{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

træning vs restitution {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Mine ture er på ca 60-100 km ad gangen, (ca.30/snit) og jeg forsøger at give mig fuldt ud hver eneste gang. Jeg vil lige høre hvor tit man "må" køre. Jeg kører for tiden hver 2.-3. dag, problemet er bare at jeg synes ikke heeelt mine muskler er friske hver gang, er det fordi de skal have mere restitution eller fordi jeg piver? :O)
HVad siger de kloge hoveder?

Jeg forsøger at få det optimale ud af hver træning, dvs jeg ikke er meget for at tage en stille og rolig, eller kortere, tur ind imellem. Det har jeg gjort før men nu synes jeg bare jeg vil have det optimnale ud af hver eneste gang!

Skal jeg bare give den gas, eller lave en anden struktur på træningen?

Endnu en gang: Jeg søger et brugbart svar fra folk som ved hvad de snakker om, tak. :o)

Bedste hilsner
Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning vs restitution
  • #1   31. jan 2009 du skal ikke give dig fuldt ud hver gang, kører du ikke med puls ur??

    hvis du kører alt hvad den kan trække hver gang, vil det kun gå ned af bakke for dig, gælder om og lægge en træningsplan så du nogle dage bare kører jævnt højt tempo andre gange fuld æde, og nogle uger hvor du "slapper" af..


  • #2   31. jan 2009 kør evt i cycluser, så du køre i 4-5 uger og bygger intensiteten op i løbet af de 5 uger, og så forfra igen...

  • #3   31. jan 2009 det vigtigste er, at bygge langsomt op, sådan at du ikke fra den ene dag til den anden går fra eksempelvis vintertræning med 2-3 træningspas på en uge til sommertræning med 4-6 træningspas om ugen. Det gjorde jeg det første år jeg kørte licens, og det medførte at jeg fik en skade i mit højre overlår som gjorde at jeg måtte holde pause i næsten to uger (uden overhovedet at cykler) før jeg kunne stille og roligt starte op igen. Så mit råd er: start langsomt op, byg stille og roligt op så du ikke får skader, og så er det endelig en god idé at hvis du f.eks kører hårdt Mandag-Onsdag-Lørdag, at så få kørt nogle korte afrulningsture på 30-60 min. indimellem (evt. på en hometrainer eller ruller) så du får bennene ordentligt restitueret inden du skal ud og yde maks igen.

  • #4   31. jan 2009 altså lad være at give dig maks hver gang for så går det galt (du overtræner)
    få målt din maks-puls og så anlæg nogle puls-zoner.
    så du kører med forskellig intensitet, og lader musklerne bygge sig selv op...
    og husk du ikke kan toppe hele året rundt så lav dit sema efter hvordan dine "vigtige" løb ligger... smiley


  • #5   31. jan 2009 tak for nogle rigtig gode svar. Jeg strækker ud efter hver træning. Bruger ikke pulsur (endnu) Jeg tror jeg må til at tage nogle ture også hvor jeg kører i et lidt langsommere tempo :o)
    Egentlig har jeg for 1/2 - 1 år siden kørt ture i "højt tempo" og ture i moderat tempo. Det er faktisk først nu hvor jeg giver den gas hver gang at jeg har oplevet en god forbedring af min kondition ( Dvs hastighed . gns ) Så har jeg jo self draget den konklusion at det er godt, men det kan jeg ligesom høre at det nok ikke er. :o) Jeg må forsøge at gøre det lidt anderledes.
    Tak!
    :o)


Kommentér på:
træning vs restitution

Annonce