Skivebremser vs V-bremser {{forumTopicSubject}}
Hey CG!
Jeg skal til at købe en mtb - en Scott Scale 80, som er uden de hydrauliske skivebremser, men med v-bremser...
Cykelhandeleren mener det vil være overkill at købe fx Scale 50 med skivebremser eller andre med skivebremser, fordi jeg bruger cyklen året rundt og primært til hverdags brug...
Han siger de først skal varmes op før de bliver ordenlige og at de er meget følsomme ovefor salt (til vinter).. Og så skulle stemplerne kunne sætte sig hvis man ikke vaskede dem regelmæssigt...
Hva siger I? Vil det være overkill at købe en cykel med skivebremser til hverdagsbrug? Så står jeg nok primært mellem Scott Scale 80 og Radon ZR Team 6.0... De har vist samme specs udover skivebremser (men scott'en er mange gange federe!)
maj 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Cykler: 3 Emner: 58 Svar: 3.666
Det med at skrivebremser skal varmes op holder ikke, men de kræver ligesom v-bremser også vedligeholdelse, så de skal selvfølgelig også renses en gang i mellem. Jeg køber aldrig v-bremser igen, skiver er langt bedre.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 26 Cykler: 1 Emner: 31 Svar: 407
Tror ham din cykelhandler, tænker mere på mekaniske skiver, når han mener at de let sætter sig i stemplerne !!
Hydrauliske skiver er jo netop brugervenlige i svære vejrsituationer, da det jo kører på et lukket tryk system !!
Skivebremser vs V-bremser