{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

nye pedaler -> mtb {{forumTopicSubject}}

ny cykel = nye pedaler, så vil høre jer xc interesserede om hvad i har af gode og dårlige oplevelser med diverse mtb pedaler klik.
har selv kigget på looks quarz carbon pedaler:
(link fjernet)
men har hørt lidt om de hurtigt går hen og bliver løse i det..
ellers har jeg også kigget på Crank Brothers Egg Beater SL Pedal:
http://www.bike-discount.de/shop/k417/a436/egg-beater-sl-pedal.html?mfid=403
har ikke hørt andet end de måske godt kunne være lidt svære at ramme ned i når det skal gå hurtigt,,
og så er der times atac xs som er lidt dyrere og som jeg synes mener meget om looks..
(link fjernet)

men xc folk kom med jeres meninger og dem, og andre alternativer i samme prisleje,,

på forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye pedaler -> mtb
  • #1   16. nov 2008 Jeg har gode effaringer med Look Quartz til XC. Synes den fungere rigtig godt og jeg har ikke haft nogle problemer med holdbarheden.. Den er ikke så glad for at ramme sten osv., men hvilken pedal er det - ingen? Fordelen for Quartz pedalen er at man har en stor trædeflade og man derved ikke får en "hot-spot" følelse når man træder .. Atac er samme princip, men den ligner bare ikke at den er specielt god til mudder.

Look Quartz er forresten den letteste af de pedaler du snakker om..

• #2   16. nov 2008 ok mange tak andreas, det med vægten... der er Crank Brothers Egg Beater SL Pedal dog lige let lettere, med en sætvægt på 266gr hvor jeg dog ikke kan finde looks carbon men sætvægten på deres dyrere carbon ti der vejer 278..

men vægten går jeg ikke så meget op i, jo den skal ikke veje en krig. til gengæld skal de kunne holde til en ryttervægt på 100kg pt..

du skriver noget om trædeflade tænker bare på er det ikke ens på alle pedalerne jeg linker til da det kun er via klampen man kan mærke pedalen eller tager jeg fejl.

• #3   16. nov 2008 Køre med Egg beater SL, dem er jeg meget glad for, ingen problemer der . Utrolig lette at komme i og ud af .. Har dog ikke prøvet nogle af den andre du linker til, men når mine SL'er en gang kradser af regner jeg med at prøv LOOK, det var dem jeg var ude for at købe, men så havde de dem ikke hjemme, så prøvede jeg SL i stedet.

• #4   16. nov 2008 Af dem du udpeger er Time de mest holdbare (efter hvad jeg har hørt) og klamperne skulle efter sigende aldrig pakke.
    Egg Beater's lejer skulle være rigtig rigtig ringe, dog kan man købe rebuilt kit, meeeen helt ærligt...
    mine erfaringer med Look, er at det er den bedste klik pedal jeg har haft, især det med at der er nul hotspot, det er guld værd.

Hvis jeg skulle vælge ud fra helhed blev det Time eller Look, skulle jeg vælge ud fra design, blev det Egg beater

• #5   16. nov 2008 jeg kører med CB sl. der har ikke været nogle problemer med dem og de dejligt nemme at komme ind og ud af. køb dem, du bliver glad for dem, og det er dem ser bedst ud

• #6   16. nov 2008 Ikke helt korrekt.. Look Quartz Carbon vejer 115 gram pr. pedal.

Det er lidt besværligt at forklare det med hotspot gennem tekst, men på Quartz pedalen træder man også på pedal kroppen og ikke kun på klampen, som man gør på CB.

Jeg ville enten købe LOOK eller TIME. Det med en større trædeflade er guld værd.

Design vurderes forresten subjektivt

Video med Quartz http://www.youtube.com/watch?v=6brlmKvgydE

• #7   16. nov 2008 Jeg vil gerne ligge et godt ord ind for Time'ene, jeg kører selv med ATAC XE modellen, som er ligebroderen til model XS. Jeg syntes det er en super lækker pedal som er let at klikke ind i. Har aldrig problemer med at selve pedalen pakker til - dog kan der nogle gange samle sig meget mudder omkring klampen under skoen så den er svær at klikke i pedalen ( men dette er vel et problem ved alle klik-pedaler). Var selv i tvivl da jeg skulle vælge pedaler, og min cykelhandler fortalte at Time brugte klart de bedste lejer, og det tror jeg han har ret i..

• #8   16. nov 2008 jeg kører med look quartz carbon pedalen og vil sige at det er en lækker pedal som fungere perfekt, selv efter 4 måneder. har ikke prøvet andre, men har hørt at time skulle lave nogle rigtig gode pedaler, dog uden at de er lette...

• #9   16. nov 2008 tak for alle besvarelserne gutter,, synes bedst om designet på cb sl, men som andres siger: Design vurderes forresten subjektivt

og så lige til andreas ja det er vægten pr pedal uden klamper og skruer,, jeg snakkede om sætvægten,, men det er sgu også helt lige gyldigt når man ikker er prof og oppe i vægten,,

tror hopper på vognen med look pedalerne, men venter lige med at bestille vil gerne høre hvad andre også har at sige..

• #10   17. nov 2008 Har kørt med TIME ATAC, Shimano XTR (03) og Egg bealter SL. Personligt er jeg gået til bage til TIME ATAC efter at have kørt 4 mdr med Egg Beater SL, Nåder at knække to aksler, og skifte lejer 1 gang.Så er ikke posetiv over holdbarheden. Men jeg kan jo være uheldig. Bruger også cykel til mere en XC løb.Lidt mere agrativt måske

• #11   17. nov 2008 Time pedaler. Intet over intet ved siden af.

• #12   17. nov 2008 Har kørt de sidste 4 mdr. med look quartz .. Og mht. trædefladen er det helt korrekt at det er en super behagelig pedal og samtidig til ½ pris af time :O)

.. Men Men men... Allerede slør i højre pedal efter bare 4mdr.. Dog skal det siges at jeg kører ret hårdt , og går ikke i vejen for div. drops og hop etc.. Og med en kampvægt på 100kg+ så er det måske klart nok , da det er en udpræget XC-pedal :O)

Jeg ville vælge Time som klik-pedal i fremtiden !!

• #13   17. nov 2008 Kedde havde ikke regnet med at kører med flats fra nu af?

• #14   18. nov 2008 hvad med Shimano PD-M424 MTB Pedal ? hvad har i at fortælle om dem ?

• #15   18. nov 2008 m424 er i mine øjne en skod pedal, da jeg vejer 60 og kværner sådan nogle på 2-3 måneder.

• #16   20. nov 2008 Hva' så Mikkel, har du trukket dit valg ?

Syntes det er en udmærket tråd, vil gerne høre hvad du vælger? smiley

Mvh Frederik..

Kommentér på:
nye pedaler -> mtb

Annonce