{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

sram eller xt {{forumTopicSubject}}

hej!
købte en cannondale taurine SL3 i lørdags og er sgu ikke tilfreds med gear. er der stor forskel på sram og xt. jeg synes ikke at jeg kan få det samme tråd som med xt. Det er ligesom om at der er for stor forskel på de enkelte niveauer. dette sidder på nu(tror sgu jeg sølger lortet og køber fuld xt)


Crank FSA Afterburner MegaExo, 22/32/44
Chain SRAM 951
Rear Cogs SRAM PG-970, 11-34
Bottom Bracket FSA MegaExo
Front Derailleur Shimano LX
Rear Derailleur SRAM X-9
Shifters SRAM X-7 Trigger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sram eller xt
  • #1   22. okt 2008 hmm smag og behag..
    Jeg har altid kørt med shimano xt, men har lige skiftet til sram. Jeg har aldrig kørt med noget der skifter så godt. Kører med sram x.9 triggers og sram x.0 bagskifter. Dog er forskifteren stadig xt.
    Men igen... det er nok snag og behag...


  • #2   22. okt 2008 Har netop skiftet fra komplet shimano XT 2008 til sram X9..

    Og kan klart anbefale X9 frem for XT, men hvis du bliver på de lidt større skovstier, og ellers aldrig har din mountainbike smurt ind i smadder, så er XT ligeså godt... Men har man en MTB for at den ikke skal køre i smadder... ????


  • #3   22. okt 2008 Jeg har lige kørt løb hvor der var ret mudret osv. og min XTR Shadow kørte perfekt. Skiftede hurtigt og præsist hver eneste gang, også under belastning. Det handler om korrekt indstilling tror jeg. Hvis du ikke kan få X.9 til at skifte tilfredsstillende, så tror jeg der er noget galt med den. Hvor langt har det kørt?

  • #4   22. okt 2008 Problemet jeg tyoisk havde med XT, hver gang jeg indtillede gearet, kørte en lille tur på villavejen, og gearet skiftede perfekt !! så kommer man ud i noget terræn og vupti .. Så var det bare det rene lort alligevel, og efter jeg har monteret mit sram, har det bare kørt perfekt siden, har ikke engang finjusteret efter montering for ca. 1 md. siden...

  • #5   22. okt 2008 kørt kun 90 km siden lørdags på vej og den hopper og danser når jeg træder igennem. nogen som vil købe hele gruppen? så må jeg jo ofre de 3100 kr i tyskland xt koster

  • #6   22. okt 2008 er mit sram gear det lavest rangeret sram er det derfor(ligesom lx)

  • #7   22. okt 2008 Så er det indstillet forkert.. Jeg havde samme problem med mine gear på første tur, men indstillede den på ny og så rullede det smooth.

  • #8   22. okt 2008 Lær at instil jeres gear rigtigt.... at i kan køre op og ned af vejen er ikke ensbetydende med at det virker i skoven...

    try and learn....

    Shimano sram kan køre lige dårligt og lige godt.... ingen tvivl om det,


  • #9   22. okt 2008 køre med sram

  • #10   22. okt 2008 Michael G : Man skal jo ikke lære en gammel hund at skide !!

    Med andre ord, jeg kan godt indstille mit gear korrekt !

    Shimano/sram kører ikke lige godt !!

    der er vel en mening med at 75% af alle proffisionelle XC`er kører med Sram !


  • #11   22. okt 2008 nå ja men yderligere har jeg fundet ud af at mit gear ikke er som min kammi med akkurat samme cykel- alt for stor forskel på mit 2-3 højeste gear kontra hans. er det casetten det er galt med og hvordan ser jeg forskellen

  • #12   22. okt 2008 Kedde, Sram laver rigtig gode produkter, men træerne vokser altså heller ikke ind i skyerne. Jeg vil vove at holde med Michael. Shimano kan sagten kører godt, også ligeså godt som Sram. Hvilke bagskiftere har du prøvet udover din 08 XT?

    Har du forresten tjekket dit drop-out?


  • #13   22. okt 2008 @kedde Det kan du jo tydeligvis ikke hvis du kun kan instille den så dit xt fungere på din vilavej?

    Jeg gidder ikke selv rodde med det. Jeg kan det til nød brug og ellers får jeg en ordenlig cykelmekaniker til det når den skal fintunes... Det har jeg fået gjort både med min shimano og sram.... resultatet har været det samme... et gear system der spiller 100%

    Proffe xc'er køre hvad de blir bedt om at køre med af deres hold.

    Tror du selv de har meget at sige i den situation. Det kan jeg godt svare på dig med det samme... Nej det har de ikke.

    Som jeg har skrevet de sidste 5 gange samme emne har været oppe (inden for de 2 sidste uger alene)

    Shimano = Blødt og præcist
    Sram = Kontant og præcist.


  • #14   22. okt 2008 Tjaa Michael du har nok ret i at jeg ikke har evnerne til at indstille XT2008 !!

    Og med henblik på profferne , så har du nok igen ret !! syntes bare det er et sjovt tilfælde ..

    Andreas L: LX 2006, XT 2007, XT 2008 , og nu Sram X9..





  • #15   22. okt 2008 Men lidt sjovt er det da, at vi er 4-5 stykker i min omgangskreds som har bøvl med XT 2008.. men lad nu det ligge !

  • #16   22. okt 2008 Kan sagtens være der er lidt knas med XT 08, men jeg er overbevist om (ved) at XT 08 sagtens kan kører smertefrit. Kedde gør dig selv den luksus, hvis du har muligheden, at prøve en XTR gruppe (gerne Shadow bagskifter). Min Shadow kører eminent.

  • #17   23. okt 2008 Burde ikke været nødvendigt nu hvor jeg er eksrem tilfreds med Sram X9 .... Jeg skifter jo heller ikke Konen ud, hvis det går godt ;O)

  • #18   23. okt 2008 Nej nej, bare for at udvide sin horisont og prøve andre produkter (taler ikke om konen).

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
    #19   23. okt 2008 Jeg har lige et lille indput til jeres lille diskution med hvad der duer og ikke duer af gear - Forspændte gearwire!
    Når i nu går ud og brander monster kassen af på skiftere og skiftegreb tænker i så på forbindelses ledet mellem skifter og greb? Der er en verden til forskel på hvilken wire der ligger i kablet. En forspændt wire er en fantastisk opgradering af alle gearsystemer. Det giver et mere kontrolleret og præcist skift og wire en der ikke strækker sig over tid så gearet mister sin justering.

    Jeg kunne forestille mig, at der på en ny indkøbt komplet cykel ikke er monteret kabler i topkvalitet og, at justeringen derfor absolut ikke holder de første mange ture. Prøv at skifte dine kabler med noget Jag-wire eller noget XTR kabel.

    Forøvrigt så gør dig selv den tjenste at lære at justere gear.... Det er sgu nærmest pinligt ikke at kunne!


  • #20   24. okt 2008 Hørt hørt Thomas..

    Jeg har selv Jagwire nu, men tror jeg skal have et Gore kabelsæt på et tidspunkt.
    Selvom kablet er strukket fra fabrikken, vil det altid give sig lidt mere når det bliver monteret. Et høj-kvalitets kabelsæt bør følge en i lang tid, fra cykel til ny cykel. Det er optimalt, hvis kablet da er intakt.


Kommentér på:
sram eller xt

Annonce