{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva F,,,,,,, sker der lige her.
  • #1   4. maj 2013 ja det er sku godt vi har cykelstier til denslags herhjemme..

  • #2   4. maj 2013 For mig at se ligner han en motorcyklist der lige har taget sin første tur på motorcykel og derfor ikke har nogen føling med den. Så bliver han nervøs og drejer prøver muligvis at dreje til venstre for at komme udenom men det resulterer i at den går mod højre (På motorcykel styrer man modsat)

  • #3   4. maj 2013 på en motorcykel drejer man modsat ? hvad er det for nogle motorcykler du køre på?

  • #4   4. maj 2013 Njae det er vel også mere en sandhed med modifikationer;-). Skal du dreje skarpt venstre, så er hurtigste manøvre et pres frem i styret på højre side.
    Det lærte vi i sin tid i køretimerne.. Nærmest et puf skal der til


  • #5   4. maj 2013 AV!

  • #6   4. maj 2013 Simpelthen for dumt!

  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 49
    #7   4. maj 2013 Kontrastyring er vel ligeså gældende på en cykel som en Mc

  • #8   4. maj 2013 Thomas S.
    Jeg har ikke prøvet det på cykel, men jeg tvivler også på, at det gør den store forskel, da vægten på cyklen er lav og farten ligeledes.

    Det virker på mc, selvom det lyder forkert.
    Jeg havde kørt voldtunede knallerter og derefter mc i 12-14 år, da jeg hørte om kontrastyring, det var ikke noget man lærte da jeg tog kortet.
    Det skulle da prøves, men hver gang jeg havde udset mig et sving hvor det skulle prøves, tog instinkterne over, og det blev foretaget normalt.
    Til sidst lykkedes det, og det virker, cyklen bliver kastet ned i forhold til normalt, og når man først har vænnet sig til det, så fungerer det super ( lidt ligesom klikpedaler )
    Det kan især være en fordel, hvis man har en uerfaren passager bagpå, der bliver bange i et sving, og derved pr refleks retter sig op.
    Under normale omstændigheder vil motorcyklen rejse sig samtidigt, og man fortsætter nogenlunde ligeud, hvis man holder hovedet koldt, og bruger kontrastyring, lægger den sig ned med mulighed for at styre, selvom personen bagpå har rejst sig.
    Det lyder forkert, hvis man ikke selv har prøvet det, så jeg forstår udmærket, at der er en hvis skepsis overfor Dennis og Volpi´s indlæg.


  • #9   4. maj 2013 hvad er det i snakker om!!!!

  • #10   4. maj 2013 frederik L - Læs hvad der står.

  • #11   4. maj 2013 det giver ingen mening... ikke for mig anyway.

  • #12   4. maj 2013 Well, som mangeårig MC'ist, og ivrig traffik debatør smiley
    Ovenstående beskrivelse af kontrastyring på en MC, er meget rigtig.

    MEN i henhold til klippet, er farten for lav, til kontrastyring på nogen måde er nødvendig.

    Ligner klart 2 ting, hvor den ene tit er udtalt pga. den anden!

    1. BEGYNDER
    2. objekt fixation (staveplade tak)

    Mange af os kender nok punkt 2, eller burde kende punkt2.
    Det man stirer på, styrer man imod.
    det er bla. derfor man lærer at kigge ud af et sving, især hvis man kører hurtigt på MC (men sikkert også noget, folk på cykel, der kører hurtigt, har lært) det giver bedre styring, og færre uheld.

    hvis man ser på uheld, hvor folk kører ud foran en person, ville rigtig mange kunne undvies, hvis ikke menesket, pr. defination led af punkt 2. der er tit plads til at undlsippe til en af siderne. MEN da vi stirer lige på det skræmmende objekt, der har spæret vores rute, styrer vi imod det.

    heldigvis noget man kan slippe af med, men det er ikke nemt! smiley


  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 49
    #13   4. maj 2013 Thomas H: kender udemærket til kontrastyring for har kørt medi en del år efterhånden. Og med god fart kan man også på cykel. Ikke ligeså let og brugbart, men de fysiske principper er det samme

  • #14   16. maj 2013 har kørt motocross som b køre i flere år ! han rammer ham fordi han fokusere på hvad der er foran, og ja ganske rigtigt man rammer/lander der hvor man fokusere . og han er ik velkendt med den mc kan man se han lægger vægten fuldstændig forkert , men det undre mig han slet ik bremser det burde man jo gøre som reflex, hvis man kan see man vil ramme noget

  • #15   16. maj 2013 whisky throttle!

  • #16   16. maj 2013 Ang Hvad Jonas siger. Så gælder det samme tip når man køre MTB, man skal ikke kigge på det man vil køre uden om, men kigge der hvor man vil køre. Da man automatisk trækker imod der hvor man kigger.

  • #17   16. maj 2013 rigtigt bjarke . og så skal man aldrig kigge på hjulet men onkring 10 meter frem så du altid er forud .

Kommentér på:
Hva F,,,,,,, sker der lige her.

Annonce