{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.937 visninger | Oprettet:

Carbon vs Aluminium {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere åbnet en debat vedr. Carbon vs Aluminium.

Det er jo tydeligt at de fleste helst vil have Carbon, men...

Hvis jeg kan finde en aluminiums ramme med vægt under 1000g hvad skulle der så være for fordele ved Carbon (ud over designet).
Er der nogle køre egenskaber som man vinder på en Carbon Ramme????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carbon vs Aluminium
  • #2   21. aug 2008 @Simon

Jeg glemmer aldrig din udtalelse om dine snotbløde hjul :D. Legendarisk.

• #3   21. aug 2008 carbon er stivere og lettere end alu.. dernæst er carbon meget mere stød absorberende og mere komfortabelt at køre på...

• #4   21. aug 2008 Jeg har ikke nogen ide om hvor lette ali-rammer man kan finde. Var primært interesseret i egenskaberne. Hvad jeg fostå så er det ikke så svært at lave en stiv carbon ramme, men alu vil som regel være stivere. Det er heller ikke svært at lave en komfortabel stødabsorberende ramme (det er dog noget sværere i alu) Konsten er en ramme der er begge dele - og der begynder det at KOSTE MANGE PENGE. (HAR AMATØREN FATTET DET RIGTIGT????)

Jeg vil købe en ny cykel, og vil vælge den rigtige kombination mellem kvalitet, fornemmelse og pris.

Har bla kigget på RADON alu med SRAM:

http://www.bike-discount.de/shop/k94/a6301/r-1-70-force.html

• #5   21. aug 2008 Alså en carbon ramme er dyre at lave end en aluramme. Derfor for du tit bedre udstyr med en alu ramme end en tilsvaende carbon. Om det skal være carbon eller alu. Begge har sine fordele og ulæmper.
    Du kan sagens finde super gode og dårlige rammer i både alu og carbon, Så gå efter en cykel der passer dig og din kørestil og ikke hvad material den er lavet af!! Carbon er et mode ord, ikke sagt at det er dårligt men, syntes det er al for stort parmeter for folk.

• #6   26. aug 2008 Carbon mig her og carbon mig der, det er ved at køre ud på en sidespor folk tro det er det beste i verden hvorfor vælge et martriale som har let ved at gå i stykker frem for noget der har svære ved det. har man penge nok eller skal cyklen bare hænge på vægen så vælg da en carbon ramme. jeg tro at når carbon bølgen har lagt sig vil vi se at stål vil komme tilbage især inde for MTB

• #7   26. aug 2008 Nu har man nu altså brugt carbon i mange år.

Det er bestemt ikke bare en bølge der går over.

Du tar fejl ved at skrive at det er et martiale der går nemt i stykker.

Det kommer IGEN 100% an på hvordan producenten laver sine rammer. Hvilke egensbakker de gerne vil have i deres rammer.

Hvis det gik nemt i stykker ville de nok ikke bruge det så meget i feks Formel 1.

Trek lavede de fedste carbon rammer til MTB i midt 90'erne da Rasmussen kørte for dem.

Alle mærker har børne sygedomme når de lancere en ny ramme dette gælder også alu/stål. Feks da scandium rammerne kom frem knækkede de for et godt ord.

mvh

~Michael (som køre Alu)

• #8   26. aug 2008 Ja ja det er da godt vi ikke er enig det vill da være kedligt. men lad os lige holde F1 og cykler adskilt for hvis man lavet en cykel af det carbon man bruger til F1 eller til rumfæger så kunne vi snake om kvali.....
    det carbon som bliver brugt til cykler til en 40.000-50.000kr har jo ikke set skykke af det som der bruges i F1.

• #9   26. aug 2008 vil nu ikke sige at carbon er mere stød absorberende end alu.. carbon er klart stivere end alu..

ang. formel bruger de det fordi det er lidt og stærkt, men den vigtigtste grund er nok at det er mere sikkert og køre med end de andre ting, da carbon fungere som airbag når de køre ind i ting, det afblødere slaget da carbon`et pulvarisere ved sammen kørsler i de høje farter.

Kommentér på:
Carbon vs Aluminium

Annonce