{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garmin Edge 520 vs 810
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #1   4. jul 2016 Hvis du har brug for navigation til adresser, eller du vil køre efter ruter du har tegnet på din computer skal du købe 810.

• #2   4. jul 2016 Kan man bruge det som vej viser, som en almindelig gps også....

Tænker bare på om man ikke vil have vanskeligheder ved touch skærmen når det regner eller har våde finger???

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #3   5. jul 2016 du kan bruge en 810 som vejviser (samme funktion som bil gps) touchskærm virker fint også i regnvejr og med handsker på

• #4   5. jul 2016 Jeg har 520..

Jeg synes den er langsom, når den skal hente data fra kørt tur eller fra splittider.

Knapperne er jeg heller ikke imponeret af. Generelt synes jeg ikke den er pengene værd. Den har nogle ok træningsfunktioner, men jeg ville vente på en 820 eller købe 810.

• #5   5. jul 2016 Jeg har den modsatte holdning af Kasper.....

Jeg kommer selv fra en Garmin edge 800 og kører nu med en Edge 520....En edge 520 kan det hele og så er den lile, let og koster mindre...jeg er meget glad for min. Det skal siges, at jeg kører mtb og her synes jeg, at det er en fordel med noget småt og let.

Den kan sagtens navigere efter en rute i modsætning til hvad Jørn siger. Og så kan man oploade et fint kort på 520'eren, som er meget bedre end det som følger med som standard.

Ulempen ved 520'eren er, at den ikke har så meget lagerplads internt og der kan ikke sættes et ekstern lager kort i. Dette gør, at man ikke har plads til flere kort i samtidig, eller et helt Danmarkskort (er reelt kun plads til landsdele). Dette er selvfølgelig en ulempe hvis man rejser meget og kører meget forskellige steder i Danmark. Gør man ikke det så er der jo ligegyldigt.

Med mindre man konstant bruger kortfunktionen, så er der reelt ikke den store forskel på de to enheder i praksis.....de kan jo det samme. Om man er til knapper eller Touchskærm er Jo individuelt. Touchskærmen fungerede fint på edge 800, dog med den lidt irriterende ulempe, at hvis man trykker for længe på skærmen, så kan man risikere og ændre skærmopsætningen. Det er irriterende under et løb....det risikerer man ikke med knapper. Modsat så er det lettere at skifte mellem skærmbilledet på farten med Touchskærmen.

• #6   10. jul 2016 Efter og have læst mit indlæg ovenfor igen, så kan man læse det som om, at jeg mener, at edge 520, 800, 810 og 1000 kan det samme.

Edge 520 kan ikke navigere efter en adresse. Den kan kun navigere efter en rute lagt ovenpå et kort. Den kan dog godt vise højre, venstre og afstand til næste sving på en rute (har jeg læst, men ikke selv afprøvet).

Bortset fra navigation efter en adresse, så er der reelt ikke nogen forskel på enhederne i praksis og da de fleste jo nok planlægger turen hjemmefra,,så er der reelt ikke nogen forskel bortset fra skærmstørrelse.

Farer man vild, så kan man jo altid bruge sin smartphone,,hvilket ofte er lettere/nemmere alligevel.

Kommentér på:
Garmin Edge 520 vs 810

Annonce