{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Brugt cykel ? {{forumTopicSubject}}

Hej skal ud og kigge på lidt forskellige brugte cykler i weekenden smiley
Men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, jeg skal bruge cyklen i det daglig til og fra fodbold osv måske en cykel anhænger på til at hente min søn, har godt nok en gallen cykel til det men den er godt slidt nu,
Vil også gerne med min far ud og cykle nogle lange ture han cykler racer cykel og cykler 40-60 km pr tur, har kigget både på racer cykler men også den her slags som der er et billede af hvad vil i vælge ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt cykel ?
  • #1   19. maj 2016 Jeg ville vælge en citybike ala den du har et billede af, da den vil fungere fint allround til det du skal bruge den til.
    Det er selvfølgelig bedre med en hurtig racer cykel når du skal cykle med din far, men i det daglige og med anhænger efter, er jeg sikker på du vil foretrække en citybike.


  • #2   19. maj 2016 Til daglig transport tror jeg også, at en citybike ville være at foretrække. Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra; men måske en Trek Zektor som min kunne være et billigt og godt alternativ?! Omend den evt. ikke er optimal til "bjergetapper" på 60 km. Du skal være velkommen til at tá et kig på den ihvertfald smiley

    http://www.cykelgalleri.dk/trek-zektor-zero-camo-2015/id-70997


  • #4   19. maj 2016 Du kunne også overveje en brugt 29" mtb hvor du kan sætte racerdæk på... alm. racer dæk er samme størrelse

    profilbillede
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   19. maj 2016 mtb kun til brug på asfalt, glem det uanset om det er en 26 eller 29 tommer, om der er landevejsdæk på eller ej. en mtb er unødvendigt tung, unødvendigt kompliceret og din luftmodstand bliver unødvendigt stor

  • #8   21. maj 2016 Hej igen, cyklen på billedet var bare et tilfældigt billede, sorry, var som illustration smiley tænker en hardtail med smalle dæk som også giver en hvis confort med en god forgaffel.... De da ikke tunge og kompliceret smiley

  • #9   21. maj 2016 Thomas A: Hvis du tænker god forgaffel som i noget der har affjedring så er de tunge og komplicerede, og bestemt ikke egnet til hverdags kørsel. En fast forgaffel vil absolut være at fortrække til sådan noget

  • #10   21. maj 2016 Tror du er lidt fjollet nu lalle, hvad beskriver du som tungt til alm. Kørsel?

  • #11   21. maj 2016 Har en 29 tomme stiv forgaffel den vejer 800 gram. Ca det halve af en affjedret gaffel i rimelig kvalitet. Som kræver service, gaffel pumpe for korrekt tryk osv. Stiv gaffel er absolut vejen frem også når vi snakker komfort. Kører selv med lign setup som Dave foreslår. Godt nok i 29.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #12   21. maj 2016 Læs lige opslaget, der søges ikke primært en cykel til kørsel med cykelanhænger.
    Der søges en cykel som primært skal bruges til alm. Transport. OG cyklen skal kunne bruges til 60 km landevejsture sammen med faderen som kører på racercykel.
    Det er sgu pinligt at blive sat af sin far, så derfor ville jeg personligt ikke vælge en mtb til det brug


Kommentér på:
Brugt cykel ?

Annonce