{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Vejledning til Mountainbike køb søges. {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri,
Efter en pause på et par år fra cykelverdenen, har jeg besluttet mig for at jeg vil ud og have mig en mountainbike igen.

Så jeg har kigget lidt rundt og jeg må indrømme at jeg er blevet lidt rusten på hvad man skal købe for at lave en god handel.

Så jeg tænkte at jeg ville spørge til råds her inde i lidt god tid, så jeg kan blive rustet på inden jeg skal ud i marken og handle..

Da mit budget er omkring de 8-10000kr,-
har jeg vurderet at jeg skal ud og kigge på noget brugt, så det ville være rart at vide hvad jeg skal sørge for at kigge efter angående slidtage osv, så jeg ikke laver en dum handel.

Hvis i også har lyst til at hjælpe med at lede lidt eller komme med forslag, så har jeg lidt ønsker.


Ønsker/krav:
Jeg er 188cm så størrelse: L må være minimum.

Jeg syntes 29" virker en smule klodset, da jeg godt kan lide at kaste lidt rundt med cyklen når jeg kører, Så tænker 27,5" ville være en god hjul størrelse.

Full-suspension er mere eller mindre et must for mig, selv om budgettet sætter nogle begrænsninger.


Jeg håber der er nogle venlige sjæle her inde som er friske på at give lidt vejledning, eller komme med nogle forslag smiley

Tak på forhånd

Mvh
Thomas Ravnholt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejledning til Mountainbike køb søges.
  • #1   21. mar 2016 Det er altid en god idé at kigge efter slid på kassette, kæde, pulleyhjul og bremseklodser. Der ud over skal du også huske at undersøge om der er slør i kranksæt, headset, hjullejer og bagstel. Ellers er der vidst ikke så meget mere man kan undersøge, for at finde ud af om cyklen er i god stand.

    Hvis du har brug for et forslag, så har jeg en rigtig fin Banshee Rune til salg. Selv om det er 26" med 150 mm vandring, så har den ingen problemer med opkørslerne, og er fantastisk på nedkørslerne. Den passer endda fint ind i dit budget. smiley

    Alternativt kan du altid prøve Facebook-grupperne. Næsten alt salg er flyttet derind, efter DBA lavede en regel om, at alle cykelannoncer over 5.000 koster 100 kroner pr. måned eller noget i den dur..


  • #2   21. mar 2016 har kigget på din, den er fed men tror ikke helt det er det jeg søger denne gang, nogle facebook grupper som du kan forslå ? smiley

  • #3   21. mar 2016 Fair nok. Hvis du vil have noget man kan lege lidt mere på vil jeg anbefale den sidste på listen som første sted du kan lede. Ellers er de andre også fyldt med ret mange fede cykler.

    - Salg, Køb og Bytte af MTB og MTB dele
    - MTB køb & salg af cykler og dele
    - (Downhill, Enduro og All-Mountain) Køb, Salg & Bytte


  • #4   21. mar 2016 hold da op der er mange på facebook! tak for tippet Simon!!

  • #5   30. mar 2016 Jeg endte med at bestille en Canyon Nerve al 7.0 2016.
    Men tak for hjælpen smiley


  • #6   30. mar 2016 Held og lykke med cyklen. Ud over en forvirret kundeservice grundet IT-systemskift, har jeg ikke oplevet noget negativt ved Canyon endnu. Hvis cyklen ikke leveres med dropper, vil jeg anbefale dig at skaffe sådan en, for at få mest muligt ud af cyklen smiley

  • #7   30. mar 2016 dropper bliver også min første investering smiley

  • #8   30. mar 2016 En Nerve er en fin cykel - den bliver du glad for..

Kommentér på:
Vejledning til Mountainbike køb søges.

Annonce