{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Kan man cykle med permanent brækket kraveben? {{forumTopicSubject}}

Halløj der ude! Tænker at brækkede kraveben er en klassisk cykelskade, så måske sidder nogen der ude med noget erfaring.

For at gøre en lang historie kort, så var en af mine kollegaer så uheldig at vælte og brække kravebenet, da vi begge var ude og cykle mountainbike midt i December. Først fik han at vide at han skulle vente en uge, før de ville kunne vurdere om det groede rigtigt sammen af sig selv eller krævede operation.
Efter denne uge var han til tjek, hvor han fik at vide at han skulle vente en uge mere, inden de kunne sige noget. Til det næste tjek fik han så at vide, at det ikke så ud som om at kravebenet ville gro sammen af sig selv, men de vil stadigt ikke operere! PT har han fået beskeden, at han skal prøve at leve med det brækkede kraveben i 6 måneder, og hvis det så stadigt giver problemer vil en operation blive overvejet igen.

Jeg ved så godt som intet om lægevidenskab, men tænker at det lyder totalt vildt at leve med permanent brækket kraveben. Er der nogen der ude der kender til lignende historier og evt. ved om man overhovedet skal kunne forvente at kunne cykle? Jeg tænker at der mangler meget stabilitet i skulderen. Desuden har jeg generelt svært ved at forstille mig hvordan man skal løfte noget tungt med en arm der ikke er hæftet korrekt til resten af kroppen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man cykle med permanent brækket kraveben?
  • #1   7. jan 2018 Jeg har svært ved at forestille mig at det brækkede kraveben vil være permanent brækket.
    Jeg kan forestille mig at det lægerne siger er at det ikke vil gro ordentligt sammen, forstået på den måde at, selvfølgelig gror det sammen men bare skævt og vil muligvis genere, hvilket for øvrigt ikke er unormalt for brækkede kraveben.
    Derfor vil de se tiden an en rum tid, se om armen bliver fuld funktionsdygtig igen uden smerter før de beslutter om der skal opereres.

    Det baserer jeg på min egen oplevelse med en brækket arm som ikke er groet rigtigt sammen. Der var også snak om operation da gipsen kom af, men da mine gener ikke er så store ved det valgte jeg ikke at blive opereret.


  • #2   9. jan 2018 Har også svœrt ved at tro det ikke gror sammen på en eller anden måde. Selv brækkede jeg mit venstre i 3 stykker og det groede sammen som et “z” og en sene oppe fra halsen groede med ind i midten af det hele. Det er mange år siden nu. Det startede med et meget skævt kraveben, med meget spidse ender som jeg kunne se mod huden. efter et års tid blev det mere blødt i formen og mere en “s” form.
    Senen sidder stadig fast og strammer bare lidt når jeg drejer hoved til højre. Og så er jeg 1-2 cm kortere ud til venstre skulder. Har ikke nogen problemer med den. Tænker det skal være meget voldsomt hvis det ikke selv finder sammen.


Kommentér på:
Kan man cykle med permanent brækket kraveben?

Annonce