{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon vs YT
  • #1   28. feb 2016 Canyon

    profilbillede
  • #2   28. feb 2016 Hvad skal du køre?

    Den Canyon du linker til har 180 mm vandring, så den er ikke rigtig god til andet end at køre ret langsomt op til toppen af et bjerg og tage turen hurtigt ned. Vil i hvert fald ikke anbefale at bruge den til normal XC her i DK, hvor man skifter meget mellem op og nedkørsler.

    YT'en er noget mere AM orienteret, og svarer vel til en Specialized Enduro eller en Trek Slash, og er lidt bedre egnet til normal XC kørsel her i DK, men er stadig ret tung til formålet.

    Dog vil jeg ikke anbefale nogen af dem, hvis du bare vil bruge dem til lidt vild XC her i landet, men de vil passe fint hvis man har planer om at besøge alperne, og evt. tage et smut forbi en bikepark til tider.


  • #3   28. feb 2016 Den skal bruges som supplement til min Radon slide, til evt. downhill brug.
    Og så også til udlandsture, som du jo siger den vil være god til smiley

    Yt'en vejer det samme som min Radon, og den føler jeg mig nu rimelig hurtig på. smiley haha!

    (tak for hurtigt svar simon) smiley


  • #4   28. feb 2016 Men geometrien og vandringen betyder også en hel del for hvor hurtig den er op og nedad. smiley

    Hvis jeg var dig, vil jeg nok vælge YT'en, da den er bedre egnet til XC her i DK (men stadig mindre egnet til at køre opad og bedre egnet til nedkørsler end din Radon). Tror du bliver træt af Canyon'en hvis du bruger den til andet end at køre nedad, selv om stumperne der sidder på den er ret fine.

    Og de 160 mm foran og bagtil på YT'en er fint til de fleste bikeparks. Du skal ikke regne med at være den hurtigste på stensektionerne sammenlignet med DH-cyklerne, men man kan fint klare sig på en AM cykel. Har selv kørt i bikeparks på en Trek Scratch med 170 mm vandring i flere år, og det har fungeret helt fint.


  • #5   28. feb 2016 lyder super, så dropper jeg helt canyon tankerne. smiley det er YT capra al Comp 1 der bliver bestilt, den er med 170 mm vandring og 165 vandring bagved. smiley

  • #6   28. feb 2016 Nåårh jo, de har jo opdateret det til 2016. Men med den mængde affjedring skulle du gerne kunne klare de fleste udfordringer, man kunne komme ud for i og udenfor Danmark.

    Ved ikke hvor i landet du befinder dig, men kommer du forbi Rold med den nye cykel, er du velkommen til at skrive, hvis du mangler nogen at køre med derude. smiley


  • #7   28. feb 2016 Jeg ligger lige op til roldskov, så det kan godt være jeg tager imod det tilbud Simon, skal også lige have fået "licens" til den derude. smiley

    Det skal bare lige passe med det nye job jeg starter i smiley


  • #8   28. feb 2016 Licensen burde ikke være det store problem. Vi plejer oftest at være derude i weekenden, da de fleste af os andre også har job, studier og så videre at se til. Men du kan bare smide en besked når cyklen er kommet hjem og du har fået licensen, og så kan vi tage den derfra smiley

  • #9   28. feb 2016 Lyder super det er en aftale så simon smiley så kan det være jeg lige skriver over face til den tid smiley


  • #10   28. feb 2016 den YT er bare ummmmfhhh. Bliver helt sikkert min næste cykel smiley

  • #11   28. feb 2016 er min næste cykel ny, den er lige blevet bestilt smiley bling bling smiley


Kommentér på:
Canyon vs YT

Annonce