{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

René A
René A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Skivebremser vs V-bremser {{forumTopicSubject}}

Hey CG!

Jeg skal til at købe en mtb - en Scott Scale 80, som er uden de hydrauliske skivebremser, men med v-bremser...

Cykelhandeleren mener det vil være overkill at købe fx Scale 50 med skivebremser eller andre med skivebremser, fordi jeg bruger cyklen året rundt og primært til hverdags brug...

Han siger de først skal varmes op før de bliver ordenlige og at de er meget følsomme ovefor salt (til vinter).. Og så skulle stemplerne kunne sætte sig hvis man ikke vaskede dem regelmæssigt...

Hva siger I? Vil det være overkill at købe en cykel med skivebremser til hverdagsbrug? Så står jeg nok primært mellem Scott Scale 80 og Radon ZR Team 6.0... De har vist samme specs udover skivebremser (men scott'en er mange gange federe!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skivebremser vs V-bremser
  • #1   20. aug 2008 Scale 80 er langt fra lige så godt udstyret som ZR 6.0 er.
    Det med at skrivebremser skal varmes op holder ikke, men de kræver ligesom v-bremser også vedligeholdelse, så de skal selvfølgelig også renses en gang i mellem. Jeg køber aldrig v-bremser igen, skiver er langt bedre.

• René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #2   20. aug 2008 Okay tak for svaret smiley Kan du forklare mig hvad der er så godt på ZR6 som ikke er på Scale80 ?

• #3   20. aug 2008 Du får meget bedre udstyr med en zr 6.0, bl.a. en forgaffel som koster 3000kr+ ;O)

Tror ham din cykelhandler, tænker mere på mekaniske skiver, når han mener at de let sætter sig i stemplerne !!
    Hydrauliske skiver er jo netop brugervenlige i svære vejrsituationer, da det jo kører på et lukket tryk system !!

Kommentér på:
Skivebremser vs V-bremser

Annonce