{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Carsten R
Carsten R
Tilmeldt:
5. jul 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 50

Investering af penge {{forumTopicSubject}}

Hej, skal i banken og snakker med dem, omkring investering af en sum penge, men vil gerne klædes lidt på inden.

Bankerne er jo ikke så villige med deres konti med høj rente mere, så hvad er der af muligheder for et nogenlunde afkast, men uden den store risiko for at miste pengene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Investering af penge
  • Carsten R
    Carsten R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 50
    #1   2. sep 2012 Har cykel smiley

    Er studerende og skal have hus når jeg er færdig om et par år, derfor skal der spares op;)


  • #2   2. sep 2012 Tænker du på en højrentekonto, obligationer, aktier eller det hele?
    Hvis det skal være risikofrit skal det jo være fx danske statsobligationer eller en simpel højrentekonto. FIH har vist markedets bedste indlånsrenter indtil i overmorgen, hvor de sætter dem ned igen. Men du får vist 3,75 pct. p.a. v. binding i 3. år og ned til 2,05 pct. p.a. v. binding i 3 mdr. så der er lidt at vælge i mellem.
    Hvis det er mere end 750.000 du skal investere, så husk ikke at placere dem i ét institut, pga. indskydergarantien smiley


  • #3   5. sep 2012 Et lille afkast er vel bedre end intet afkast smiley Men det er ingen hemmelighed, at et højt afkast og en høj risiko går hånd i hånd.





  • #4   5. sep 2012 Det er de færreste banker (jeg kender ikke nogen), hvor det koster noget at blive kunde eller at oprette en højrentekonto, så det kan skam gøres ganske gratis, bortset fra den tid det tager - og det er ret nemt og kan gøres online..

    Så det er stadig muligt at få sin formue forrentet med 3,75 pct. i 3 år, hvilket trods alt giver en positiv realrente, i modsætningen til hvis man syr pengene ind i ens madras - så bliver de kun mindre værd smiley


  • #5   6. sep 2012 Jeg er bare realistisk, og forsøger at svare på det oprindelige spørgsmål! Der er ingen, som kan "investere" sine penge, og regne med et "nogenlunde afkast" uden der der forbundet både engangsudgifter og dernæst en væsentlig risiko for at miste hele formuen. Og det med engangsudgifter er formentligt det man aller helst vil undgå, hvis der er tale om mindre beløb der skal forrentes over få år.

    Dernæst er det meget urealistisk at regne med at kunne købe et hus om 3-4 år, ud fra en opsparing, som man har få år til forøge. Men som polit-studerende vil jeg mene det bedste man som studerende kan gøre, er at vedligeholde sin formue, fx med en højrentekonto eller endnu bedre købe statsobligationer med en løbetid på 5 eller 10 år, således at formuen kan bruges til udbetalingen ved huskøb og dermed kan udnytte den lave realkreditrente..

    Hvordan ville pocoloco foreslå at formuen skal bruges, hvis man ønsker at stå stærkes om et par år når der skal købe hus, uden at man løber "den store risiko", som der bliver spurgt om? Det kunne være spændende at høre smiley




  • Carsten R
    Carsten R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 50
    #6   7. sep 2012 Tak for svarene, nu forventer jeg på ingen måde at jeg skal kunne betale et hus kontant, men det var for at have til udbetalingen og undgå banklån

Kommentér på:
Investering af penge

Annonce