{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Hvilken cykel skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal til at købe en ny cykel. Jeg var forbi Fri Cykler i går, hvor jeg prøvede at køre på en cykel med hhv. indvendige og udvendige gear - jeg kunne mærke en tydelig forskel, og køreglæden var klart størst med udvendige gear.

Jeg faldt for en Kildemoes Street Sport 2016-model m. claris 8 udv. gear og hydrauliske skivebremser til en pris af 7000,- hos Fri Cykler.

Alternativ til denne cykel er, at købe Kildemoes Street Sport 2015-modellen. Den eneste udmiddelbare forskel er, at den er med rullebremser og prisen er på 4800,- hos Cykel-basen.

På DBA fandt jeg en MBK Concept m. 8 indv. shimano gear og hydrauliske skivebremser til 3000,-.

Hvilken cykel - hvis een af ovenstående - skal jeg vælge? Cykel skal bruges i Aarhus, ca. 10-20 km. om dagen.

Har I erfaringer med at handle hos Cykel-basen ift. service mm.. Hvis jeg køber cyklen hos Fri Cykler medfølger en serviceaftale, så jeg kvit og frit kan få justeret min cykel på ethvert tidspunkt.

Venlig hilsen
Den uvidende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken cykel skal jeg vælge?
  • #1   3. jul 2016 Hvis du tydeligt kunne mærke forskel på indv/udv gear - så ville jeg allerede nu, slette den MBK du fandt på dba.

    Skivebremser har bedre bremseeffekt og er generelt lettere end rullebremser - dog lidt mere service/vedligeholdelse end rullebremser.

    Jeg ville have valgt nr. 1 til 7000 af de tre


  • #2   3. jul 2016 Hej Helle.. Kig på Pelago Airisto.

    Letvægt stålstel med udvendige gear og skivebremser.. Den bliver du garanteret mere glad for end en ukomfortabel kildemoes..


  • #3   3. jul 2016 Man må ikke skrive dårligt om forretninger. Så vælger ikke at sige noget om cykel basen smiley

Kommentér på:
Hvilken cykel skal jeg vælge?

Annonce