på bud i øjeblikket, men der kan du heller ikke justere grebet uden værktøj (hvis det er meget vigtigt)

  • #20   29. dec 2015 #18 Dave har ret i at SLX er en god bremse til pengene, men at de skulle være "stivere" end XT eller XTR lyder som en mærkelig påstand.

    Hvis stivere er et udtryk for bremsen evne til at tage hårdt fat ved et lavt tryk på bremsen, er det ikke en ubetinget fordel.

    Jeg synes det vigtigste er bremsens modulation - evne til at styre bremsekraften, istedet for hvor hårdt bremsen tager fat. Med fornuftige rene bremseklodser vil ALLE kunne bremse nok til det danske flade land. Avid er pisse irriterende at servicere og stemplerne kan drille, men deres modulation er god, langt bedre end f.eks formula.


  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #21   29. dec 2015 Har også kigget på sram X0 trail bremser.. 250euro.. Har prøvet dem på en s-works og der bremsede 100.. Er de bedre end xt???

  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #23   30. dec 2015 DaveB: Hvad betyder det på godt dansk???

Kommentér på:
Shimano xtr bremser MTB

Annonce