6.937 visninger
|
Oprettet:
Carbon vs Aluminium {{forumTopicSubject}}
Jeg har tidligere åbnet en debat vedr. Carbon vs Aluminium.
Det er jo tydeligt at de fleste helst vil have Carbon, men...
Hvis jeg kan finde en aluminiums ramme med vægt under 1000g hvad skulle der så være for fordele ved Carbon (ud over designet).
Er der nogle køre egenskaber som man vinder på en Carbon Ramme????
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 57
Jeg glemmer aldrig din udtalelse om dine snotbløde hjul :D. Legendarisk.
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 13 Svar: 476
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Jeg vil købe en ny cykel, og vil vælge den rigtige kombination mellem kvalitet, fornemmelse og pris.
Har bla kigget på RADON alu med SRAM:
http://www.bike-discount.de/shop/k94/a6301/r-1-70-force.html
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
Du kan sagens finde super gode og dårlige rammer i både alu og carbon, Så gå efter en cykel der passer dig og din kørestil og ikke hvad material den er lavet af!! Carbon er et mode ord, ikke sagt at det er dårligt men, syntes det er al for stort parmeter for folk.
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 40
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Det er bestemt ikke bare en bølge der går over.
Du tar fejl ved at skrive at det er et martiale der går nemt i stykker.
Det kommer IGEN 100% an på hvordan producenten laver sine rammer. Hvilke egensbakker de gerne vil have i deres rammer.
Hvis det gik nemt i stykker ville de nok ikke bruge det så meget i feks Formel 1.
Trek lavede de fedste carbon rammer til MTB i midt 90'erne da Rasmussen kørte for dem.
Alle mærker har børne sygedomme når de lancere en ny ramme dette gælder også alu/stål. Feks da scandium rammerne kom frem knækkede de for et godt ord.
mvh
~Michael (som køre Alu)
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 40
det carbon som bliver brugt til cykler til en 40.000-50.000kr har jo ikke set skykke af det som der bruges i F1.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 26
ang. formel bruger de det fordi det er lidt og stærkt, men den vigtigtste grund er nok at det er mere sikkert og køre med end de andre ting, da carbon fungere som airbag når de køre ind i ting, det afblødere slaget da carbon`et pulvarisere ved sammen kørsler i de høje farter.
Carbon vs Aluminium