{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel til 3000?
  • #1   30. sep 2020 Jeg ville til enhver tid bruge pengene på en brugt cykel. Du får meget mere for pengene, men kræver måske også, at du kan fikse småfejl.

  • #2   30. sep 2020 hmm har ikke cyklet i over 20 år, men var ret god til at lappe cykel. xd

  • #3   30. sep 2020 Har ingen anelse om hvor man skal kikke til den pris for brugt? Gider næsten ikke mtb da de er så langsomme i det på de stræk jeg skal cykle... Syntes jeg, men er også lidt dovent anlagt så ved ikke helt om cross er for mig.. Har kun prøvet en cyclocross til snart 100 tusind.... så det er nok ikke lige det jeg regner med med 3000, men kan man overhovedet få noget lidt hurtigt men samtidig godt til lange ture i kvali som kan holde til salt og sjat?

    Var på ferie i Belgien og se mesterskab... Det var dælme fedt.. Men syntes ikke jeg gider sælge en nyre for en af de helt fede modeller før jeg ved om jeg gider blive ved.


  • #4   1. okt 2020 Find en cykel med udvendige gear (gerne Deore eller Tiagra) og hydrauliske skivebremser, der i øvrigt passer til dig i stelstørrelsen. Den er god til lange ture, men har godt af lidt kærlighed når der saltes.

  • #5   4. okt 2020 ... tager et smut på fribikeshop i sønderborg i morgen eller tirsdag og snakker om evt prøve og så købe på¨afdrag op til max 500 i måneden. Jeg er typen som godt kan blive forvirret og overtænke nye køb, og så ende ud med slet ingen ting eller en skralde cykel til 150 kroner som jeg bruger 10 km og smider ud.. xD

    Tænker max jeg kan få noget ala denne for 500/md https://www.fribikeshop.dk/cykler/motion/hybridcykler/blaa-hybridcykel-scott-sub-cross-10-men-77-274903006 , men er der mon noget bedre til danske cykelstier på als primært? Tænker jeg nok skal lidt over gravel dæk til rimelig sikker vinterkørsel? smiley

    Hvis jeg nu får sådan en Deoro gear ting, hvad kan jeg så købe til at kæle for hende om vinteren? Hvilken kædesovs osv?


  • #6   4. okt 2020 Det er en rigtig fin cykel. Om prisen er rigtig, kan jeg ikke svare på, men min umiddelbare tanke er, at prisen er til den høje side. Og så har jeg ét MEN, og det er dumt at købe med affjedret forgaffel til dit behov (i øvrigt er det vist en tarvelig mekanisk model). Jeg ser ingen grund til affjedring i forgaflen, medmindre man kører decideret i skov eller på spor.

    Dæk er altid godt at gå op i. Personligt vægter jeg punkteringsbeskyttelse over alt andet og bruge Schwalbe Marathon Plus. De har også en Tour-udgave med fornuftigt mønster til vinterkørsel.

    Sidst spørger du om smørelse af kæde. Det er nærmest et religiøst spørgsmål smiley Det er nok mere et spørgsmål om at skylle og smøre drivlinjen ofte snarere end at bruge det rigtige smøremiddel. Hvis du bruger cyklen hver dag, vil det være fornuftigt at skylle og smøre kæden hver eller hveranden uge.


  • #7   4. okt 2020 Okay takker smiley Det er godt nok svært at beslutte sig.. Lige så stor bondefangeri fælde som færdigsamlede pc´ere at købe cykel.. Havde jeg aldrig rigtig opfattet før her senest. :S

  • #9   5. okt 2020 Claris er væsentligt ringere end Deore XT, som er på den første cykel. Der er selvfølgelig også andre ting at forholde sig til end bagskifter. Prisen er også lavere, så det er svært at give et konkret råd smiley

  • #10   5. okt 2020 Okay, hvad er forskellen helt konkret? Er det vedligehold og sådan noget der vægter ind på hvor gode gear er? Er virkelig grøn. :> Hvis gearene ikke "hakker" over hele tiden og jeg kan holde en fart af 30-40 i timen uden at benene kører rundt med 200rpm, så er jeg næsten tilfreds jo,. smiley

  • #11   5. okt 2020 Der er mange forskelle såsom holdbarhed, lækkerhed, tolerance overfor tæsk og måske vægt. Men Claris skal sikkert nok fungere fint til det, du beskriver.

    Jeg har Shimano Deore XTR på min mountainbike, og det er for lækkert. Den fejler aldrig og skifter lækkert. På min hverdagscykel har jeg Shimano Acera, som er væsentligt lavere rangeret. Det fungerer fint, når jeg bare skal komme rundt i byen, men hvis jeg skulle træne på den, ville jeg nok blive træt af det lidt langsommere og mindre præcise gearskift.


  • #12   5. okt 2020 PS. Min mountainbike med fuld Deore XTR er over 10 år gammel og kører stadig fuldstændig formidabelt. Selvfølgelig er der skiftet sliddele såsom kæde, kassette, bremseklodser osv., men den er gennemgående bestående af de originale komponenter endnu, og det er kvalitet

  • #13   8. okt 2020 Det trækker lidt ud... men nu fantaserer jeg lidt om denne her "Sora" cykel. Er sora godt nok kram? ;< har ikke tid til at kikke cykel før næste uge .... ;S https://www.fribikeshop.dk/cykler/motion/triathlon-og-cross-cykler/groen-cross-cykel-cannondale-topstone-sora-101-c15800m10xs

  • #14   9. okt 2020 Sora er ikke godt. Cyklen er monteret med mekaniske skivebremser. Den er i mine øjne gennemgåene ringe

  • #15   9. okt 2020 argh xD bliver nok nød til at tage en hybrid med skod gaffel for at finde noget til <500 afb smiley

  • #16   9. okt 2020 kan man cykle hurtigt på en mtb? xd de er også billigere.. hmm

  • #17   10. okt 2020 Mtb er helt klart langsommere til daglig transport, så det vil jeg fraråde. Scott metrix er en rigtig fin og hurtig cykel til daglig transport smiley

Kommentér på:
Cykel til 3000?

Annonce